TRF Skrevet April 25, 2014 Forfatter Share Skrevet April 25, 2014 Vi har erstatningsrør på lager ja. Pris avhenger av om du skal ha kun rør eller komplett steg 2, og om du monterer selv. Send gjerne en mail så skal jeg få svart der. Alle biler vi har gjort dette på har gått gjennom eu uten problemer, i flere år. Flere grunner til dette, 1) du må se etter for å se at FOR kat er borte. 2) Det er egentlig ikke et kontrollpunkt på diesel (var i alle fall ikke), og 3) den består avgasstesten uten problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adne95 Skrevet April 25, 2014 Share Skrevet April 25, 2014 ska høre med ett verksted eller to åssen det er med avgassmålinger, hvis de ikke måler mer enn før så har du muligens en kunde her hvertfall men sitter det noen sensore i DP på min? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet April 25, 2014 Forfatter Share Skrevet April 25, 2014 Nei ingen sensorer. Trenger ikke å høre med verksteder angående det, jeg vet at de ikke måler noe mer enn før (er bare å lese skrivet). adne95 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogis Skrevet April 27, 2014 Share Skrevet April 27, 2014 Nå virker det som om bilen går i nødmodus [ ] Var på langtur idag, funket fint en stund. Men plutselig så drog den ikke i det hele tatt. Slet med og holde 90... Funkerte kun med veeldig lite gass og litt turtall. Prøvde og vri av og på tenning men var like treg. Så lot jeg bilen vere av i 1 min.. Da gjikk den vanlig* igjen for en liten periode. Slet med og få bilen over 70 opp en fjellovergang. Men når jeg girte ned i 2.gir og drog bilen ut til 4500 omdr. deretter 3. gir så gjikk den vanlig i kanskje 1 min. før den plutselig mistet nesten all effekt igjen. Har blendet EGR skjikkelig nå. Har ingen motorlampe. Har bestilt feilsøking hos volvoverksted ( dumt? ) Men prøver nå her likevel [] Vakumslanger ser fine ut. Slanger til diesel oppe ved innsug ser morkne og slitte ut. Kan dette gjøre så mye ugagn? * med vanlig mener jeg at den kun går noe særlig på høyt turtall, og henger litt ved gasspådrag. Ta ut ledningen til lmm når dette skjer, går den fint då er det den som må byttes eller renses Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet April 28, 2014 Share Skrevet April 28, 2014 Her er det jeg får opp. Needle motion gjikk fra gul til rød når jeg startet bilen og ruset den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 28, 2014 Share Skrevet April 28, 2014 Ja, såvidt jeg husker så er needle motion enten ledningsbrudd på den dysa eller så er coilen i dysa defekt. Du kan kanskje sjekke kabelen, men det er ikke så sjeldent at den dysa går i stykker. Mener at det ikke var noe annet som kan være feil når du har den feilmeldingen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet April 28, 2014 Share Skrevet April 28, 2014 Hvordan sjekke jeg om dysa er i orden? Kan den gjøre til feilkode 65 101? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 28, 2014 Share Skrevet April 28, 2014 Nei, mener at den ikke kan det. Mulig jeg tar feil såklart. Men 65 101 kan ikke det være noe turbo trykk justering da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet April 28, 2014 Share Skrevet April 28, 2014 M51. Hvor mange HK gir stage 2-chip, og funker det med stage 3? Altså, uten at noe blir ødelagt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kriss66 Skrevet April 29, 2014 Share Skrevet April 29, 2014 Hei har en 520D 2001. Har fått Chipet bilen i fjord. Men ønsker mer kraft i den. Hva må til med slike små justeringer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet April 29, 2014 Share Skrevet April 29, 2014 Hei har en 520D 2001. Har fått Chipet bilen i fjord. Men ønsker mer kraft i den. Hva må til med slike små justeringer? Hvilken fjord chipet du bilen i? Bla tilbake i tråden, det er tatt opp flere ganger. Visst du fortsatt ikke finner svaret, så sender du mail med hva du har idag til: tuning@quickfix.no eller Sales@esstuning.com Så får du nok flere alternativer. Shattered reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet April 30, 2014 Share Skrevet April 30, 2014 [quere name=Otis" post="2884528" timestamp="1398685629] Nei, mener at den ikke kan det. Mulig jeg tar feil såklart. Men 65 101 kan ikke det være noe turbo trykk justering da? Jo kan vel tolkes sånn på feilkoden. Men jeg har ikke aning hva jeg bør skifte Men den dysa koster jo 2000 Så er det Mulig og dobbeltsjekke denne? Og hvordan? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
varg Skrevet April 30, 2014 Share Skrevet April 30, 2014 Hvordan er det med "Stage 2" og fjerning av partikkelfilter i forhold til EU-kontroll da? Jeg har veldig lyst, men orker ikke skru før hver kontroll Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet April 30, 2014 Share Skrevet April 30, 2014 Hvorfor heter denne tråden egentlig BMW dieselmotorer. Alt går jo ut på å forandre de. Burde kanskje legges til Tuning eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet April 30, 2014 Share Skrevet April 30, 2014 Om du leser første post ser du at der står veldig mye nyttig info ang. dieselmotorer til Bmw. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå