Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en 04 520i A som ikke starter. Kjørte en tur, parkerte og når jeg skulle avgårde dagen etter ville den ikke starte. Motoren drar rundt men den fyrer ikke. Kommer heller ingen varsellamper. Noen ideer på hva det kan være? Har dessverre ikke tilgang på diagnose utstyr for øyeblikket.

Endret av Anton82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har en 04 520i A som ikke starter. Kjørte en tur, parkerte og når jeg skulle avgårde dagen etter ville den ikke starte. Motoren drar rundt men den fyrer ikke. Kommer heller ingen varsellamper. Noen ideer på hva det kan være? Har dessverre ikke tilgang på diagnose utstyr for øyeblikket.

 

Har du sjekket batteriet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja batteriet er helt fint, har til og med kjørt vedlikeholdslading på der. Batteriet er bare et år gammelt.

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Koble av IBS og se om du får start da. 

Hvis ikke så kan en diagnose mest sannsynlig fortelle deg noe, men det kan også være starteren som er gåen og den vil ikke gi utslag på en diagnose.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koble av IBS og se om du får start da.

Hvis ikke så kan en diagnose mest sannsynlig fortelle deg noe, men det kan også være starteren som er gåen og den vil ikke gi utslag på en diagnose.

Sikkert et dumt som, hva er IBS og hvordan kobles det ut?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dings som overvåker batteriet, og som kan feile. Kobles enkelt ut ved å koble fra en liten kontakt som står på minuspolen til batteriet. Det er ikke ukjent at disse feiler, men man bør likevel kunne få start på bilen om batteriet er oppladet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dings som overvåker batteriet, og som kan feile. Kobles enkelt ut ved å koble fra en liten kontakt som står på minuspolen til batteriet. Det er ikke ukjent at disse feiler, men man bør likevel kunne få start på bilen om batteriet er oppladet.

Så du mener at bilen nøt starte uavhengig av denne ved fulladet batteri?

Isåfall hvordan hindrer en feil på den start?

Beklager alle spm men er rimelig grønn på mekanikk!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har en 04 520i A som ikke starter. Kjørte en tur, parkerte og når jeg skulle avgårde dagen etter ville den ikke starte. Motoren drar rundt men den fyrer ikke. Kommer heller ingen varsellamper. Noen ideer på hva det kan være? Har dessverre ikke tilgang på diagnose utstyr for øyeblikket.

 

Defekt drivstoffpumpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytta ut mitt 100ah batteri i et annet 100ah batteri nå nettopp, for jeg hørte at tilsvarende størrelse måtte monteres for at man skulle slippe å omprogramere bilen. Var for noen dager siden inne å skulle legge inn at jeg har fått nytt batteri, og da kom det opp at det var 80ah bilen var programert til.. Vil bilen dermed ikke lade batteriet mitt fult opp? Lite sugen på å la batteriet jeg nettopp handla gå i søppla, men det er vel gjerne rimeligere enn å programere alt på nytt... 

Er dette noe som kan løses ved å koble ut IBS? 

Slik det er nå, kan jeg stå med tenninga på i ca 10 sek, før jeg får beskjed om at "battery voltage very low"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteribytte skal uansett registreres i bilen (ingen unntak), men om du i tillegg endrer størrelse og/eller type skal dette kodes inn.

 

Er det ingen i nærheten av deg som har en datamaskin? Det er en relativt enkel prosess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp av e61. 2008-2010   er det nokon Km stand som ein bør være obs på ? 

 

turbo bytte mellom  90-150?  sett berre fleire som ha måtte gjort det . 

er det eg er mest "redd" for ved ein sånt kjøp. kjip kostnad.

 

andre tips ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...