Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Sikkert fordi få tallet av dere faktisk kjøper ny bil der. Hadde blitt dritt lei etterhvert av alle pratere selv. Og sikkert mye bedre på og spotte dem.

Tja, men hva om jeg skal kjøpe bil? Man må jo prøvekjøre før man kjøper. Denne er svært aktuell og om den svarer til forventningene kan det bli kjøp. Jeg skjønner det blir mye "bare snakking", men igjen så må jo mange av oss prøve bilene og kanskje finner vi ut at det ikke var noe likevel. Ser bare på Peugeoten jeg prøvde, var høyaktuell, helt til den viste seg å være dønn kjedelig. :)

De kan i det minste komme opp og ut til kunde for å høre om de trenger hjelp eller noe de lurer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man på jobb, så har man betalt for å selge/snakke med kundene ikke for å sitte på pcen. Selvom man ikke er i kjøpsmodus akkurat "i dag" kan man fint være det 2år senere og da er det ofte en fordel at kunden har et positivt inntrykk på forhånd..

Ikke alle med penger som bryr seg om klær. Skal ikke dømme boken etter koveret. Eieren av Toms sko er god for flere milliarder og går kun i dress i begravelser..

Men gode selgere ser hvem som har penger og er kjøpevillig på Kroppsspråk.. Dessverre langt mellom de da. Til nå vet jeg bare om to.

Endret av Hawkon88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert fordi få tallet av dere faktisk kjøper ny bil der. Hadde blitt dritt lei etterhvert av alle pratere selv. Og sikkert mye bedre på og spotte dem.

Med den holdningen der hadde du iallfall ikke blitt gammel i selgeryrket.. Alle kunder er potensielle kunder, også han som stadig kommer inn bare for å snakke...plutselig en dag kommer han og faktisk handler. Selv prøver jeg ikke å bry selgere noe mer enn nødvendig, men så snakker jeg aldri med selgere hvis jeg ikke skal kjøpe noe (har jo ikke behov for å prate med dem når jeg ikke skal ha noe). Men når jeg skal kjøpe noe så forlanger jeg å få oppfølging på det jeg lurer på, da blir jeg litt irritert når de begynner å svare telefoner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren til en kompis gikk i halvmøkkete arbeidsklær rundt inne i lokalet hvor de selger Mercedes lastebiler her i en halvtime uten at noen spurte om han trengte hjelp,

så han dro strake veien på en annen sjappe og kjøpte 2 eskenye Scaniaer i stedet.

Sjefen på Mercedessjappa ble ikke helt fornøyd når han hørte det kan man si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren til en kompis gikk i halvmøkkete arbeidsklær rundt inne i lokalet hvor de selger Mercedes lastebiler her i en halvtime uten at noen spurte om han trengte hjelp,

så han dro strake veien på en annen sjappe og kjøpte 2 eskenye Scaniaer i stedet.

Sjefen på Mercedessjappa ble ikke helt fornøyd når han hørte det kan man si.

Fin vandrerhistorie det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin vandrerhistorie det. [emoji14]

Ja, det er det. Har hørt en prikk lik en om her i ålesund. Skulle ha seg ny Audi hos møller. Endte med han fôr på Skoda å kjøpte seg splitter ny octavia.

Det han glømte var at volks wagen vinner på det uansett ka han hadde valgt av dei to. Hehe

Sent fra min D6603 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom i prat med en kar på jobb, han kom for å hente toppmodellen til Wonderland (seng), den ligger på ca 43.000,- i utsalg. Godt voksen mann, enkelt kledd i jeans og "tømmerskjorte", (glad i jakt). Jobber som ingenør for ABB og reiser mye utenlands ifm jobben. Han kunne fortelle at han hadde vært hos konkurenten vår rett over gaten først, for det var egentlig sovesofa han og kona var ute etter. Dessverre opplevde han en arrogant selger som ikke ville hjelpe dem. De gikk over til oss, fikk god hjelp og fant den sovesofaen de var ute etter. Men da han fikk øye på sengene som står utstilt ved siden av sovesofaene, så ble det ny seng i tillegg. Hele ordren var på rundt 55.000,- +++ Bra for vår butikk at det er dårlig service over hos konkurrenten vår. :smile:

Mens vi står å prater om dette kunne han fortelle at det var ikke første gang dette hadde skjedd han. Rett over gata vår ligger Bertel O. Steen (Mercedes), han hadde vært innom for å se på en ML, også denne gang var han blitt oversett av selger, gikk bort til selger som satt på kontoret, sa han var intr. i en ML, det eneste han fikk til svar var "-det er en dyr bil", så plukket selger opp telefonrøret og snudde seg rundt. Han reiste da til Funnemark (Toyota), og kjøpte seg ny Landcruiser i stedenfor. Etter han hadde hentet ut den nye bilen reiste han innom Berel O. Steen igjen, gikk inn til den arrogante selgeren og spurte han om selgeren kjente han igjen, selgeren bare nikket, så sa han "-se ut vinduet, der står en topp utstyrt bil jeg kjøpte istedenfor da jeg ikke fikk service her hos dere".

Endret av fish
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke skjønner med disse historiene er alle de som skal ha BMW, Mercedes, Jaguar osv som ender opp med en Skoda, Toyota eller Kia i stede fordi de ikke likte behandlingen de fikk på den andre butikken. Er virkelig dette viktigere enn egenskapene til bilen, hvorfor gå å se på MB eller Jaguar når man likevel kommer til å ende opp med en Toyota. At folk gidder, jeg hadde da strakt reist til en annen BMW forhandler om jeg ikke likte behandlingen jeg fikk hos Bavaria. Har selv sterkt vurdert å bruke Bilsalongen i Skien, men så tok Bavaria her seg sammen og da slapp jeg det.

Vi har forøvrig en sann historie her lokalt, en kar her i byen som heter Østereng som slo seg stort opp på 80 tallet ved å selge datautstyr. Han ville ha ny Jaguar og fikk rett og slett dårlig behandling hos den gang Oslo Jaguar Service som forhandlet Jaguar i Norge, men stakk han til Toytoa av den grunn? Nei, han importerte en ny Jaguar ifra Tyskland heller :) Det er vel derfor denne historien er sann mens de andre her er heller tvilsomme vandrerhistorier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke skjønner med disse historiene er alle de som skal ha BMW, Mercedes, Jaguar osv som ender opp med en Skoda, Toyota eller Kia i stede fordi de ikke likte behandlingen de fikk på den andre butikken. Er virkelig dette viktigere enn egenskapene til bilen, hvorfor gå å se på MB eller Jaguar når man likevel kommer til å ende opp med en Toyota. At folk gidder, jeg hadde da strakt reist til en annen BMW forhandler om jeg ikke likte behandlingen jeg fikk hos Bavaria. Har selv sterkt vurdert å bruke Bilsalongen i Skien, men så tok Bavaria her seg sammen og da slapp jeg det.

Vi har forøvrig en sann historie her lokalt, en kar her i byen som heter Østereng som slo seg stort opp på 80 tallet ved å selge datautstyr. Han ville ha ny Jaguar og fikk rett og slett dårlig behandling hos den gang Oslo Jaguar Service som forhandlet Jaguar i Norge, men stakk han til Toytoa av den grunn? Nei, han importerte en ny Jaguar ifra Tyskland heller :) Det er vel derfor denne historien er sann mens de andre her er heller tvilsomme vandrerhistorier..

 

Koffor kjøre skoda når du kan gå da? :P

 

Ja, som sagt. en tvilsom historie eg hadde som eg selv var klar over. og når du nevner det så er det alltid slik at dei som skal ha en høgklassebil ender med en middelmålig stasjonsvogn. men no veit jo vi aldri om dei som var på utkik etter nokke nytt eller om dei skulle ha audi, bmw, merce osv. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det RR blir det en Classic 3,9 som blir hevet, breddet og får kompressor. Og så er jeg i forhandlinger om en Porsche 944 Turbo med 350hk kit og div godis.

944 er førstevalget her men er ikke helt i mål med diskusjonene enda, pluss at med den får jeg ikke med sykkelen som jeg frakter rundt flere ganger i uka.

 

Det ble denne, og jeg er godt over middels fornøyd

41_2141737485_xl.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom i prat med en kar på jobb, han kom for å hente toppmodellen til Wonderland (seng), den ligger på ca 43.000,- i utsalg. Godt voksen mann, enkelt kledd i jeans og "tømmerskjorte", (glad i jakt). Jobber som ingenør for ABB og reiser mye utenlands ifm jobben. Han kunne fortelle at han hadde vært hos konkurenten vår rett over gaten først, for det var egentlig sovesofa han og kona var ute etter. Dessverre opplevde han en arrogant selger som ikke ville hjelpe dem. De gikk over til oss, fikk god hjelp og fant den sovesofaen de var ute etter. Men da han fikk øye på sengene som står utstilt ved siden av sovesofaene, så ble det ny seng i tillegg. Hele ordren var på rundt 55.000,- +++ Bra for vår butikk at det er dårlig service over hos konkurrenten vår. :smile:

Mens vi står å prater om dette kunne han fortelle at det var ikke første gang dette hadde skjedd han. Rett over gata vår ligger Bertel O. Steen (Mercedes), han hadde vært innom for å se på en ML, også denne gang var han blitt oversett av selger, gikk bort til selger som satt på kontoret, sa han var intr. i en ML, det eneste han fikk til svar var "-det er en dyr bil", så plukket selger opp telefonrøret og snudde seg rundt. Han reiste da til Funnemark (Toyota), og kjøpte seg ny Landcruiser i stedenfor. Etter han hadde hentet ut den nye bilen reiste han innom Berel O. Steen igjen, gikk inn til den arrogante selgeren og spurte han om selgeren kjente han igjen, selgeren bare nikket, så sa han "-se ut vinduet, der står en topp utstyrt bil jeg kjøpte istedenfor da jeg ikke fikk service her hos dere".

 

Stod å pratet med en selger på Bilia her tidligerer. Fortalte at jeg vurderte ny x5. Så lurte hun på hva slags bil jeg hadde og fortalte det (f11 520 2012modell)

Ble så fortalt at det snart kommer ny X1. Kjempefornøyd med det forslaget.  [-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke skjønner med disse historiene er alle de som skal ha BMW, Mercedes, Jaguar osv som ender opp med en Skoda, Toyota eller Kia i stede fordi de ikke likte behandlingen de fikk på den andre butikken. Er virkelig dette viktigere enn egenskapene til bilen, hvorfor gå å se på MB eller Jaguar når man likevel kommer til å ende opp med en Toyota. At folk gidder, jeg hadde da strakt reist til en annen BMW forhandler om jeg ikke likte behandlingen jeg fikk hos Bavaria. Har selv sterkt vurdert å bruke Bilsalongen i Skien, men så tok Bavaria her seg sammen og da slapp jeg det.

Vi har forøvrig en sann historie her lokalt, en kar her i byen som heter Østereng som slo seg stort opp på 80 tallet ved å selge datautstyr. Han ville ha ny Jaguar og fikk rett og slett dårlig behandling hos den gang Oslo Jaguar Service som forhandlet Jaguar i Norge, men stakk han til Toytoa av den grunn? Nei, han importerte en ny Jaguar ifra Tyskland heller :) Det er vel derfor denne historien er sann mens de andre her er heller tvilsomme vandrerhistorier..

 

Jeg slo meg ikke av audi A6 da jeg fikk dårlig behandling hos møller for de år tilbake selv heller.

Skulle en tur til Oslo et par uker senere for å selge en bil og ta tog tilbake.

Endte opp med kjøre innom en kar som hadde RS6, RS4 og S4 stående på tunet, samt  en A6 sedan til salg. Pruta rundt 35k, kjørte hjem, ingen tog! :D

Så heller kjøpte ingen Toy(b)ota her bare fordi selger var ræva :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å komme noe positivt i denne diskusjonen rundt bilforhandlere

 

jeg var innom merce forhandleren her i byen for tre år siden. gikk i slitt olabukse, skatesko, skinnjakke og mopedhjelmen i henda, fikk hjelp etter under 1 minutt. skulle riktignok ikke kjøpe bil, men høre om mulighet for utplassering

Endret av Clutch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...