Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nye C-klasse må ha det mest stilrene og peneste interiøret en serieprodusert bil noen gang har hatt.. Men, med den skjermen blir det jo bare forferdelig

Jeg syns de nye benzene generelt har ett veldig pent interiør, bortsett fra den skjermen som ser ut som en dårlig variant av TomTom klistra oppå dashbordet. Jeg fatter ikke hvorfor de gikk for den løsningen der. 

Skrevet

Jeg savner å kunne manuelt legge ned/gjemme skjermen på midtkonsollen med en knapp i nye BMWer. Irriterende at den skal fyre seg opp hver gang man starter bilen, samme med Start/Stop systemet og mye annet og.

Skrevet

Går strømmen til en radio gjennom iso-kabelen, eller er det en av de to andre kablene bak på en E39? Får ikke liv i hverken original eller uoriginal spiller. Har sjekket alle sikringer, og den originale spilleren lyser og tar imot CD-er, men lyd er det ikke. Får ikke skrudd på heller, ingen liv i noen av knappene. Den uoriginale lyser ikke engang, null liv.

Skrevet

Jeg savner å kunne manuelt legge ned/gjemme skjermen på midtkonsollen med en knapp i nye BMWer. Irriterende at den skal fyre seg opp hver gang man starter bilen, samme med Start/Stop systemet og mye annet og.

Ja! ... Akkurat det at start/stop systemet aktiveres automatisk på vinterstid når temperaturen er under 3 varmegrader irriterer skikkelig... spesielt når man kjører i byen og det er mye start/stop. Man kan selvfølgelig deaktivere systemet manuelt, men dette burde kunne gjøres automatisk. Spesielt er dette aktuelt på nye dieselmotorer som tilfredstiller Euro 6. De går så marginalt på drivstoff at mesteparten av varmeutviklingen utnyttes til fremferd og ikke i form av varme eller ut eksosen. Stopper motoren på mange røde lys kan man faktisk merke at det blir mindre varme i varmeapparatet... :-s

Skrevet

Noen som vet av sider for alternativ beregning? (noenlunde automatisk). Mobile24 har så vidt jeg skjønner slutta med dette.

Skrevet

Ja! ... Akkurat det at start/stop systemet aktiveres automatisk på vinterstid når temperaturen er under 3 varmegrader irriterer skikkelig... spesielt når man kjører i byen og det er mye start/stop. Man kan selvfølgelig deaktivere systemet manuelt, men dette burde kunne gjøres automatisk. Spesielt er dette aktuelt på nye dieselmotorer som tilfredstiller Euro 6. De går så marginalt på drivstoff at mesteparten av varmeutviklingen utnyttes til fremferd og ikke i form av varme eller ut eksosen. Stopper motoren på mange røde lys kan man faktisk merke at det blir mindre varme i varmeapparatet... :-s

Det skal komme en løsning som gjør at man kan skru av auto start/stop permanent. Var dette jeg fikk beskjed om sist jeg var på kurs hos BMW.

Skrevet

Ford Focus RS er tilbake i sin tredje generasjon. 4x4, 2,3 liters rekkefirer med rundt 350 HK, torque vectoring, 6 trinns manuell gearkasse etc. Dette er seriøse saker som bringer minnene tilbake til Ford's storhetstid med bl.a Lotus Cortina, RS1600, Sierra RS Cosworth, RS200, XR3i. Jeg synes at det er litt artig at Ford er på banen igjen med en skikkelig rå bil... :)

Skrevet

Ford skal ha for at de som "smør og brød bil" produsent fortsatt lager noen hårete biler, bare så synd det er denne ene modellen. Men på banen mener jeg de har vært alt i mange år med Focus RS og RS 500..

Skrevet

Ja... det er jeg helt enig i. Det som imidlertid er litt artig/merkelig (alt ettersom man ser det) er at når Ford kommer med en RS modell så er det en bil som virkelig er kompetent. Dette er litt merkelig, for som du sier bygger Ford idag stort sett alminnelige "matpakkebiler" og det forteller nærmest at de hverken har erfaringen eller kunnskapen til å bygge skikkelige rå biler. Ford Focus RS er imidlertid unntaket og du verden for et unntak. Den første generasjonen var jo nærmest en sensasjon... :)

Skrevet

Ja... det er jeg helt enig i. Det som imidlertid er litt artig/merkelig (alt ettersom man ser det) er at når Ford kommer med en RS modell så er det en bil som virkelig er kompetent. Dette er litt merkelig, for som du sier bygger Ford idag stort sett alminnelige "matpakkebiler" og det forteller nærmest at de har hverken har erfaringen eller kunnskapen til å bygge skikkelige rå biler. Ford Focus RS er imidlertid unntaket og du verden for et unntak. Den første generasjonen var jo nærmest en sensasjon... :)

Ja jeg er helt enig, Ford Focus RS har min fulle respekt og det er det ikke mange biler uten rondell på panseret som har. Det er imponerende hva de har klart å få til, i en framhjulstrekker til og med. Jeg kan bare innbille meg hva slags konkurrent til M3 vi kunne fått om Ford gjorde noe tilsvarende med nye Mondeo ;)

Skrevet

Bilen blir forresten å se\oppleve på flere treff i år også! Så det er bare å skrike ut om noen ønsker å bli vendt bort fra E30-hypen på bane! Viktig å vise at det ikke behøver å være den minste bilen som skal til for at kjøreglede er på topp! :D

Skrevet

Hehehe... den tidligere presidenten i BMWCCN, Geir Skjelbred, hadde en E32 med S38B36 motor og den var både stor, tung og mer enn kompetent på bane... :)

Skrevet

Hehehe... den tidligere presidenten i BMWCCN, Geir Skjelbred, hadde en E32 med S38B36 motor og den var både stor, tung og mer enn kompetent på bane... :)

Jepp! Har overasket en bil eller to selv med mitt "tunge drog" på hele.. 1310kg på bane! Alt for ofte en eller annen som skal påpeke at bilen er stor og tung, noe den langt derifra er etter dagens standard :) 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...