Gå til innhold

StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E. Ny påddebu!


StigJ
 Share

Anbefalte innlegg

Det stemmer nok det du har lest. Det er det samme på pre-facelift e6x også. Lyshorn benytter halogen, mens vanlig langlys benytter xenon.

Men er nyere bi-xenon raskere? Jeg synes ikke konas F25 X3 skifter noe raskere mellom nær- og fjernlys.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer nok det du har lest. Det er det samme på pre-facelift e6x også. Lyshorn benytter halogen, mens vanlig langlys benytter xenon.

Beklager OT. Jeg tror da jeg har halogen fjernlys når jeg bruker langlys? Mulig xenon også blender opp men får helt gult lys vertfall. På min preface e61 med adaptive lykter

 

Synes bilen din kler lyse lykter jeg StigJ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer nok det du har lest. Det er det samme på pre-facelift e6x også. Lyshorn benytter halogen, mens vanlig langlys benytter xenon.

 

Men om det er sånn, så har ikke facelift Z4, som kom i 2006 lyshorn. Den har jo ikke noen halogen belysning ment for langlys. Det som skjer, er jo at Xenon lampen åpner en klaff for å konsentrere lysstrålen lenger frem. Dette kalles Bi-xenon. Pæren skifter ikke styrke når man slår på lyshorn eller fjernlys. Men det er sant at de første modellene av Z4 hadde halogen i tillegg. Jeg tror de manglet denne klaffe funksjonen for xenonlysene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager OT. Jeg tror da jeg har halogen fjernlys når jeg bruker langlys? Mulig xenon også blender opp men får helt gult lys vertfall. På min preface e61 med adaptive lykter

 

Men om det er sånn, så har ikke facelift Z4, som kom i 2006 lyshorn. Den har jo ikke noen halogen belysning ment for langlys. Det som skjer, er jo at Xenon lampen åpner en klaff for å konsentrere lysstrålen lenger frem. Dette kalles Bi-xenon. Pæren skifter ikke styrke når man slår på lyshorn eller fjernlys. Men det er sant at de første modellene av Z4 hadde halogen i tillegg. Jeg tror de manglet denne klaffe funksjonen for xenonlysene...

 

Den benytter (mest sannsynlig) xenon som lyshorn, mens pre-facelift benytter halogen.

 

Det står veldig greit forklart her. Dette gjelder riktignok e9x og e6x, men vil tro det er likt på Z4 også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Joda...*ser ut vinduet på noe ekkelt, hvitt og bløtt....* :uh:

At det var biler av hva da sa du? :lol:

 

Begynner å krible greit nå for å hente den ut. Blir gøy start på sesongen med litt nye deler som skal på og ny farge på felgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass ja :lol:

 

Permanent plussgrader er veldig etterlengtet ja. Få gang sånn at jeg får skodd MINIen med sommerdekk og får tatt noen brukende bilder av den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • StigJ changed the title to StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E. Ny påddebu!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...