Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
I over hundre år har det vært felgprodusentens ansvar for å få lufta inn i dekket (ventil i felg). Er det ikke snart på tide å kaste "ballen" over til dekkprodusentene. Hva med en ventil i dekket. Ser bare fordeler, en rund fin felg uten den forstyrrende ventilen som ødelegger designet.

Får jo felger med ventilen inn mot bilen. Ser mye bedre ut, men er jo litt upraktisk da! :P

Skrevet
I over hundre år har det vært felgprodusentens ansvar for å få lufta inn i dekket (ventil i felg). Er det ikke snart på tide å kaste "ballen" over til dekkprodusentene. Hva med en ventil i dekket. Ser bare fordeler, en rund fin felg uten den forstyrrende ventilen som ødelegger designet.

Alpina har jo løst dette på en meget elegant måte ved å montere ventilen i felgens senter bakom senterkoppen med luftkanal gjennom en av ekene. ;)

Skrevet

Alpina har jo løst dette på en meget elegant måte ved å montere ventilen i felgens senter bakom senterkoppen med luftkanal gjennom en av ekene. ;)

Det må være en bedre løsning enn å ha det på dekket, noe som ville sett mindre pent ut :P

Skrevet
Det er vel heller konteksten... en maktsyk offiser som tvinger henne til å kle av seg foran 30 andre gutter. Det handler ikke om nakenhet, men om det er nødvendig å ydmyke noen på den måten. Ha respekt for at ikke alle synes det er greit å kle seg naken foran 30 kåte karer. Er helt enig med henne - og ledelsen.

+100... nakenheten er bare midlet. Dette handler om mannsjåvinisme og primitive hersketeknikker.

Skrevet

Off jeg får lyst ut å herje jeg. Fikk en telefon fra Eska og matsrh her på forumet hvor de kun spilte denne sangen:

(ren herjesang)

Da er de enten hos Eska eller matsrh og herjer og fester, selvfølgelig i Molde...

Skrevet

Fredrik, normalt synes jeg du har gjennomtenkte holdninger, og ikke minst utsagn. Men jeg må spørre, hvilke kjennskap til miljøet har du som gjør at du kan si si dette som en bastant sannhet? Når var du sist involvert i forsvaret? Hva kan du om forsvarets doktriner? For meg later det som du her har bestemt deg for hvordan virkeligheten er her, uten noen som helst from for faktisk innsikt i den.

Skrevet

Jeg har ikke hørt om noen rutiner i forsvaret - spesialtroppene unntatt ( de skal kunne svømme nakne for å holde klær og utstyr tørt bl.a ) - som tilsier at det er protokoll og normal rutine at ungdommer i førstegangstjeneste skal bli tvunget til noe som helst - minst av alt kle av seg foran en masse karer.

Det var tre kvinner med på denne øvelsen - den ene var skadd ( hva nå enn det betyr, er vi i baghdad?) - den andre kledde seg naken foran alle uten innvendinger - og den siste jenta skrek altså opp om dette. Det at en av dem ikke har ryggrad til å si ifra betyr ikke at dette er greit.

Når samtlige i ledelsen og oppover tar ansvar og reagerer - burde ikke det få en bjelle til å ringe - hvis dette er så fryktelig vanlig TRF?

Skrevet

Erebus, ikke glem alt jeg har skrevet da. Jeg lovpriser ikke metoden, men det er INGENTING å rope ut om, kanskje derfor POLITIET kom til at her hadde intet straffbart funnet sted.

Ungdommer i førstegangstjeneste er fremdeles ikke på leirskole. Hvorvidt man skal trene alle og enhver like hardt oppimot kjipe situasjoner er en helt annen sak. Men alle som har gjennomført rekrutten skal kunne "slåss". (les da gjerne det jeg skrev om dette, man blir ikke bedre til å slåss av å bade naken).

Hvor "lyst" tror du en gjennomsnittlig ungdom har til å "ta grop" i ildstrid? Sannsynligheten for å daue er stor. Hvor lyst tror du han har til å høre på sjefen sin når hjernemassen til makkeren spruter utover ansiktet hans?

Dere må begynne å skjønne at forsvaret trener mannskaper for krig (ikke call of duty krig eller hva enn som spilles om dagen).

At ungdommer ikke skal tvinges til å gjøre noe, hva skal man da gjøre? Du menig Nordmann, kunne du tenke deg å ta med deg menig Ola og entre det rommet? Når du kommer inn dreper du de karene som bemanner mgen der. Kunne du tenke deg det? Har du lyst til det? Eller tror du kanskje det vil innebære et visst ubehag å drepe andre mennesker, som tross alt er akkurat like mye verdt som deg selv?

Samtilige i ledelsen og oppover tok også "ansvar" når soldater i afghanistan hadde brukt litt stygg munn. Her var det dog enkelt for folket å skjønne hva soldatene driver med. Vernepliktige trenes i utgangspunktet for samme situasjoner (dog sendes naturligvis ikke vernepliktige i utops).

"spesialtroppene unntatt ( de skal kunne svømme nakne for å holde klær og utstyr tørt bl.a )" dette stemmer jo ikke i det hele tatt. Dette er grunnleggende soldat ferdigheter, og jeg tror faktisk alle har dette som del av gsu 1, eller 2? utdanning. Det er ikke noe mindre behagelig å svømme naken når man skal krysse elv ol, men det er fremdeles like forbanna nødvendig for å holde klær tørt.

Skrevet
miami.jpg

Er det ikke mine gamle venner Crockett og Tubbs jeg ser i bakgrunnen der! Miami Vice er favortitt 80 talls serien min, har hele sulamitten på DVD :D

Fikk forøvrig tilatelse fra min bedre halvdel til å kjøpe meg en E24 635 CSI her i stad, men det var da pokker til årstid å få tillatelse til å kjøpe en sommerbil :evil: For alt jeg vet så kan ho ombestemme seg igjen før våren :?

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...