Gå til innhold

Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.


Galro
 Share

Anbefalte innlegg

Kanskje verdt å nevne at første generasjon Dodge Viper ikke har ABS eller antispinn :)

Sier meg enig med Olenikolai jeg :) Har selv kjørt Audi S3 og Mercedes E55 AMG, kanskje ikke de villeste bilene her i verden, men er futt i de, og jeg har bare hatt førerkort i et halvt år sånn ca. og har gått helt fint det.

Kan være denne gutten var den eneste som hadde mulighet til å kjøre den til visning, og at det måtte gjøres der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, olenikolai skrev:

Trenger ikke være verdensmester for å kjøre bil med stor motor, holder lenge med litt vett og forstand :) Fikk prøve å øvelseskjøre med en e64 M6 når jeg var 16år og fått lov til å låne den flere ganger etterpå. Har gått helt fint og ikke i nærheten av å spinne ut, rulle rundt eller krasje uten at jeg har i nærheten av nok kunnskap til å utnytte bilen til det fulle eller håndtere den som en proff kunne ha gjort. At man legger skylden på bilforhandleren blir litt feil for meg, en sånn ulykke kommer kun av at føreren er litt for ivrig (og ofte kombinert med manglende kunnskaper). Er sikkert en god grunn til at personen kjørte bilen, så er bare synd at det endte sånn med den. 

Synes bare det var en pussig beslutning av forhandleren å la en ung kar kjøre rundt i en såpass sjelden bil med brede dekk, masse hester, og lite (eller ingen) elektroniske hjelpemidler midt ute i pøsregn :P. Nå sier ikke jeg at alle 19 åringer er ubrukelige bak rattet. Har man vett og forstand som du sier, går det som regel greit :)! Men...ikke alle yngre sjåfører vet hvor grensen til en slik bil går, videre er det ikke alle som klarer å holde roen og "handle riktig" når noe slikt plutselig skjer. That's all :P.

Ut i fra det jeg så på asfalten så det ut som at han svingte alt for brått (mulig at han tok en aggressiv forbikjøring?).

 

 

Edit: leste raskt gjennom artikkelen nå, og ser at bilen skulle til godkjenning! :P. Det forandrer jo alt i min hjerne nu! Jeg trodde nemlig at forhandleren lot guttungen prøvekjøre bilen for moroskyld! :P

Endret av Avrinder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for å dra med resten av spottingene....

En ganske obskur 1982 Mitsubishi Cordia 1.6 som ser uforskammet bra ut, en snasen 1973 (2007) Alfa Romeo Spider i køen på vei til jobb om morran samt en nydelig himmelblå 1977 Chevrolet Caprice Wagon.

IMG_1429.JPG

IMG_1430.JPG

IMG_1420.JPG

IMG_1427.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, N.E.W. skrev:

Gammel grønn og skinnende Ford, nydelig 6 serie, AM med sint lyd og to av Renaults kuleste sammen.

FullSizeRender (9)12.jpg

Renault Avantime er skikkelig kul, og ganske sjelden. Jeg husker fortsatt øyeblikket når jeg så denne for første gang - kjøpte et AMS-blad på en Aral-stasjon i Tyskland sommeren 2000, og denne bilen var på omlaget. For en bil...Jeg er på ingen måte frankofil, men dæven - til å være 16 år gammel ser den bra ut. Morsomt og tidløst design som parkerer BMW 2-serie GT og Opel Zafira.

Sånn ellers, så kom jeg over to interessante Buick i dag.

Slo av en prat med eieren av en ganske sjelden (her til lands!...) 1989 Buick Le Sabre - første eieren av denne bilen var selveste Kong Olav V fra april 1989 til hans død i januar 1991. Dette var bilen Olav kjørte privat når han var "undercover".

Passerte også en sporty kar med hatt i en 1938 (2015) Buick Special 46C Convertible Coupe.

IMG_1462.JPG

IMG_1463.JPG

IMG_1464.jpg

IMG_1469.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...