Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gud bedre hvor fine helt originale E38 er.

Sønnen til naboen kom innom nå med en nydelig orientblå 2001 728i han kjøpte ny for over 14 år siden. Bilen er godt holdt, og forsterker virkelig den følelsen jeg sitter med at E38 er BMW sitt mest tidløse design noen gang.

Det hører også med til historien at han i 2002 i tillegg kjøpte en ny E46 320i Touring (M54B22) som han solgte i 2013 til fordel for 7-seter. En mann med god smak. Kanskje jeg skal legge inn aksjer for å få kjøpt E38en når han en dag går lei.

 

Forresten, så en som spurte om noen hadde erfaring med Hiace 2.5D med automat. Jeg har kjørt bittelitt rundt i en sånn, til og med helt ned til Stuttgart. Automatkassa havarerte på 450 000 km, og erstatningskassa havarerte kort tid etter det igjen pga oljelekkasje. Bilen som var en 1996-modell ble eksportert til Afrika i 2004 tror jeg - den frakter sikkert frukt og geriljasoldater i Zimbabwe den dag i dag.

Skrevet (endret)

Så en strøken orginal E38 for litt over en uke siden. Mørkeblå med orginale krysseike felger. Utrolig fine biler som alltid fanger blikket mitt. :)

Endret av DanielStance
Skrevet

Sitte på bmw.com å bygge sin egen F11 er kos... Helt til prisen kommer :P 1,5 mill.. Passelig sum..

 

Er det annenhver modell av 5-serien som blir levert som M5 i touring utgave? E39 blei vel ikke, E61 blei og F11 ikke? G31 da? Hm... :drink:  :iwant:

 

Lotto i morra... :happybday:

Skrevet

Går en sølv E38 her i byen, facelift 728I med oransje blinklys :) Eiern som er hotell eier og restaurant eier kjøpte bilen ny og kjører den fortsatt, men svært begrenset tror jeg. Står for det meste i garasjekjelleren i en bygård i byen, sikkert ikke gått 100 000 km en gang.. Kunne gjerne hatt tak i den :)

Skrevet

15acc7849f9339ed313a57b2ae5d8b6d.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Er jo bare å lukker dører og bagasjeluke, fylle luft i dekka, etterfylle olje, skru på igjen antispinn samt starte motoren så er man iallfall kvitt godt over halvparten av dem :P

Skrevet

De lette feilene ja, men det er den anre halvparten som virkelig er problemet :P haha

 

Med tanke på din tankegang og løsning, så kan vi jo også konkludere med at når de skal fortelle at noe er galt, så er halvparten bare tull/småproblemer :P

Skrevet

Sitte på bmw.com å bygge sin egen F11 er kos... Helt til prisen kommer :P 1,5 mill.. Passelig sum..

 

Er det annenhver modell av 5-serien som blir levert som M5 i touring utgave? E39 blei vel ikke, E61 blei og F11 ikke? G31 da? Hm... :drink:  :iwant:

 

Lotto i morra... :happybday:

De sier at en ansatt koster sin arbeidsgiver rundt 50% mer enn lønna, og jeg tør å påstå at en vanlig BMW ikke er komplett før du har brukt 50% i ekstrautstyr...

Skrevet

Jeg er ikke overrasket over denne utviklingen iom. at interessen for Nürburgring tok helt av etter at Top Gear begynte å fokusere på banen. Fra å være en godt bevart hemmelighet blandt spesielt interesserte er Nürburgring idag kjent blandt de aller fleste og det er ikke nødvendigvis en god sak når det gjelder sikkerhet på banen og generell publisitet. Nettopp mest mulig publisitet er ofte målet når ulike bilprodusenter ønsker å bruke Nürburgring som testbane. Det finnes definitivt andre mer egnede steder å teste superbiler... AVUS, Nardo, Monza... bare for å nevne noen, men selvfølgelig... de er ikke like kjent blandt folk flest og genererer derfor ikke like mye oppmerksomhet.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...