Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

-Jeg drar en tur på Kiwi.

-Kan du ta med en pakke tamponger?

-Nei du får dra på Kiwi å handle den lille pakka selv!

(Jeg er så usikker på meg selv at jeg ikke tørr å ta den med. Tenk om noen ser hva jeg handler)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har aldri kjøpt noe til dama di fra butikken?

  

Hos oss så har vi det slik at jeg setter meg ned og betaler alle regninger etc og madammen står for det alle meste av innkjøp :) Men nå i det siste så har vi begynt med en såkalt smart handleplan og handler for hele uka en gang i uka, så da drar vi sammen og handler. Så da er egentelig problemer løst :)

Man er ikke helt tøffel heller selv om man er gift...visse ting kan de handle selv...slik som kvinnelige hygiene produkter.... Jeg sender ikke kona ut for å handle ting til bilen..derfor handler aldri jeg noe til henne som har samme plasseing i hyllene som tamponger and shit... 

Nettopp, der har du et meget godt poeng mister :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussig nok sa du det motsatte før du var gift... At gifte menn var tøfler og svake... :)

 

Det er det jo bevis på lenger bak her? Jeg er nok ikke en av dem gitt :)

 

Så lenge dama ikke får det for seg at du er privatsjåfør for henne så

 

Jeg er nok en delvis privatsjåfør for kona... Hun har ingenting imot å ta kollektivt men jeg har ingenting imot å kjøre henne dit hun skal :) 

 

-Jeg drar en tur på Kiwi.

-Kan du ta med en pakke tamponger?

-Nei du får dra på Kiwi å handle den lille pakka selv!

(Jeg er så usikker på meg selv at jeg ikke tørr å ta den med. Tenk om noen ser hva jeg handler)

 

Godt de fleste bor i gåavstand til KIWI da... BTW...Har du ett rødt gjerde foran den campingbilen din? Tror jeg kjørte forbi huset ditt igår :P

 

  

Hos oss så har vi det slik at jeg setter meg ned og betaler alle regninger etc og madammen står for det alle meste av innkjøp :) Men nå i det siste så har vi begynt med en såkalt smart handleplan og handler for hele uka en gang i uka, så da drar vi sammen og handler. Så da er egentelig problemer løst :)

Nettopp, der har du et meget godt poeng mister :)

 

Vi er mer impulskjøpere... å planlegge er ikke enkelt med barn og en hektisk hverdag.. ofte kan vi dra innom mine foreldre og spise middag der... eller jeg må jobbe overtid så kona og ungen spiser noe enkelt hjemme istedet for en stor middag...da er planlegging for en hel uke litt bortkasta for oss...

 

 

Og ja... jeg fikk beskjed om å vaske hjemme... for å dele på husarbeid..jeg sa ok... tok frem vaskekosten (aner ikke hva de greiene heter) og nøklene til bilen... ga dem til henne og sa "bruk den prickbortflaska før du spyler på såpa...."

 

Da tok hun og vaska selv... helt greit :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BTW...Har du ett rødt gjerde foran den campingbilen din? Tror jeg kjørte forbi huset ditt igår :P

Var nok ikke min. Den står på en campingplass nå.

Bilen står her nå.

post-49693-0-56488000-1423938483_thumb.j

Og jeg har hvitt gjerde ;)

Hvor så du denne bilen bak det røde gjerdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  

Men nå i det siste så har vi begynt med en såkalt smart handleplan og handler for hele uka en gang i uka, så da drar vi sammen og handler. Så da er egentelig problemer løst :)

 

Dette har vi gjort i 5-6 år og det er ingen tvil om at man kan spare temmelig mange penger på å koordinere innkjøpene i løpet av uken. Man kan benytte seg av gode tilbud og man sparer ikke minst store beløp på å holde seg til handlelisten (det må man ha hvis man skal handle inn for en uke av gangen). Vi har i tillegg såkalte månedlige/kvartalsmessige innkjøp der vi først og fremst fokuserer på toalettpapir, tørkepapir, oppvasksepe, shampoo, seper og generelle forbrkusvarer som pleier å være dyrt. Hvis vi har tid og anledning kjøper vi dette i Tyskland (harryturer på dansk) der prisen er under den halve. Man kan uten tvil spare mange penger bare man planlegger litt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål til hifi-gutta.

Har bestilt nytt surroundanlegg i dag og lurte på noe ang. plassering av fronthøyttalere. Har hjemmekino med lerret som nesten tar hele stueveggen. Har akkurat plass til en høyttaler på hver side av lerretet, uten at det dekker over bildet. Problemet er at det på ene siden er en haug med murstein (peishylle) på ca 50cm høyde, og ene høytalleren må stå oppå denne. Foran står en sofa, så ingen alternativ. Kan ikke feste den opp på peisen heller :P spørsmålet er om dette vil by på problemer mtp høydeforskjellen mellom høyttalere på hver side av lerretet, eller om man kan kalibrere/bruke equalizer for å kompensere. Evt. om det er best å sette høyttaler nr.2 opp i tilsvarende høyde?

Det er snakk om gulvstående klipsch rf 82 mkI og en Onkyo TX-NR636 reviever.

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk.

Så nå at bilen har heftelser på seg. Etter å ha tatt turen fram og tilbake til Bergen, og deretter bestilt bussbillett til Bergen for å hente.

Han sa *nå* at vi fikser det med banken, og at heftelsene er mindre enn prisen på bilen. Hva gjør jeg? Hvordan betales disse.

Endret av Einarsson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk rett og slett en jævlig dårlig følelse nå. Selger opplyste ikke om dette på noe tidspunkt.. Tror jeg trekker meg fra salg.

Ufattelig dumt gjort av meg, sjekker alltid heftelser på biler, utenom den jeg reiste 3t hver vei for å se på !

Ble rett og slett blindet av motoren, 530d med stage 1 tuning. Sikkert dauere enn de fleste her har kjørt, men det var noe helt annet for min del. Ufattelig motor. 530d blir det, men mest sannsynlig ikke denne..

Må vel finne ut hvordan jeg kan avbestille den bus4you billetten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk rett og slett en jævlig dårlig følelse nå. Selger opplyste ikke om dette på noe tidspunkt.. Tror jeg trekker meg fra salg.

Ufattelig dumt gjort av meg, sjekker alltid heftelser på biler, utenom den jeg reiste 3t hver vei for å se på !

Ble rett og slett blindet av motoren, 530d med stage 1 tuning. Sikkert dauere enn de fleste her har kjørt, men det var noe helt annet for min del. Ufattelig motor. 530d blir det, men mest sannsynlig ikke denne..

Må vel finne ut hvordan jeg kan avbestille den bus4you billetten..

Ville trekt meg uansett, med heftelser *kremt* (se bilen min)*kremt* Neste bilkjøp skal jeg kreve å vite skiltnr før jeg ser på bilen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...