Otis Skrevet August 17, 2019 Share Skrevet August 17, 2019 Svært kjent. Det gjelder egentlig alle med Bosch CP4 pumpe. N47 og N57 motorene er eksempler på de som bruker denne pumpen. Daniel. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet August 17, 2019 Share Skrevet August 17, 2019 ...og B47, B57. ...og andre merker enn BMW. Heia Bosch Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olavbakka Skrevet August 17, 2019 Share Skrevet August 17, 2019 Takk for kjapt svar. ! Vet du om andre kjempedyre feil som er kjente for 520D 2012 ? Bør jeg selge bilen ? Jeg har en kamerat som har 530d 2011 så den kan ikke forsikres. Aner du noe om hvor mange km pumpa tåler ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet August 17, 2019 Share Skrevet August 17, 2019 Du har jo den velkjente registerkjedeproblematikken, da. Virker å være ganske vanskelig (umulig?) å sette en spesifikk kilometerstand som levetid på pumpen. Tror mye spiller inn på hvor lenge hver enkelt lever. Dieselgrossisten påstår 5 år / 125.000km om jeg husker riktig. Men har hørt om pumper som har havarert før, mens andre har passert 200.000km uten havari. Så da blir det jo litt vanskelig å forutse noe slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 17, 2019 Share Skrevet August 17, 2019 Pga problemer med n57 så valgte en bekjent n55 535i. Jeg for min del er skeptisk på n57. Har dog lest at @TRF holder på å lage filter løsning for å hindre spon spredning i hele systemet. Også er det visstnok preventivt å skifte registerkjede strammer først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet August 18, 2019 Share Skrevet August 18, 2019 God aften! Da jeg plages med ujevn gange og railtrykk som hopper opp og ned så har jeg i dag tatt en lekkasjetest. Resultatet var ikke helt slik jeg hadde håpt på, håpte egentlig på å finne ei dyse som hadde stor lekkasje. Bilen har begynt (over en lengre periode) å ryke mer og mer svart ved gasspådrag, er ikke veldig ille, men det er synlig. Sånn det ser ut her, er det såpass stor forskjell at det er et dårlig tegn eller? Korreksjonsverdien er litt høyere på nummer 5 i INPA en på de andre dysene. Her har bilen gått i ca 2 minutter: Her har den gått i kanskje 4-5 minutter: Det jeg la merke til er at på syl. 4 og 5 så det ut til å strømme mye "microbobler" ut av dysa, ganske fort, mens de andre ikke hadde so mye bobler, og det som kom kom forholdsvis sakte ut. Vet ikke om det har noe å si for resultatet da. Skulle sendt alle på test, men det finnes ikke penger til det akkurat nå. Så jeg må teste det jeg kan teste selv. Har det noe hensikt å teste de med dysetester der du pumper opp trykk? Tenker da for å se om de lekker når de er stengt og har trykk. Any thoughts? 😬 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CJFischer Skrevet August 18, 2019 Share Skrevet August 18, 2019 Noen tanker om KCR Powerbox til f20? Tips og erfaringer tas imot med stor takknemlighet, for her er jeg helt grønn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 19, 2019 Forfatter Share Skrevet August 19, 2019 Har du lest første side? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CJFischer Skrevet August 19, 2019 Share Skrevet August 19, 2019 Lest og forstått, tenkte mer på om noen hadde erfaring knyttet til tilsvarende prosess i tilsvarende bil, fremfor hva powerboxen gjør. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet August 19, 2019 Share Skrevet August 19, 2019 Powerboxer er bare tull. Få den mappet skikkelig av folk som kan det. CJFischer og teerex reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet August 19, 2019 Share Skrevet August 19, 2019 1 time siden, CJFischer skrev: Lest og forstått, tenkte mer på om noen hadde erfaring knyttet til tilsvarende prosess i tilsvarende bil, fremfor hva powerboxen gjør. 😊 Bare tull som @Daniel. kan jeg skrive under på. Testet boks både på BMW og VW med samme resultat. Noe som ikke fungerte eller en dyse som tok kvelden. CJFischer og Daniel. reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CJFischer Skrevet August 19, 2019 Share Skrevet August 19, 2019 Tusen takk for respons @Daniel. og @ahj. Da tror jeg at jeg står over powerboxen ja. Noen anbefaling til mapping i Vestfold-Oslo området? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eehgil Skrevet August 19, 2019 Share Skrevet August 19, 2019 Bosch CP4 på N47 (og mange andre) Hvor komplisert og omfattende er det å bytte denne pumpen som en forebyggende reparasjon? Må man ha mye spesialverktøy? Er det noe en amatørmekaniker kan klare selv? Er det mulig å kjøpe en slik pumpe billigere enn gjennom BMW? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet August 19, 2019 Share Skrevet August 19, 2019 48 minutter siden, eehgil skrev: Bosch CP4 på N47 (og mange andre) Hvor komplisert og omfattende er det å bytte denne pumpen som en forebyggende reparasjon? Må man ha mye spesialverktøy? Er det noe en amatørmekaniker kan klare selv? Er det mulig å kjøpe en slik pumpe billigere enn gjennom BMW? https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-520d-lim/repair-manuals/13-fuel-preparation-control/13-51-injection-pump-control-section-mixture-control-unit/HI676g0R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eehgil Skrevet August 19, 2019 Share Skrevet August 19, 2019 Takk. Ser overkommelig ut? Ny pumper koster 14678,- på GS. Det svir for en forebyggende reparasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå