Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Ingen som kan si noe om det og kjøre uten pdf innmat?

 

Problemet slik jeg har forstått det er at DPF har et visst mottrykk i eksosanlegget. ECU er programmert til at turboen(e) skal kjøres på et visst trykk for å kompensere for dette mottrykket. Når en fjerner DPF uten å omprogrammere ECU så jobber turboen(e) på det samme trykket uten at motstanden er der. Dette er ikke heldig for turboene da de spinner enda raskere enn dem er laget for, ergo du kan ende opp me turbohaveri hvis jeg ikke tar feil.

 

Det å ha fjernet DPF uten å omprogrammere er også waste, da du kan få laget et program som har bedre effektregister og drag når du først har fjernet det :) Så anbefaler deg å ta kontakt med TRF for å få ordnet noe :)

 

Men det beste hadde vært å fått TRF til å bekrefte/avbekrefte dette da han er den her inne som har mest peiling rundt dette temaet.

Endret av Tollefsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har merket er par ganger, og senest idag at draget under belastet akselerasjon ( eks oppoverbakke) kutter noe rundt 2000 rpm og virker som effekte forsvinner til tider da.. merkes somregel kun i 5 å 6 gir.. any takers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har merket er par ganger, og senest idag at draget under belastet akselerasjon ( eks oppoverbakke) kutter noe rundt 2000 rpm og virker som effekte forsvinner til tider da.. merkes somregel kun i 5 å 6 gir.. any takers?

 

Hva med dette? :

Fuel metering control valve on fuel pump must be in good condition. Har hørt at det kanskje kan bidra til at noen biler kutter innimellom hvis den ikke er bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med dette? :

Fuel metering control valve on fuel pump must be in good condition. Har hørt at det kanskje kan bidra til at noen biler kutter innimellom hvis den ikke er bra :)

Ecotune stage 2+? [emoji14] hehe

Men skal sjekke det ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk så kult om det hadde eksistert en sånn permanent løsning på akkurat det problemet... ;)

Hehe ser det nå i etterkant etter å ha søkt litt i inlegg du har skrevet om egr.

Men ble nok heller ny termostat da den koster meg under halvparten og får den levert over natta. Satser på den holder en liten stund vertfall. :)

Endret av Mattae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å montere wastegate turbo på 320d 136hk?

Da tenker jeg på aktuator styringa i forhold til at jeg har vnt turbo originalt.

Har en helt ny holset he211wg turbo liggende som jeg vet skal fungere bra på ca 1,6-2,5l diesel

Er dyser eller turbo største problemet på disse motorene mtp ta ut mer effekt?

Endret av Mattae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å montere wastegate turbo på 320d 136hk?

Da tenker jeg på aktuator styringa i forhold til at jeg har vnt turbo originalt.

Har en helt ny holset he211wg turbo liggende som jeg vet skal fungere bra på ca 1,6-2,5l diesel

Er dyser eller turbo største problemet på disse motorene mtp ta ut mer effekt?

Det skal være fullt mulig det. vnt er kun kontrolert via en vakum solonoid på disse.

turbo(garrett gt15) er vel tom på 170ish,  dysene må nok også byttes over dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...