awt Skrevet Desember 18, 2015 Share Skrevet Desember 18, 2015 Det stemmer nok det du har lest. Det er det samme på pre-facelift e6x også. Lyshorn benytter halogen, mens vanlig langlys benytter xenon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Desember 18, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2015 (endret) Ah. Sånn og forstå ja. Alt man lærer Endret Desember 18, 2015 av StigJ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Desember 18, 2015 Share Skrevet Desember 18, 2015 Det stemmer nok det du har lest. Det er det samme på pre-facelift e6x også. Lyshorn benytter halogen, mens vanlig langlys benytter xenon.Men er nyere bi-xenon raskere? Jeg synes ikke konas F25 X3 skifter noe raskere mellom nær- og fjernlys. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 18, 2015 Share Skrevet Desember 18, 2015 Jeg aner igrunn ikke hva som er årsaken til dette, men mulig de akkurat har kommet under et eller annet krav. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Desember 18, 2015 Share Skrevet Desember 18, 2015 Det stemmer nok det du har lest. Det er det samme på pre-facelift e6x også. Lyshorn benytter halogen, mens vanlig langlys benytter xenon. Beklager OT. Jeg tror da jeg har halogen fjernlys når jeg bruker langlys? Mulig xenon også blender opp men får helt gult lys vertfall. På min preface e61 med adaptive lykter Synes bilen din kler lyse lykter jeg StigJ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwZ Skrevet Desember 18, 2015 Share Skrevet Desember 18, 2015 Det stemmer nok det du har lest. Det er det samme på pre-facelift e6x også. Lyshorn benytter halogen, mens vanlig langlys benytter xenon. Men om det er sånn, så har ikke facelift Z4, som kom i 2006 lyshorn. Den har jo ikke noen halogen belysning ment for langlys. Det som skjer, er jo at Xenon lampen åpner en klaff for å konsentrere lysstrålen lenger frem. Dette kalles Bi-xenon. Pæren skifter ikke styrke når man slår på lyshorn eller fjernlys. Men det er sant at de første modellene av Z4 hadde halogen i tillegg. Jeg tror de manglet denne klaffe funksjonen for xenonlysene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 18, 2015 Share Skrevet Desember 18, 2015 Beklager OT. Jeg tror da jeg har halogen fjernlys når jeg bruker langlys? Mulig xenon også blender opp men får helt gult lys vertfall. På min preface e61 med adaptive lykter Men om det er sånn, så har ikke facelift Z4, som kom i 2006 lyshorn. Den har jo ikke noen halogen belysning ment for langlys. Det som skjer, er jo at Xenon lampen åpner en klaff for å konsentrere lysstrålen lenger frem. Dette kalles Bi-xenon. Pæren skifter ikke styrke når man slår på lyshorn eller fjernlys. Men det er sant at de første modellene av Z4 hadde halogen i tillegg. Jeg tror de manglet denne klaffe funksjonen for xenonlysene... Den benytter (mest sannsynlig) xenon som lyshorn, mens pre-facelift benytter halogen. Det står veldig greit forklart her. Dette gjelder riktignok e9x og e6x, men vil tro det er likt på Z4 også. Skulebollen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Januar 15, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2016 Ikke mye som skjer når en bil står på vinterlagring... Så får poste det som dukker opp Kjekt når bilde man har tatt av egen bil går gjennom nåløyet til medlemmene på zpost.com forumet og kommer i kalenderen Gorg, Walkabout, ogee1 og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet Januar 15, 2016 Share Skrevet Januar 15, 2016 Føler seg vel litt småstolt da ja må jeg tro Sendt fra Z5 Premium, uvant, skriveleif forekommer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Januar 15, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2016 Ja var passe høyt nivå kan man si Her er alle innsendte bildene: http://www.zpost.com/forums/showthread.php?t=1204540 danskiii og Freakshow reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Mars 1, 2016 Share Skrevet Mars 1, 2016 Ja, Stig... i dag er det vår! På tide med flere bilder av La sangre de Cristo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Mars 2, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2016 Joda...*ser ut vinduet på noe ekkelt, hvitt og bløtt....* At det var biler av hva da sa du? Begynner å krible greit nå for å hente den ut. Blir gøy start på sesongen med litt nye deler som skal på og ny farge på felgene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Mars 2, 2016 Share Skrevet Mars 2, 2016 Interessant Ja, nærmer seg nå! Sitter bare og venter på permanente plussgrader selv. Haha, kalte den "The blood of Christ" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Mars 2, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2016 Såpass ja Permanent plussgrader er veldig etterlengtet ja. Få gang sånn at jeg får skodd MINIen med sommerdekk og får tatt noen brukende bilder av den... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Mars 13, 2016 Share Skrevet Mars 13, 2016 hvordan går leiten på AC felger da stig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå