Gå til innhold

Min E60 & F01 tråd.


Reef89
 Share

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

Etter forsiktig motorvask samt at bilen stod på lading så vil den ikke nå starte. Mistenker jo pga. vasken, men nå har bilen stått ute hele natten i pluss grader, tenker ting skulle ha tørket.?

Noen som kjenner igjen lyden fra videoen:

Starter jo nesten, men fyrer ikke. 
Det som er sjekket: batteri, diagnose ingen nye feilmeldinger utover de jeg kjenner fra før, koblet fra IBS, fylt bensin (hadde lite i utgangspunktet, "skal bare vet du") 

Noen tips?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Reef89 changed the title to Min E60 & F01 tråd. Start problemer på E60en..

Dette minnet meg veldig om et problem jeg hadde på Kadett gsien .

Startet men stoppet tvert .

Av alle ting her ,så var det søkkvått rundt plugger og ledninger og var umulig å få start på.

For din del så handler det jo coiler.

Har du tatt opp alle og sjekket for vann /fukt ?

Er forsøket verdt hvertfall .

Er nok bare en liten filleting dette .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sveigis skrev:

Dette minnet meg veldig om et problem jeg hadde på Kadett gsien .

Startet men stoppet tvert .

Av alle ting her ,så var det søkkvått rundt plugger og ledninger og var umulig å få start på.

For din del så handler det jo coiler.

Har du tatt opp alle og sjekket for vann /fukt ?

Er forsøket verdt hvertfall .

Er nok bare en liten filleting dette .😊

Skal sjekke coiler og alt under der ila kvelden, ikke kommet så langt ennå pga jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Reef89 skrev:

Skal sjekke coiler og alt under der ila kvelden, ikke kommet så langt ennå pga jobb. 

Kan være verdt forsøket hvertfall .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En natt i plussgrader er da ingenting mtp. tørking av vann som ligger i kriker og kroker. Det vil ta mye lengre tid. Bør helst starte opp rett etterpå og kjøre motor varm. Jeg synes også at du bør sjekke coil/plugg-kontaktene, samt kontakter til sensorer for vann, i alle fall de du enkelt kommer til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå sjekket plugger og coiler, helt tørt der. Var ikke noe vann under dekselet i hele tatt.
Får sjekke mer i morgen ved dagslys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke "M52-problemet" da? Om du flytter en bil med M52 på kald motor et par meter på parkeringa, skrur av og lar den stå noen timer så er pluggene drukna i bensin og vil ikke starte. Mulig det skjer med M54 også. Hvis du ikke finner ut av dette kan det være verdt et forsøk å skru ut pluggene og tørke disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, E.C. skrev:

Du har ikke "M52-problemet" da? Om du flytter en bil med M52 på kald motor et par meter på parkeringa, skrur av og lar den stå noen timer så er pluggene drukna i bensin og vil ikke starte. Mulig det skjer med M54 også. Hvis du ikke finner ut av dette kan det være verdt et forsøk å skru ut pluggene og tørke disse.

Tenkte akkurat på dette jeg og …

Naboens sin tidligere e39 oppførte seg og som dette mener jeg .

En annen ting ,er der ikke noen deksler under ved torpedovegg hvor der er noen hjerner elns?Tenkte på vann /fukt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjernen og noen relé ligger under ene kupéfilter, skal ta av der i morgen og sjekke for vann.
Får sjekke andre siden av pluggene ja. Takk for tips, oppdaterer underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Reef89 changed the title to Min E60 & F01 tråd.

Da er bilen friskmeldt.
Hva som var årsaken her er heller uvisst, men har nok vært vann/ fuktig ett sted som har forsvunnet av seg selv. Startet etter 3. forsøk dag uten at jeg gjorde noe spesielt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Hpi skrev:

Veldig bra, den lagrer ikke feilmeldinger ved mislykkede startforsøk? 

Ser ikke sånn ut da jeg ikke har noe nye feilmeldinger utenom de jeg kjenner til fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Ellers så ble sommerfelgene til E60en solgt i dag etter under en time på Finn. Kom totalt 6 forespørsler. IMG_6093.thumb.jpg.0e080f59c922e388308a2c0fbe5baa6a.jpg


Har jo hatt de siden 2009 så tenker å gå veien for litt mer originalt preg. Aktuelle foreløpig er style 135, 172, 166 og 32. Tar gjerne i mot tips fra andre serier.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...