Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Ved ettermontering av originalt M5-sett rundt hele bilen på en 520d facelift, er det noe jeg bør være obs på? Funker dette greit, eller er det andre modifiseringer som må gjøres enn å bare montere fangerne og sideskjørtene der de gamle sto?

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har 06/07 520d, er dere fornøyd? Anbefaler dere kjøp? Vurderer en sedan av typen for tiden.

Takk for svar :)

06 og 07 er vel en del forskjell på etter hva jeg har skjønt...

Jeg har en 06 modell og er fornøyd med den, men hadde jo helt klart valgt en 07 facelift hvis ikke pris, motor osv spiller så stor rolle for deg...

Jeg kan jo også nevne at jeg ikke har kjørt så mange e60/61, men inntrykket jeg har av de jeg har kjørt er at det er veldig forskjell på kjørekomfort/sportslighet etter hvilket "utstyrspakker" man har.

En kompis med en helt standard 06 modell og ca samme km som min er hvertfall stoor forskjell fra min å kjøre.

Regner med dette er i stor grad pga Dynamic Drive og Active Steering som han ikke har.

Skulle nesten ikke tro det var samme type bil man kjørte :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det er forskjell på 06 og 07-modell, spurte bare på den måten siden en jeg kjenner har to 520d i de årsmodellene som han skal selge, og han er villig til å ta min i innbytte. What to do.... :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig og si uten pris og info om de forskjellige bilene da... :wink:

Har ikke så mye info selv. Bare en tanke som ble luftet. Vet så og si ingenting om 07-modellen annet enn at den er titansølv. Den andre er carbonsort, full M-pakke, godt utstyrt, 129' km Har ikke diskutert pris, men litt over 250. Vet heller ikke hva han vil gi for min da dette ikke er blitt diskutert seriøst. Er nok redd for at han får problem med å bli kvitt min.

Aller helst vil jeg selge min og kjøpe Alpina D3. Det er drømmen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye facelift-motoren med 177 hk og nye girkasse føles vesentlig kvikkere enn den gamle. Den koster samtidig endel mer så det blir vel en avveining. Jeg vurderte en facelift 520d men landa på en 525d preface av 07-mod. Jeg ville ganske enkelt ha sekssylindret maskin fordi gangen, lyd og bredde i registeret føles så mye bedre.

Facelift LCI kom 01. mars 2007. Det er med andre ord produsert en god del preface av den årsmodellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har comfort access lades ikke nøkkelen når du kjører!

Da kan du åpne nøkkelen og bytte batteri. Helt vanlig batteri som selges billig på de fleste matvareforretnigner osv...

BMW_Comfort_Access_Key2.jpg

Det som står i originalt må vel være oppladbart siden man kan dokke nøkkelen for lading der vanlighvis tenningen er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har comfort access lades ikke nøkkelen når du kjører!

Da kan du åpne nøkkelen og bytte batteri. Helt vanlig batteri som selges billig på de fleste matvareforretnigner osv...

BMW_Comfort_Access_Key2.jpg

Det som står i originalt må vel være oppladbart siden man kan dokke nøkkelen for lading der vanlighvis tenningen er

Som Roger skriver, så lades ikke nøkkelen i dockingen hvis du har Comfort Access. Sitter originalt et vanlig ikke-oppladbart 2032 batteri i fjernkontrollen. Varer et år eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye facelift-motoren med 177 hk og nye girkasse føles vesentlig kvikkere enn den gamle. Den koster samtidig endel mer så det blir vel en avveining. Jeg vurderte en facelift 520d men landa på en 525d preface av 07-mod. Jeg ville ganske enkelt ha sekssylindret maskin fordi gangen, lyd og bredde i registeret føles så mye bedre.

Facelift LCI kom 01. mars 2007. Det er med andre ord produsert en god del preface av den årsmodellen.

Facelift hadde vært å foretrekke, ja. Ser helt klart fordelen med sekser og er ikke uenig. Skal jeg ha diesel firer igjen stiller Alpinaen sterkes etterfulgt av facelift 520d. Men bensin er også aktuelt. Får se om jeg får solgt min lokalt når vårvasken og servicen er unnagjort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte dette var en god plass å legge ud en liten annonse:)

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=27884535

Løp å kjøp :)

Flott bil du har der! :D 2 spm: Har du lagt på tinted film på frontlyktene? De så litt mørkere ut enn vanlig.... I så fall, hvor har du kjøpt dette, og hvordan er erfaringen med dette på? Likte også felgene dine! Hva heter disse, og hvor har du kjøpt de? Hvilken dim er det?

Lykke til med salget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har comfort access lades ikke nøkkelen når du kjører!

Da kan du åpne nøkkelen og bytte batteri. Helt vanlig batteri som selges billig på de fleste matvareforretnigner osv...

BMW_Comfort_Access_Key2.jpg

Det som står i originalt må vel være oppladbart siden man kan dokke nøkkelen for lading der vanlighvis tenningen er

Som Roger skriver, så lades ikke nøkkelen i dockingen hvis du har Comfort Access. Sitter originalt et vanlig ikke-oppladbart 2032 batteri i fjernkontrollen. Varer et år eller to.

Interessant...

Kjøpte meg akkurat en 05 520i og den har, etter hva jeg kan skjønne, en helt vanlig klassisk nøkkel med fjernkontroll for sentrallås(selvføløgelig). Leste kjapt noe i boka om at nøkkelen lades, men av en eller annen grunn så tviler jeg på at denne nøkkelen tar imot strøm gjennom tenninga. En liten oppklaring her hadde vært swell.

Grunnen til at jeg spør er fordi noe av det første jeg reagerte på var at jeg må stå veldig nærme bilen for at fjernkontrollen skulle funke og det er vel et klassisk tegn på at batteriet er svakt...

Jeg vet med andre ord ikke om jeg har comfort access eller ikke? De ligner kanskje på den som er avbildet, men er ikke 100% sikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant...

Kjøpte meg akkurat en 05 520i og den har, etter hva jeg kan skjønne, en helt vanlig klassisk nøkkel med fjernkontroll for sentrallås(selvføløgelig). Leste kjapt noe i boka om at nøkkelen lades, men av en eller annen grunn så tviler jeg på at denne nøkkelen tar imot strøm gjennom tenninga. En liten oppklaring her hadde vært swell.

Grunnen til at jeg spør er fordi noe av det første jeg reagerte på var at jeg må stå veldig nærme bilen for at fjernkontrollen skulle funke og det er vel et klassisk tegn på at batteriet er svakt...

Jeg vet med andre ord ikke om jeg har comfort access eller ikke? De ligner kanskje på den som er avbildet, men er ikke 100% sikker...

Comfort Access betyr at du trenger ikke ta nøkkelen opp av lommen.

Det ligger en sensor på innsiden av alle dørhåndtak så når du tar i håndtaket låser bilen seg opp selv.

Du trenger heller ikke stikke nøkkelen i "tenningslåsen" Bare å trykke på start knappen så starter bilen.

Hvis du ser bildet av de 2 nøklene jeg viste så er den som er åpnet med comfort access og den andre uten.

Tror ikke det fantes comfort access på 05 modell uten at jeg vet det sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har snart behov for en bil med et par mer dører, og selv om jeg har vurdert det aller meste det siste halvåret virker det som om muligens e60 trekker det lengste strået.

Jeg hadde lenge "bestemt" meg for 523i (190hk og manuell), men jeg synes ikke prestasjonene i denne er så veldig imponerende på papiret. Har enda tilgode å prøve en riktignok. 525i kunne jeg gjerne tenkt meg, men høye importavgifter gjør at denne blir hakket for dyr. Her en dag testet vi en 520d (177hk og automat) og ble egentlig ganske imponert både over motor og girkasse, men jeg kunne gjerne tenkt meg litt mer. Igjen står dermed 525d (197hk) som for tiden er ganske aktuell.

Grunnen til at jeg først og fremst så på 523i var redselen for motorhavari på dieselen, noe jeg dessverre føler ikke er helt uvanlig. Bensinsekser klinger jo selvfølgelig litt bedre også. En annen ting er at det virker som om både avgifter og pris på diesel og dieselbiler er på vei opp.

Såvidt jeg har forstått er dessverre ikke bensinsekserene problemfrie heller, så jeg lurer derfor på diesel og evt. en maskinskadeforsikring sånn i tilfelle.

Er det noen som har noen meninger om dette?

Det er kun LCI som er aktuelt, helst i en litt "spennende" farge, noe det dessverre finnes minimalt av. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...