Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Vi har erstatningsrør på lager ja. Pris avhenger av om du skal ha kun rør eller komplett steg 2, og om du monterer selv. Send gjerne en mail så skal jeg få svart der.

Alle biler vi har gjort dette på har gått gjennom eu uten problemer, i flere år. Flere grunner til dette, 1) du må se etter for å se at FOR kat er borte. 2) Det er egentlig ikke et kontrollpunkt på diesel (var i alle fall ikke), og 3) den består avgasstesten uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ska høre med ett verksted eller to åssen det er med avgassmålinger, hvis de ikke måler mer enn før så har du muligens en kunde her hvertfall :) men sitter det noen sensore i DP på min? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå virker det som om bilen går i nødmodus [ :(] Var på langtur idag, funket fint en stund. Men plutselig så drog den ikke i det hele tatt. Slet med og holde 90... Funkerte kun med veeldig lite gass og litt turtall. Prøvde og vri av og på tenning men var like treg. Så lot jeg bilen vere av i 1 min.. Da gjikk den vanlig* igjen for en liten periode. Slet med og få bilen over 70 opp en fjellovergang. Men når jeg girte ned i 2.gir og drog bilen ut til 4500 omdr. deretter 3. gir så gjikk den vanlig i kanskje 1 min. før den plutselig mistet nesten all effekt igjen.

 

Har blendet EGR skjikkelig nå. Har ingen motorlampe.

 

Har bestilt feilsøking hos volvoverksted ( dumt? ) Men prøver nå her likevel [:)] Vakumslanger ser fine ut. Slanger til diesel oppe ved innsug ser morkne og slitte ut. Kan dette gjøre så mye ugagn?

 

* med vanlig mener jeg at den kun går noe særlig på høyt turtall, og henger litt ved gasspådrag.

 

Ta ut ledningen til lmm når dette skjer, går den fint då er det den som må byttes eller renses

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, såvidt jeg husker så er needle motion enten ledningsbrudd på den dysa eller så er coilen i dysa defekt.

Du kan kanskje sjekke kabelen, men det er ikke så sjeldent at den dysa går i stykker.

 

Mener at det ikke var noe annet som kan være feil når du har den feilmeldingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) har en 520D 2001. Har fått Chipet bilen i fjord. Men ønsker mer kraft i den. Hva må til med slike små justeringer?

Hvilken fjord chipet du bilen i?  \:D/

 

Bla tilbake i tråden, det er tatt opp flere ganger. Visst du fortsatt ikke finner svaret, så sender du mail med hva du har idag til: tuning@quickfix.no eller Sales@esstuning.com 

 

Så får du nok flere alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quere name=Otis" post="2884528" timestamp="1398685629]

Nei, mener at den ikke kan det. Mulig jeg tar feil såklart.

Men 65 101 kan ikke det være noe turbo trykk justering da?

Jo kan vel tolkes sånn på feilkoden. Men jeg har ikke aning hva jeg bør skifte :P

Men den dysa koster jo 2000 Så er det

Mulig og dobbeltsjekke denne? Og hvordan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...