Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Noen her inne som kan skru? :P

Bilen min koker. Jeg er ganske sikker på at det er en pakning/slange i radiatoren som er gåen. Det renner ut ganske fort når jeg fyller på, og bilen koker etter et par minutter. Jeg fikk omsider starta den, og kjørt den hjem uten at den kokte. Men den gikk noen min på tomgang, og det samme skjedde. Varmen inne i bilen var borte da det skjedde.

:P

Skrevet
Skammer meg over å være en Oslo-bilist om vintern, folk blir som sagt overforsiktige og lager kø av ingenting!

Haha, er vel alle innflytterne fra lansdbygda som ikke kan kjøre bil i byn ;-)

Skrevet

Den tunge snøen i går kveld\natt drepte viskerarmen på e34'n :evil:

Edit:

Er vel ikke noen i Follo\akershus som har en slik arm liggende? Venstre side :)

Skrevet
Skammer meg over å være en Oslo-bilist om vintern, folk blir som sagt overforsiktige og lager kø av ingenting!

Men igjen, slutt å mobb (every.. fucking... year..) - det er svær trafikktett her i forhold til fleste andre steder i Norge, selvsagt blir det oftere krøll i trafikken da... En lastebil fra Øst-Europa uten kjetting som setter seg fast kan fort bety km-lange køer hvis det er en hovedvei! Så drit i å mobb sånn uten videre, det er mange faktorer som spiller inn....

Ingen mobber :) Det er vel i all hovedsak at Oslo er verst når det gjelder å blåse opp vær og føre i media hele tiden. Føre som er normalt lengre nord blir i følge mediene sett på som ekstremvær i Oslo. :wink:

tja... er vel ingen som mener det er ekstremvær... problem er bare at det som noekult sier kjempekaos hver eneste gang. Grunnen er jo som han så riktig påpeker det er alt alt for mye biler. Blir jo samme køene midt på sommeren bare en bil får stopp av en eller annen grunn.

Står å lese i går at mange utenlandske lastebiler hadde problemer igjen på e6n og det fører igjen til massive køer osv.

Skrevet

Jeg har ikke troa på at Oslo folk er dårligere vintersjåfører en oss fra andre steder i landet! Er vel heller veiene og kapasiteten til disse som gjør at det blir kaos! Samme faenskapet her i Arendal, det veinettet rundt byen her har ikke vært forbedret siden 70 tallet med tanke på kapasitet og nå er det alt for mye biler i byen her enn det veiene klarer å ta unna og resultatet er kaos!

Skrevet

Ikke helt enig, bor du i storbyen, så har du ikke de samme kjøreforholdene som folk på bygda,

Jeg vil tro, at folk fra bygda er flinkere vintersjåfører kontra oslo byfolk

er det ikke rart hvis ikke ?

Skrevet
Ikke helt enig, bor du i storbyen, så har du ikke de samme kjøreforholdene som folk på bygda,

En bygdetulling som ratter rundt på snødekte veier er flinkere til å kjøre på snø ja :wink:

Derimot, en bygdetulling i den tette oslotrafikken vil stort sett være nølende, alt går på erfaring.

Riktignok er mengden biler hovedproblemet med kaoset det blir i storbyene, stopper en stopper alt! Stopper en bil på bygda vil de fire andre som passerer iløpet av en time passere uten problemer.

Skrevet

Var på besøk hos en kompis her om dagen, som bor opp en bakke i Bergen. Kjørte greit opp med bilen min, hentet han, og skulle ned igjen. Kjører ut i krysset der man tar av for å kjøre ned bakken igjen, men der står det to biler sånn halvveis på skakke midt i veien. Setter fram meg bilen i krysset og går ned for å se om det går an å hjelpe de å dytte eller legge en slagplan. Kompisen min går bak den bakerste bilen, den står omtrent på tvers av veien, så der var lett å få feste i en mur med beina. Han sier til meg at eg må be hu sette bilen i første, siden den står i revers. Joda, hu røsker rundt med girspaken, setter den tilbake i revers, og begynner å clutche ut. Da står kompisen min bak mellom hu og en lav mur. Skriker til hu at hu må få den i første, for den står fremdeles i revers, og får bare tilbake "ojsann, trodde den sto i første jeg". Ikke tro, vit.

Hu kommer seg ut til sida, og parkerer der da det står en bilen overfor som fremdeles står fast, liten A-klasse med 4 ungdommer. Ber ene sette seg på panseret, jeg og kompisen min dytter, og i det det begynner å gå framover (BÅNN GÆSS OG HJULSPINN! Ikke snakk om å prøve å lirke den i gir og få feste), så smeller han inn bremsen. WTF!

Skal ha at det var fettglatt, kjørte så seint som overhode mulig ned der, men får da være måte på. Så er nok som dirtydicky sier, mange byfolk får skjelden de utfordringene som folk på bygda har hele vinteren. Mindre trening, mindre ferdigheter- Så enkelt er det.

Skrevet

Vet ikke helt jeg! Tror nok den gjennomsnittlige Oslosjåfør stadig er på utsiden av byen og kjører, hadde det vært snakk om en europeisk storby så er sjansen større for at man sjelden er utafor bygrensa og kjører men det er altså Oslo det er snakk om! Tror nok heller mindretallet av oslosjåførene kun kjører rundt i byen og ikke utenfor! Man skal jo heller ikke lengre enn opp i Maridalen før man er på bygda, hehe! :wink:

Når det er sagt så er det også mye krevende kjøreforhold i byen også, mye bratte svingete bakker, smale smug, lyskryss i oppoverbakke osv! Og er det ikke brøyet eller saltet så kan det være en sann utfordring å ta seg fram i sentrm også. Jeg kjører ofte i Oslo også om vintern og det er ikke alltid en lett sak å ta seg fram. Snøkaos i byen vil jeg si er verre enn snøkaos på byggda! I Byen er det tusen andre ting å tenke på i tillegg til å holde kontroll på bilen, på byggda så trenger man kun å konstentrere seg om å holde bilen på veien og se framover :)

Skrevet

Vet ikke helt jeg! Tror nok den gjennomsnittlige Oslosjåfør stadig er på utsiden av byen og kjører, hadde det vært snakk om en europeisk storby så er sjansen større for at man sjelden er utafor bygrensa og kjører men det er altså Oslo det er snakk om! Tror nok heller mindretallet av oslosjåførene kun kjører rundt i byen og ikke utenfor! Man skal jo heller ikke lengre enn opp i Maridalen før man er på bygda, hehe! :wink:

Når det er sagt så er det også mye krevende kjøreforhold i byen også, mye bratte svingete bakker, smale smug, lyskryss i oppoverbakke osv! Og er det ikke brøyet eller saltet så kan det være en sann utfordring å ta seg fram i sentrm også. Jeg kjører ofte i Oslo også om vintern og det er ikke alltid en lett sak å ta seg fram. Snøkaos i byen vil jeg si er verre enn snøkaos på byggda! I Byen er det tusen andre ting å tenke på i tillegg til å holde kontroll på bilen, på byggda så trenger man kun å konstentrere seg om å holde bilen på veien og se framover :)

+1..

jeg kjører ofte uten for Oslo sentrum selv om jeg bor i byen, og det gjør også alle jeg kjenner her.

Skrevet

Det er ikke så krevende å kjøre i sentrum av Oslo med mindre veiene er helt blokkert av is og/eller snehauger som må kjøres bort før man kan komme frem. Trange bygater med parkerte biler og trikkeskinner i kombinasjon med mye sne er håpløst. De vanskeligste kjøreforholdene i Oslo finner man etter min mening ofte i de bratte småveiene på Holmenkollen etter kraftig snefall eller på holkeføre... spesielt i veiene rundt Vettakollen/Skådalen og ikke minst i Voksenlia. Det er ikke merkelig at SUV faktoren er temmelig høy i disse områdene.

Skrevet

Nå føler jeg meg ung. Sitter på cafe på kjøpesenteret og har nettopp kjøpt meg mat. Sitter her sammen med et snitt på 76,9 tipper jeg.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...