Styven Skrevet Desember 12, 2020 Share Skrevet Desember 12, 2020 monterte lask i enden av pluggen, da var det full forbindelse 0 ohm, meiner det var det samme når eg monterte pluggen på spylermotoren og målte. Har ikkje sjekket for brudd på styrestrøm, LM? Ka står det for? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Desember 12, 2020 Share Skrevet Desember 12, 2020 Har akkurat samme problemet på min e39. Feilsøkt samme som deg, uten resultat. Skal nå trekke opp nye ledninger til spylerpumpa og en egen bryter inni bilen. Det eneste jeg ikke har Feilsøkt er selve hendelen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Desember 12, 2020 Share Skrevet Desember 12, 2020 (endret) Strands nuuk20 ledbar på 8000 lumen montert. Som flere andre med e6x så er lysene mildt sagt dårlige, spesielt for oss som har bixenon. Ledbar kurerer dette Monterte med hensyn til at den skulle være lite synlig. Endret Desember 12, 2020 av Evopower Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet Desember 14, 2020 Share Skrevet Desember 14, 2020 Ifbm dpf delete og tuning er jeg litt i tvil om jeg bør gå for EGR delete i tillegg. Anbefales eller ikke? Vil det evt gi utslag på avgass? (er klar over at dpf delete uansett gir utslag) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 14, 2020 Share Skrevet Desember 14, 2020 Dpf delete gir vel ikke utslag? EGR delete gjør forsåvidt ikke det heller. Jeg ville hatt EGR, pga mer varmeutvikling til kjølevannet. Om det er m57, så er ikke koksing så stort problem. BMWlog reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet Desember 14, 2020 Share Skrevet Desember 14, 2020 Ok takk, da har jeg nok misforstått. Det er m57 ja har ikke hatt noe problemer til nå i hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iittala Skrevet Desember 14, 2020 Share Skrevet Desember 14, 2020 (endret) Når jeg leser siste versjon av kontrollinstruks for PKK blir jeg ikke overrasket om mangel på DPF og katalysator gir mangel på PKK. Ref kontrollpunkt 8.2.2.1 Bilen lukter litt båt, låter grovere og eksosrøret blir sort innvendig. Eksosrøret kan selvsagt vaskes før kontroll men det er lite en kan gjøre med de to andre punktene. Det kan få kontrollør til å ta en nærmere titt og skrive mangel dersom han/hun vet hvordan partikkefilteret opprinnelig så ut. Om det vil skje vet jeg ikke, men det er en risiko å ta. https://www.vegvesen.no/_attachment/2354663/binary/1311258?fast_title=Kontrollinstruks+for+periodisk+kontroll+av+kjøretøy.pdf Endret Desember 14, 2020 av iittala Skrivefeil Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 14, 2020 Share Skrevet Desember 14, 2020 @iittala Ai, ai, ai. Den der kan bli skummel for mange! Nå vet ikke jeg hvor lenge den har vært med i instruksen, men den kan bli vrien å sno seg unna. Men ved nærmere ettertanke, så vil en høvelig fornuftig tunet motor, med lite røyk, og dpf innmaten fjernet, fremdeles gli igjennom. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Desember 14, 2020 Share Skrevet Desember 14, 2020 Er redd for at dette blir et nytt satsingsområde for Statens vegvesen i tiden fremover.. Brev godkjente verksteder.pdf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 14, 2020 Share Skrevet Desember 14, 2020 @540is Det brevet virker som et skremmebrev til alle godkjente verksted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet Desember 14, 2020 Share Skrevet Desember 14, 2020 Jeg tror @540is er inne på noe: https://www.tv2.no/a/11722517/ Men ja det kommer nok som alltid an på hvor fornuftig kontrolløren er. Nå er min "heldigvis" 2004 så er mulig jeg slipper unna de strengeste EU kravene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet Januar 6, 2021 Share Skrevet Januar 6, 2021 Jeg har vært innom temaet før men har nå en del mer info så prøver igjen i tilfelle noen har vært borti lignende: Klimaanlegget mitt blåser veldig svakt og kun ut noen ventiler . I tillegg så kan det tidvis (samme sted hver gang når man pendler til jobb) plutselig begynne å blåse iskald luft selv om varmen er på max. Begge termostater er byttet så motoren blir skikkelig varm, jeg merker også at det er mindre varme å få nå som det er kaldere ute. Av feilkoder har jeg noen på IKHA, husker ikke nøyaktig hva det var i farten. Jeg ser gjerne på å bytte blåsemotor og en føler, men sjekker her hvis noen tilfeldigvis vet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 6, 2021 Share Skrevet Januar 6, 2021 (endret) @BMWlogHar du webasto? I såfall, er det avhengig av turtall? Endret Januar 6, 2021 av Otis Endret hele oppsettet på spørsmålet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet Januar 6, 2021 Share Skrevet Januar 6, 2021 (endret) @Otis jeg har webasto, (Type dieselvarmer med fjernstyring og tidsinnstilling ny i 2013 12000kr ifølge annonse) men den har ikke fungert i mitt eie. Defekt sirkulasjonspumpe mener jeg var det vi kom frem til en annen gang, har ikke tatt meg bryet med å bytte. Litt usikker angående turtall, jeg kan prøve med litt turtall hjem i dag å se om det blir fart på sakene. Endret Januar 6, 2021 av BMWlog Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 6, 2021 Share Skrevet Januar 6, 2021 @BMWlog Det jeg tenker er at noen som har gjort en feil, og koblet tur og retur om hverandre på kjølevannet. Da fungerer alt fint på enten høyt turtall, og lavt turtall, men ikke på mellom turtall. Men om du har defekt sirkulasjonspumpe, så er jeg usikker på om dette kan være et problem. Da er det ingenting som kan pumpe i mot vannpumpen i motor. BMWlog reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå