Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Var ute og kjørte med gode gamle Bimmern hjem fra jobb. Og den er jo ikke jævlig rask....e39 520iAT med ca 165hk. Jeg akslererer opp en bakke og da kommer det en Toyota Prius og piler forbi i motbakken. Huff og huff..... :-) Og der ligger jeg og gasser og brummer med 6 sylindret motor og greier...... :whut:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute og kjørte med gode gamle Bimmern hjem fra jobb. Og den er jo ikke jævlig rask....e39 520iAT med ca 165hk. Jeg akslererer opp en bakke og da kommer det en Toyota Prius og piler forbi i motbakken. Huff og huff..... :-) Og der ligger jeg og gasser og brummer med 6 sylindret motor og greier...... :whut:

Høres ut som om det er noe galt med motoren din... Vel er disse motorene daue men sett kassa i steptronic og velg noen lave gir så hjelper det, M52 og M54 trenger turtal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garasjen ser veldig fin ut Mads og ikke minst får dere nå også et godt påskudd til å utvide terrassen. Fin timing for når garasjen blir ferdig også iom. at det ikke kan være lenge før den første nattefrosten kommer hos dere... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garasjen ser veldig fin ut Mads og ikke minst får dere nå også et godt påskudd til å utvide terrassen. Fin timing for når garasjen blir ferdig også iom. at det ikke kan være lenge før den første nattefrosten kommer hos dere... :)

Ja, veranda blir nok kanskje utvidet, men har lite plen så må ikke spise opp det lille jeg har av grønt. Det var nattefrost i natt faktisk, så nå er det ingen vei tilbake :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, veranda blir nok kanskje utvidet, men har lite plen så må ikke spise opp det lille jeg har av grønt. Det var nattefrost i natt faktisk, så nå er det ingen vei tilbake :(

Ess da. Mindre å klippe og mindre å lønne ungene for å gjøre det [emoji12]

Sent fra min D6603 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ledig plass til et par klistremerker til på toppen av skjermen din :P:D

Haha... Har ikke tenkt noe over det. Bare pakket ut og koblet opp. Nå som jeg er blitt gjort oppmerksom på det, så kommer det nok til å irritere såpass nå at jeg fjerner det til uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må være veldig uheldig nå for tiden... Havnet på sykehus, igjen... Ribbeinsbrudd. Har vært på jobb i kun to uker etter forrige sykemeldingsperiode. Hmm... Nå blir arbeidsgiver fornøyd.. Not...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men per nå må jeg bevise at jeg er oppdatert i NEK 400 og andre forskrifter for å gjøre noe hjemme, ettersom jeg ikke er elektriker men har en annen utdanning. Blir det så dyrt får jeg bruke skjøteledning til porten så lenge :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel lov til å trekke opp alt selv så lenge en elektrikker kobler til. Alternativt kan du jo koble selv, bare en trikker ser over og skriver samsvarserklæring.

Uansett er elektromatriell forholdsvis dyrt syns jeg. I ene garasjen min skal jeg bygge ut anlegget med 3stk lysarmaturer (320kr stk inkl lysstoffrør) og 5doble stikk, i tillegg skal jeg flytte en armatur og sette inn en ekstra lysbryter. 50meter pe rør (eller hva det heter) med 3x2,5kvadrat ferdigtrekte ledere kostet 950. Med alle koblingsbokser osv er materiellet alene 3000.. Det går trossalt noen timer med til å trekke+koble opp alt i tillegg+moms..

En ting jeg ville gjort først som sist du som bygger nytt, er å legge opp 32a kurs og dobbel 16a. Skal ikke mye utstyr til før sikringen går med enkel 16a. Jeg irriterer meg litt over at han som satt opp garasjene her ikke gjorde det fordi merkostnaden er relativt lav med å bygge ordentlig med en gang enn å måtte utvide i ettertid. Spesielt ettersom garasjen med sikringsskapet ute er isolert innvendig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...