Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Lurer litt på park-funksjonen på automatkassa mi, en 08 525 med LCI girspak.

Her er "P" knappen på toppen av spaken, og har vært litt kjapp av og til med å sette den i P før bilen står heeelt stille. Da kjenner jeg kassa låser seg og bilen stopper momentant.

Regner med det er en sperre når f.eks. når sønnen min finner ut han vil trykke på den knappen i 50 km/t, at den ikke låser kassa dønn. Noen som har peiling når denne funksjonen blir koblet inn/ut??

Dette lurer jeg også på. Noen som melder seg frivillig til å teste i feks. 50kmt? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er "P" knappen på toppen av spaken, og har vært litt kjapp av og til med å sette den i P før bilen står heeelt stille. Da kjenner jeg kassa låser seg og bilen stopper momentant.

Regner med det er en sperre når f.eks. når sønnen min finner ut han vil trykke på den knappen i 50 km/t, at den ikke låser kassa dønn. Noen som har peiling når denne funksjonen blir koblet inn/ut??

Dette lurer jeg også på. Noen som melder seg frivillig til å teste i feks. 50kmt? :wink:

Jeg har testet på min og spaken kan ikke flyttes som jeg nevte på forje side, samme gjalt på min tidligere E36 og min søster 08 LCI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Som fersk E60-eier trenger jeg noen tips :) Har kondens i ene lykta. Øverst ved "markeringslyset".

Noen som har tips?

Gratulerer med E60!

Jeg slet med fukt inne i "øyenbrynet" på lykta mi. BMW skulle ha 12.000 for ny lykt (uten rabatt), og da kom jobben i tillegg. Det fungerte som en motivasjon til å prøve litt av hvert! Først sillica gel poser inne i hovedlykta i 2 uker med null effekt. Og deretter prøvde jeg en slags rød sand som er ment for å tørke fuktige rom i byggebransjen. Den fikk prøve seg 3 uker og jeg stappet inn latterlig mye. Når det heller ikke noen effekt på fukten i øyenbrynet kom jeg fram til at øyenbryn-delen av lykta er adskilt fra hovedlykta. Så uansett hva jeg hadde stappet inn i hovedlykta, så vil det ikke trukket ut fuktigheten fra øyenbrynet. Dette er da min erfaring.

Litt desperat prøvde jeg å borre hull på baksiden av lykta for å tørke med varmepistol, noe som ikke var et sjakktrekk.. Ente opp med å kjøpe ny xenonlykt hos Koed, og byttet den selv. Hele kom på litt under 5.000 (med BMW CCN rabatt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Som fersk E60-eier trenger jeg noen tips :) Har kondens i ene lykta. Øverst ved "markeringslyset".

Noen som har tips?

Gratulerer med E60!

Jeg slet med fukt inne i "øyenbrynet" på lykta mi. BMW skulle ha 12.000 for ny lykt (uten rabatt), og da kom jobben i tillegg. Det fungerte som en motivasjon til å prøve litt av hvert! Først sillica gel poser inne i hovedlykta i 2 uker med null effekt. Og deretter prøvde jeg en slags rød sand som er ment for å tørke fuktige rom i byggebransjen. Den fikk prøve seg 3 uker og jeg stappet inn latterlig mye. Når det heller ikke noen effekt på fukten i øyenbrynet kom jeg fram til at øyenbryn-delen av lykta er adskilt fra hovedlykta. Så uansett hva jeg hadde stappet inn i hovedlykta, så vil det ikke trukket ut fuktigheten fra øyenbrynet. Dette er da min erfaring.

Litt desperat prøvde jeg å borre hull på baksiden av lykta for å tørke med varmepistol, noe som ikke var et sjakktrekk.. Ente opp med å kjøpe ny xenonlykt hos Koed, og byttet den selv. Hele kom på litt under 5.000 (med BMW CCN rabatt).

Har kondens i begge øyebrynene :evil: Borret hull i lyktene... for å drenere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å lære E61 LCI å kjenne litt nå, og det er mye bra.

Jeg også sliter med dugg i lyktene foran.

Og noe jeg ikke helt skjønte.

Har to nye Iphone 5, koblet til begge via bluethooth, SÅ mye enklere enn tidligre BMW (E83).

Men det later til at det går kun ann å koble til en av gangen?!?

Trodde det var mulig å koble til opptil 3 stk jeg samtidig?

Noen som kjenner til om det bare går ann å koble seg til en mobil av gangen?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette hadde vært mulig hadde vel bmw blitt saksøkt herfra til månen av amerikanere som setter den i P på high way'en??

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å lære E61 LCI å kjenne litt nå, og det er mye bra.

Har to nye Iphone 5, koblet til begge via bluethooth, SÅ mye enklere enn tidligre BMW (E83).

Men det later til at det går kun ann å koble til en av gangen?!?

Trodde det var mulig å koble til opptil 3 stk jeg samtidig?

Noen som kjenner til om det bare går ann å koble seg til en mobil av gangen?!

Kan kun koble til en telefon om gangen i min bil, i alle fall. Ved "paring" velger du hvilken av telefonene som skal være foretrukket. Bilen vil da hele tiden velge den telefonen, så sant den er tilgjengelig. Viss ikke, velger den tlf nr 2 i listen osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...