Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig fått ettermontert webasto og det var deilig!

10 min på tomgang og motor har ca 75 grader og kupé er god og varm. Da hadde vifta til klima allerede begynt å trappe ned hastigheten for at den hadde nådd rett temperatur.

Neste skritt er å få på plass fjernstyring!

Sålangt har jeg brukt 19k og jeg monterte alt selv med hjelp av en kompis som tok alt elektrisk.

Noe er brukt og noe er nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kjørt lufte prosedyren? https://www.youtube.com/watch?v=Nzk9yvFXsBI

Jeg pleier å kjøre den prosessen 2 ganger. Tar  ca 10- min, topper opp etter hver gang og anbefaler lader. Etter en test-tur toppes det opp en siste gang.
Edit:
Jeg har fått temperaturen opp mot 96-98 grader rett etter termostatskifte, begge gangen jeg har gjort det (525d pre face og 525xd facelift).  Så lenge dette er max tempt og den ikke passerer 100 grader, hadde ikke jeg vært betenkt. Bare fyll etter kjølevæske og sjekk at det ikke lekker osv.. 

Endret av Gustav C.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye bra tips og triks i denne tråden, føler jeg er heldig med min white & black 520dat (177) når jeg leser her, det eneste jeg har trengt og gjøre

er og bytte ledningsnett i bakluka, dyrt nok men uansett ...stort sett feilfri og drivstoffgjerrig sprek bil. kjørt ca 80 000km nesten feilfritt som andre eier. :)

har nå rulla 158 000km og skal vel selges....:(  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har montert Defa motorvarmer tidligere, usikker på hvor bra den egentlig funker, men den varmer jo opp oljen da, og det gir jo en viss varme til motoren.  Det som mangler nå er en kupevarmer, men må da ha kabelen inn i kupeen! Noen som vet om det finnes et hull med f.eks en gummipropp, eller et egnet sted man kan ta hull? Vil jo ikke bare borre der man kanskje tror det går fint uten å være helt sikker på at man ikke treffer et rør eller en kabel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått ettermontert webasto og det var deilig!

10 min på tomgang og motor har ca 75 grader og kupé er god og varm. Da hadde vifta til klima allerede begynt å trappe ned hastigheten for at den hadde nådd rett temperatur.

Neste skritt er å få på plass fjernstyring!

Sålangt har jeg brukt 19k og jeg monterte alt selv med hjelp av en kompis som tok alt elektrisk.

Noe er brukt og noe er nytt.

Blir det via telefonen? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men bare til enkle ting? Er vel bare ute etter å finne ut av feilkoder, og så utbedre dem. Som den jeg har på displayet nå, "Restraint Systems"

Finne ut hvor feilen ligger slik at jeg faktisk kan reparere det! Men kjøper ikke i910-II hvis noen har litt dårlig erfaring med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...