Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Har hatt en del tull med bilen i det siste ukene, har tatt ut å renset map sensor, skiftet maf sensor for noenmnd siden men dog en uorginal en, skiftet  ventilen som styrer vacum til egr systemet. får opp denne feil mld å bilen er av og til helt dau å lader bare ca 16 psi

P0237 OBD Trouble Code
2 results found

P0237 - Generic
Type  Powertrain - Fuel and Air Metering - ISO/SAE Controlled
Description
Turbocharger/Supercharger Boost Sensor "A" Circuit Low

P0237 - GM
Type  Powertrain - Fuel and Air Metering - ISO/SAE Controlled
Description
Turbocharger Boost Circuit Low Input Conditions

Cause
Key on or engine running, then the PCM detected that the Boost Pressure input was less than 40 kPa, condition met for 2 seconds

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er et problem.

Antar motoren er laget for å nå opptil 110 grader eller rundt der. Termostaten åpner på 92.

Men mulig noen andre har andre synspunkter?

Men jeg tror ikke jeg har flaps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilket lufttrykk kjører gutta med? har 245/35-19 og 275/40-19 på min, og ifølge lappen på innsiden av døra skal jeg ha 2.2bar forran pg 3bar bak. er det ikke litt mye forskjell?

Har samme som deg foran og kjører med 2.0 i følge min lapp. 2.2 blir litt for hard synes jeg og da blir støy og kjørekomfort verre.

Bak har jeg 275/30-19 med 2.5. Helt kurant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme som deg foran og kjører med 2.0 i følge min lapp. 2.2 blir litt for hard synes jeg og da blir støy og kjørekomfort verre.

Bak har jeg 275/30-19 med 2.5. Helt kurant :)

har 275/30-19 jeg også ser jeg. Postet bilde

2,5bar bak, ser du ikke da på trykket som skulle vært forran?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykket avhenger av hvor mye bilen skal lastes med og man må derfor beregne utifra dette. 2,5 bar på bakhjulene er helt greit, men skal du ha fullastet bil (personer og bagasje), må du opp til 3,0 bar trykk på bakhjulene. Til vanlig hverdagskjøring er det ikke nødvendig med sistnevnte og 2,5 bar er derofr helt innenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilket lufttrykk kjører gutta med? har 245/35-19 og 275/35-19 på min, og ifølge lappen på innsiden av døra skal jeg ha 2.2bar forran og 3bar bak. er det ikke litt mye forskjell?

Kjører 2.6 foran og 3.0 bak, 245/19/30 og 275/30/19 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baklukeåpner E61

Info til dere som har baklukeåpner (E61).! Har hjelpt en kompis og nettopp ungått å skifte åpnesylinder til 8500,-kr + arbeid nå i første omgang ved å skifte innfestningskule til sylinder. Den gamle innfestningskula på (bil siden) var totalt utslitt pga. total mangel på smørefett. Noe som igjen har gjort at selve innfestningshullet i sylinderen er veldig slitt og må nok antagelighvis skiftes om noen år pga. slitasje.  :( :(

Vanskelig å sjekke dette uten å ta av åpnesylinderen fra festene, men kan kansje få en liten spray med smørefett inn ved festekulene.

Kula er laget i stål og sylinderen i aluminium, så uten smøring er jo dette et tidspørsmål før dette ryker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører med 2,8 fremme og 3,1 bak... 255/30 305/25.... Har egentlig ikke peiling på om dette er riktig, men men, fungerer greit. Kanskje litt mye med "tom" bil..

Sent fra min LG-D802 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...