Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Snip

480 blir jo for masse for meg. 400 er liksom øverste absolutte grense. Og då ser det nesten ut til at ein 530 kan vere eit bedre kjøp.

Men eg skal gjere som du seier og teste dei forskjellige. Har ingen problem å tru at 535 er overlegen, men ein chipa 530 skal jo klare opp mellom 270-285, og det er jo veldig i nærheita av 535.

Angåande delar og slikt så er vel dette stort sett det samme på 520, 525, 530 og 535. Prismessig altså. Men det er klart at kilometerstanden vil jo spele inn på kva slags delar eg vil trenge og kor ofte.

Takkar uansett for erfaringar, må nok ut å teste litt før eg kan bestemme meg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaringer med å sote baklyktene, evt. tips om hvor dette kan utføres til en rimelig pris?

Skal kun sote det røde området, det hvite skal forbli hvitt.

Sote spray får du kjøpt på for eks. mekonomen, sprayer bare like mye lag på hver lykt, jo mer lag jo mer svart. Er du ikke fornøyd kan det enkelt fjærnes med rød sprit. Du kan jo også sote med vanlig sot film.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sotespray ser JÆVLIG ut uansett. Bruk heller noen kroner på originalt sota lykter

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4 ... Categories

Orker ikke noe jalla uorginalt, skal jeg legge penger i nye baklykter får det heller bli LCI-versjonen med LED. Men får levere de inn til profesjonell soting hos et firma.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan bestille sotefilm..

En annen metode som ser myye bedre ut enn sotespray er rett og slett å lakke de. Klarlakk blandet med noen dråper sort.

En lakkerer har gjort det 2 ganger for meg for mange år siden så veldig bra ut egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er aktiv styring eit must på ein 535DAT?

Ein bil som muligens er aktuell, men som ikkje har dette. Den har dog dynamisk understell. Og

M-pakke styling innvendig og utvendig. Er det ein garanti for at det er sportsunderstell også?

Og ein ting til, er aktive sidestøtter standard på komfortstolane eller M-pakken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er aktiv styring eit must på ein 535DAT?

Ein bil som muligens er aktuell, men som ikkje har dette. Den har dog dynamisk understell. Og

M-pakke styling innvendig og utvendig. Er det ein garanti for at det er sportsunderstell også?

Og ein ting til, er aktive sidestøtter standard på komfortstolane eller M-pakken?

Aktiv Styring er hvertfall noe som gjør styringen mye bedre. Om det er et must må du jo nesten se an selv..

Hvis den har Dynamic Drive har den ikke M-sport understell.

Jeg mener aktive sidestøtter er standard på på komfortstolene hvertfall. Hva det er på M-pakken vet jeg ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aktive sidestøtter (kode 4MF) er ikke noe som medfølger sammen med komfortsetene. Man har riktignok muligheten til å justere sidestøttene ved setejusteringen, men den er ikke aktiv. Den aktive sidestøtten justerer selv sidestøttene individuelt i forhold til svinger og har tre forskjellige justeringsmuligheter.

Aktive seter (kode 455) er også en tilleggsfunksjon til komfortsetene (standardsetene også). Her heves og senkes sitteputen vekselsvis.

Aktiv styring er ikke noe som er et must, men det er fint å kjøre med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takkar for svar. Då trur eg aktiv styring blir fjerna frå "must have" lista.

Og at aktive sidestøtter ikkje var standard rekna eg nesten med.

Men eg trudde då at om ein bil hadde full m-pakke innvendig og utvendig så hadde den også sportsunderstell. Men den har altså ikkje det. Og du -Roger- seier altså vidare at ingen bil har både dynamic drive og sportsunderstell? Eg trudde dynamic drive skulle gjere til at bilen krengar mindre. Men kanskje sportsunderstellet tar dette endå eit steg vidare? Sportsunderstell er nok eit must have for meg. Vil ha den stiv og fin, men likevel orginal....

Vanskelig dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg trudde du mente "oppblåsbare" sidestøtter med aktive! Visste ikke det fantes andre typer.. Dynamic drive som jeg hadde på min synes jeg var helt fantastisk. Ikke noe nevneverdig stiv i humper og ujevn vei, men veldig lite Krenging i svinger i forhold til standard understell. En kompis har det og den bilen "gynger" mye mere enn den jeg hadde. Men m-sport er helt garantert ikke noe man blir skuffa over nei ;)

---

I am here: http://maps.google.com/maps?ll=60.683958,5.332177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...