liffi Skrevet September 19, 2019 Forfatter Share Skrevet September 19, 2019 Jada!! Det skjer endelig hu er ute fra lageret, verkstedplass er ordnet og planen/håpet om kjørbar og godkjent 545i 2020 er igang:) karosseriet var litt mer slitent en jeg husket ( lakken har mange skader etter snøfreser har kastet stein på den ser det ut som ) så da må eller burde det taes også men det blir vell siste pri. Kjørbar bil først👹 HenrikSolberg, fxslin, danskiii og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet September 19, 2019 Share Skrevet September 19, 2019 Dette skal bli gøy uten tvil . Og ikke minst viktig i mine øyne å få denne på veien . Gled deg masse ,for dette er oppskriften på koslig bil Liffi 😀😀 liffi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
liffi Skrevet September 19, 2019 Forfatter Share Skrevet September 19, 2019 Ja dette blir morro:) spent selv jeg nå og håper jeg rekker alt. Har som før tatt på for mange prosjekt. Skal ha denne klar, og 2 båter i vinter.. også har man jo alltid hus som trenger sitt:) spennende men har trua en så lenge siden ingenting er startet på enda 😂 sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet September 19, 2019 Share Skrevet September 19, 2019 Husker når jeg begynte og med BMW for en 20-25 år siden så var det populært og ta inn relativt fine 745i fra Tyskland for og slakte de og sette motoren i en E28. Litt trist og tenke på i ettertid, spesielt med prisen man får for fine 745i nå. Det er lett og være etterpåklok. Bør ikke være noe problem og finne papirer for godkjenning, det bør biltilsynet ha liggende hvis de gidder og lete. Du kan ikke tenke deg og selge AC kompressoren komplett med brakettene på motoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fxslin Skrevet September 19, 2019 Share Skrevet September 19, 2019 Dette blir spennende! Håper du får tatt unna hus og båter raskt og slurvete Så du kan fokusere på denne!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
liffi Skrevet September 19, 2019 Forfatter Share Skrevet September 19, 2019 42 minutter siden, Rune-K skrev: Ja det kan jeg tro! 745 var å er ikke verdt mye desverre. Har steget en del med årene men likevell. Heldigvis slaktet jeg bare en som var ombygget ( skjøtebil ) og var desverre dømt for huggeren pga rust så har heldigvis ikke no dårlig samvittighet der:) ja har fått klarsignal fra Svv samt har papirer på motor / donorbil. Jeg hadde nå tenkt og bruke ac selv da 535’n har dette org samt ABS bremser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
liffi Skrevet September 19, 2019 Forfatter Share Skrevet September 19, 2019 12 minutter siden, fxslin skrev: Dette blir spennende! Håper du får tatt unna hus og båter raskt og slurvete Så du kan fokusere på denne!!! Hus kan vente , samt den ene båten men Cobra’n og E28 må bli klare til neste sessong så vi kan ta litt båt og bil ferie:) fxslin reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet September 19, 2019 Share Skrevet September 19, 2019 Da bruker du selvfølgelig delene selv. Jeg bare leter videre jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
liffi Skrevet September 19, 2019 Forfatter Share Skrevet September 19, 2019 Er det eget på m106 eller likt på fleste M30? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet September 19, 2019 Share Skrevet September 19, 2019 Det er likt på de fleste M30 opp til og med E28. Men de brukte 2 typer kompressor. Den ene typen er det helt kurant og få tak i byttekompressor beregnet for R134a. Den andre er helt umulig. Jeg trenger denne typen. https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=6881-EUR-11-1983-E23-BMW-735i&diagId=64_0501 Trenger egentlig alle rør og slanger i motorrommet i tillegg men de kan jeg i verste fall få laget. liffi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
liffi Skrevet September 20, 2019 Forfatter Share Skrevet September 20, 2019 Fått demontert litt i dag og støvsugd / rydda ut. Logget så mye drit i bilen siden kjøp og har ikke gått igjennom noe. har bod no mus her også ser jeg, men bunn på bilen ser meget bra ut. Små overflate flekker og små plukk finner jeg men meget solid støvsugeren suger opp lakk og gammle asfaltplater i gulv men tenker og ta alt bort å legge støydemping. Manglet også bensintank og alt annet bak her ser jeg 😂 danskiii, Diiesel, scoot og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet September 26, 2019 Share Skrevet September 26, 2019 Spennende! Gleder meg til å se framgang her liffi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
liffi Skrevet Oktober 1, 2019 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2019 (endret) Gått over bilen litt. Absolutt fornøyd med stand, men mye overflate rust på understell til små skruer i motorrom / grillen men dette kan sandblåses eller byttes men sånt forventes etter å dtått siden 04 ! karosseri har også sine flekker men solid ! Å det er deilig å vite. Demontering er i gang samt dele innkjøp Endret Oktober 1, 2019 av liffi paukri, fxslin, Christer B og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
liffi Skrevet Oktober 29, 2019 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2019 Fikk rulla ut bilen i sola så den fikk sin siste rulling på gammelt understell. Fått bilen såsi rein under og klar for å bli sendt til sandblåsing E28 4x4 edition AlexHD, danskiii, And-reas og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diiesel Skrevet Oktober 29, 2019 Share Skrevet Oktober 29, 2019 Rått 😀 liffi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå