Otis Skrevet Mars 27, 2020 Share Skrevet Mars 27, 2020 @BMWlog Da er det engine temp du skal se på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet Mars 28, 2020 Share Skrevet Mars 28, 2020 Takk, da skal jeg få testet denne imorgen. Er vell 69-70 grader det skal ligge på om jeg husker riktig. Gustav C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 28, 2020 Share Skrevet Mars 28, 2020 Absolutt ikke. Det er 88 grader som er åpninga til termostat. Så det bør være rundt der etter 15 min kjøring. Gustav C. og BMWlog reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristofferertsland Skrevet Mars 28, 2020 Share Skrevet Mars 28, 2020 Hei, noen som vet hvilke oransje led pærer til blinklys foran på en 2010 E61 som funker uten å gi varsellampe i dashbord? Prøvde de fra Biltema som skulle funke med Canbus, men gir feilkode hver gang man starter bilen og går vekk når man bruker blinklys. De MÅ være oransje, siden det er klart lykteglass. Er det ledpære i blinklys bak, og vil det isåfall funke å kjøpe 2 stykk og bruke de foran? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mars 28, 2020 Share Skrevet Mars 28, 2020 59 minutter siden, kristofferertsland skrev: Hei, noen som vet hvilke oransje led pærer til blinklys foran på en 2010 E61 som funker uten å gi varsellampe i dashbord? Prøvde de fra Biltema som skulle funke med Canbus, men gir feilkode hver gang man starter bilen og går vekk når man bruker blinklys. De MÅ være oransje, siden det er klart lykteglass. Er det ledpære i blinklys bak, og vil det isåfall funke å kjøpe 2 stykk og bruke de foran? Du må nok kode vekk pæresjekken ja. Eller bruke canbus adapter. Bak er det jo originalt led, så her kan ikke de byttes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristofferertsland Skrevet Mars 28, 2020 Share Skrevet Mars 28, 2020 1 time siden, Reef89 skrev: Du må nok kode vekk pæresjekken ja. Eller bruke canbus adapter. Bak er det jo originalt led, så her kan ikke de byttes. Ok, kan man bruke Carly appen til det, eller må man inn hos Bavaria og få det gjort? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Mars 28, 2020 Share Skrevet Mars 28, 2020 3 timer siden, kristofferertsland skrev: Ok, kan man bruke Carly appen til det, eller må man inn hos Bavaria og få det gjort? Kan fint bruke carly til å deaktivere pæresjekk ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet Mars 28, 2020 Share Skrevet Mars 28, 2020 14 timer siden, Otis skrev: Absolutt ikke. Det er 88 grader som er åpninga til termostat. Så det bør være rundt der etter 15 min kjøring. Takk! Jeg ser jeg kommer opp på 88-89 grader ved tomgang, men nå som jeg tok en tur på kveldstid (30-40 min) så ligger den på 65 grader ved kjøring... Kan det stemme at temperatur skal være så lav ved kjøring? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Mars 28, 2020 Share Skrevet Mars 28, 2020 32 minutter siden, BMWlog skrev: Takk! Jeg ser jeg kommer opp på 88-89 grader ved tomgang, men nå som jeg tok en tur på kveldstid (30-40 min) så ligger den på 65 grader ved kjøring... Kan det stemme at temperatur skal være så lav ved kjøring? Termostaten din er defekt. Bytt den BMWlog og Otis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 28, 2020 Share Skrevet Mars 28, 2020 1 time siden, BMWlog skrev: Takk! Jeg ser jeg kommer opp på 88-89 grader ved tomgang, men nå som jeg tok en tur på kveldstid (30-40 min) så ligger den på 65 grader ved kjøring... Kan det stemme at temperatur skal være så lav ved kjøring? Det er ikke sikkert at det er hovedtermostaten som er defekt, så du burde bare bytte både egr termostaten samtidig. BMWlog reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet April 5, 2020 Share Skrevet April 5, 2020 Har nå rukket å satt meg litt inn i jobben, det ser overkommelig ut. Jeg forstår det som at man: Løsner deksel oppe Tar ut radiator vifte Tar ut bunnplate på motor Tapper ut all kjølevæske Fjerner den metallgreia som går opp til EGR (https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=NC71-EUR-03-2004-E60-BMW-530d&diagId=11_3597) Fjerner luftinntak fra festene Skrur ut termostat (motor ikke EGR termostat) Lar resten av kjølevæsken i termostaten bare renne over reimen (Ser ut som det går bra) Bytter motor termostat Bytter EGR termostat Monterer alt igjen Fyller på ?blå? kjølevæske til MAX på tanken Starter motor og følger nøye med på temepraturer Ser det greit ut? Evt noe tips og triks jeg bør vite om før jeg går igang med jobben? Delenr: Motortermostat: 11517805811 EGR termostat:11717787870 Evopower reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 5, 2020 Share Skrevet April 5, 2020 Ser bra ut. 2a. Ta løs slangen som henger i vifta på undersiden. Kan komme til fra oversiden om man ikke har de største underarmer. Må sikkert trekke opp genser. 3 og 4 pleier jeg å droppe. Bare spyler godt med hageslangen etterpå. Vet dog at det ikke er helt heldig for miljøet. 6. Vær nøye med å ikke få vann inn i turbo. Og vær nøye med slangen når den går på plass. Man kan faktisk bomme litt. 6a. Trykkslangen til egr mener jeg må bort for å komme til egr termostat. 11. Spyl godt av reimene, de er ikke glade i kjølevæske. 13a. Sett varmen på maks og vifta på minimum når den står på tomgang. Da går lufting mye bedre. Det er slik det skal gjøres. Etterfyll i kanskje 10 minutter før du kjører. Se etter en fin stråle fra den tynne overløpsslangen på ekspansjonstanken. BMWlog reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet April 5, 2020 Share Skrevet April 5, 2020 (endret) Denne videoen hjelper deg også Endret April 5, 2020 av Evopower BMWlog reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet April 5, 2020 Share Skrevet April 5, 2020 26 minutter siden, BMWlog skrev: Har nå rukket å satt meg litt inn i jobben, det ser overkommelig ut. Jeg forstår det som at man: Løsner deksel oppe Tar ut radiator vifte Tar ut bunnplate på motor Tapper ut all kjølevæske Fjerner den metallgreia som går opp til EGR (https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=NC71-EUR-03-2004-E60-BMW-530d&diagId=11_3597) Fjerner luftinntak fra festene Skrur ut termostat (motor ikke EGR termostat) Lar resten av kjølevæsken i termostaten bare renne over reimen (Ser ut som det går bra) Bytter motor termostat Bytter EGR termostat Monterer alt igjen Fyller på ?blå? kjølevæske til MAX på tanken Starter motor og følger nøye med på temepraturer Ser det greit ut? Evt noe tips og triks jeg bør vite om før jeg går igang med jobben? Delenr: Motortermostat: 11517805811 EGR termostat:11717787870 Hvorfor ikke bare gå rett på punkt 10 ? Det er nesten alltid egr termostaten som er synderen BMWlog reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet April 5, 2020 Share Skrevet April 5, 2020 Takk så mye 9 minutter siden, 540is skrev: Hvorfor ikke bare gå rett på punkt 10 ? Det er nesten alltid egr termostaten som er synderen Ja gjerne det, ser at alle andre skifter begge to og den er nok uansett moden for utskiftning. I tillegg opplever jeg problemer med klimaanlegget så ønsker at alt av termostater er OK, før jeg feilsøker videre på det. Da gjør jeg det litt enklere og ikke tapper av alt kjølevæske, regner med at man bare etterfyller etter byttet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå