Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

På 3.12.2020 den 16.41, Otis skrev:

@BMWlog En diagnose vil avsløre det sannsynligvis kjapt. Mottrykket på dpf skal være under 200mbar mener jeg på flat fjøl.

Test utført. Også kjørt litt mer, om jeg gir flat fjøl fra 0 og holder kickdown i 5-6-7 sekunder kommer jeg ikke opp i mer enn 50km/t. Vet ikke om det høres mer ut som turbo eller DPF?

Uansett bør jeg vell komme meg til TRF asap.

Forresten tok jeg ikke regenerering av DPF da jeg ville se gjennom alle feilkoder da det var en del. Men fant ikke noe direkte relatert til motor.

130709199_478892836415432_5595008676835034342_n.jpg

Endret av BMWlog
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjalp på. :) Har feilsøkt litt mer nå, forsøkte å starte regenerering med Ista men bilen vil ikke. Har sjekket at temperatur på coolant er 86 *C og exhaust-gas temperature before particulate filter oppimot 330 *C. Kravet for regenerering ut i fra det jeg forstod i Ista var henholdvis minst 75*C og minst 240*C. Har også kjørt en lengre tur med en gjennomsnittsfart på 70-80km/t uten at det slo innn. Har noen tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Otis skrev:

Du kan også manuelt be om å starte DPF regen, i ista. 

Ja jeg gjorde det, når jeg er inne i menyene står det sånn ca:
DPF regen activated
DPF regen on next start activated

DPF regen not active

Men jeg forhører meg med verksted i morgen om ESS tuning og prøver å bli kvitt dpf..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Lyktespylerene på min bmw e60 530d 2005mod virker ikkje lenger. Spylermotor fungerer, koblet av plugg på motor og koblet til eksternt batteri, og da gjekk motor og spylte lyktene. Har skiftet grønt rele (k61) som ligger i hanskerommet og bytta nivåsensoren, sjekka alle sikringer i heile bilen med voltmeter (sikringsoversikt er på tysk og det e eg ikkje så god i), tok ut k61 relet og ohmet ledninger fram til spylermotor, der var det forbindelse så da kan det ikkje vere kabelbrudd heller. Virker som det mangler styresrøm til relet, og det er ingen forskjell om lys er av eller på. Nokon som har vert bort i dette problemet tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...