Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Det skal du ikke se bort i fra. Men når det går med 15L olje så er det nok inklusiv flushing. Skal ikke se bort i fra at Automatservice har gode priser på oljen kontra andre "vanlige" bilverksted. De driver jo tross alt kun med dette som en nisje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15l ZF olje blir 6000kr bare for det pluss filter 1000-1500 kr. Da går dem i minus for vær kunder.

koster med ca 3500kr og kjøpe 16ltr olje og filter til flushing på jobben. vil tro de som driver med dette har gode priser på deler/olje og ikke har noe problem med og gå i pluss på og ta 6500kr for denne jobben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en liten vibrasjon i rattet på bilen min, og lurer på hva det kan være. Vet at bakdekka mine er slitte, de er vel på sin tredje sesong nå, og de har blitt brukt godt siden de ble satt på denne sesongen. Samtidig blei bakstillinga helt ny i Mars i fjor, så utelukker at det er noe bak isåfall. Bilen har runda nettopp 120k, vet ikke om det er bytta noe tidligere foran på bilen, men tror ikke det. Heller ingen ulyder når jeg kjører, og gasspedalen vibrerer ikke, kun ratt. Det kommer og går litt også, plutselig ingen vibrasjon, også kommer det litt. Vibrasjonen blir også svakere når jeg kommer ut på motorveien i høyere fart enn på vanlig landevei. Kan det være så enkelt som at dekka bak begynner og bli slitt, evt ubalanse pga snø/møkk som sitter i felgen? Dekka foran er nye siden Mars i fjor også, og de har ikke gått mer enn denna sesongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen.

Lurte på hvilken xenonpære og tåkelyspære type som sitter i min e61. Det er en 06 525d..

Har hørt at det er en d1, men er usikker. Noen som vet hvordan jeg får byttet pære? Må lyktene demonteres?

Tips taes i mot med takk. :)

Sent from the future.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en liten vibrasjon i rattet på bilen min, og lurer på hva det kan være. Vet at bakdekka mine er slitte, de er vel på sin tredje sesong nå, og de har blitt brukt godt siden de ble satt på denne sesongen. Samtidig blei bakstillinga helt ny i Mars i fjor, så utelukker at det er noe bak isåfall. Bilen har runda nettopp 120k, vet ikke om det er bytta noe tidligere foran på bilen, men tror ikke det. Heller ingen ulyder når jeg kjører, og gasspedalen vibrerer ikke, kun ratt. Det kommer og går litt også, plutselig ingen vibrasjon, også kommer det litt. Vibrasjonen blir også svakere når jeg kommer ut på motorveien i høyere fart enn på vanlig landevei. Kan det være så enkelt som at dekka bak begynner og bli slitt, evt ubalanse pga snø/møkk som sitter i felgen? Dekka foran er nye siden Mars i fjor også, og de har ikke gått mer enn denna sesongen.

Kast i bremseskivene? Det er kun hvis det vibrerer når du bremser. Hvis du har snø/møkk på innsiden av felgene vil vibrasjonen bli større jo fortere du kjører. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen.

Lurte på hvilken xenonpære og tåkelyspære type som sitter i min e61. Det er en 06 525d..

Har hørt at det er en d1, men er usikker. Noen som vet hvordan jeg får byttet pære? Må lyktene demonteres?

Tips taes i mot med takk. :)

Sent from the future.

D1S som nevnt og i tåkelys er det HB4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kast i bremseskivene? Det er kun hvis det vibrerer når du bremser. Hvis du har snø/møkk på innsiden av felgene vil vibrasjonen bli større jo fortere du kjører. 

Nei, har ikke noe kast i bremseskiver, drar ikke til noen av sidene når jeg bremser, går rett frem. Vel altså vibrasjonen noe svakere, men mer frekvent, den oppfattes som kjappere hvis jeg ligger i 110 ca kontra 70.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...