Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Sånn satt på spissen, så er vel det utrolig å kalle noen veier her i landet europavei. Spesielt vest i landet (Har ikke vært i nord, så kan ikke uttale meg) er det faktisk flaut å kalle de såkalte europaveiene for vei i det hele tatt.. ;)

Sant, så sant :) Er flaut hele greia med tanke på turister og liknende som kommer vel vitende om at Norge er verdens rikeste land...

Men nå ser det ut til at de iallfall forstår at veiene må bygges ut, selv om det allerede er for sent og ikke kommer til å skje noe særlig fortere. Når har vi fergefri E39 tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant, så sant :) Er flaut hele greia med tanke på turister og liknende som kommer vel vitende om at Norge er verdens rikeste land...

Men nå ser det ut til at de iallfall forstår at veiene må bygges ut, selv om det allerede er for sent og ikke kommer til å skje noe særlig fortere. Når har vi fergefri E39 tro?

Tror ikke det blir så lenge jeg lever i såfall..

Henger mange år bak med tanke på infrastruktur her til lands..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det blir så lenge jeg lever i såfall..

Henger mange år bak med tanke på infrastruktur her til lands..

Ja med mine 25 år nå så er jeg vel kanskje pensjonist før jeg kan kjøre til Trondheim uten å ta ferger :P

Tyskland hadde vel like mange kilometer motorvei som Norge har nå i 1938 tenker jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant, så sant :) Er flaut hele greia med tanke på turister og liknende som kommer vel vitende om at Norge er verdens rikeste land...

Men nå ser det ut til at de iallfall forstår at veiene må bygges ut, selv om det allerede er for sent og ikke kommer til å skje noe særlig fortere. Når har vi fergefri E39 tro?

 

Nå er det bevilget mye mer penger til vei utbygging og vår samferdselminister har faktisk kjørt veiene mellom Oslo og Bergen for å se hva som må gjøres for å heve standarden på de veiene. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passerte en front mot front ved Tvedestrand i dag. Bilen var virkelig smadret.

Kan se ut til at dette var moren og faren til sjefen. :(

Han kommer visst ikke på jobb på i dag da han mistet en av de etter en trafikkulykke i går :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det bevilget mye mer penger til vei utbygging og vår samferdselminister har faktisk kjørt veiene mellom Oslo og Bergen for å se hva som må gjøres for å heve standarden på de veiene. :)

Ja og det er veldig bra, men problemene er at kommunene har fortsatt alt for mye de skulle sagt og da trekker tiden ut noe enormt. Jeg jeg husker at alt for 7 år siden hadde statens veivesen flere traseer klare for ny E18, men kommunene ble aldri enige om hvilken, så begynte folk å gnage om at motorveien gikk for nærme Arendal bymark, så var tilførselsveiene feil plassert og det ble omkamp på omkamp og frem og tilbake i ett styr. I mellomtiden har ytterligere 5-10 menneskeliv gått tapt på strekningen, kanskje ytterligere ett liv til etter ulykken i går...

Her i Norge er det for mange som skal ha noe de skulle sagt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har E39/E46 i god stand til salgs for en pris opp mot 60.000, evt. E9x opp mot 90.000?

fortell litt da, hvorfor kjøpte du ikke den 530'en? Pga lånet?

 

Vet om en 525TDS som blir satt i stand snart, men om han vil selge den eller ikke vet jeg ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og det er veldig bra, men problemene er at kommunene har fortsatt alt for mye de skulle sagt og da trekker tiden ut noe enormt. Jeg jeg husker at alt for 7 år siden hadde statens veivesen flere traseer klare for ny E18, men kommunene ble aldri enige om hvilken, så begynte folk å gnage om at motorveien gikk for nærme Arendal bymark, så var tilførselsveiene feil plassert og det ble omkamp på omkamp og frem og tilbake i ett styr. I mellomtiden har ytterligere 5-10 menneskeliv gått tapt på strekningen, kanskje ytterligere ett liv til etter ulykken i går...

Her i Norge er det for mange som skal ha noe de skulle sagt..

 

Det er helt riktig det du sier. Er altfor mange som skal ha navnet sitt på ting og da drar tiden ut. Da hjelper dessverre lite med masse mer penger til utbygging. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...