Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Noen som er gode på søk på google? Kan noen søke å se om de finner Tüv-papirer på 7,5-9x16" Azev A i 4x100? :) Vet det er ET20 foran og ET15 bak, men skulle hatt papirer på det :)

Har du lest denne? Mail han fra koolart, evt så sender du en forespørsel til azev selv. :)

viewtopic.php?f=18&t=173172

Har sendt han en mail nå :)

Skrevet
Jeg kvitta meg jo med Jaguaren i helgen... Og fikk inn en annen bil med diesel...

Normalt forbruk på jaguaren ved diverse kjøring lå på ca 200kr i bensin pr dag uavhengig av literprisen.. På søndag fylte jeg 300kr i diesel (kostet 11,30kr) og har kjørt en del siden da (glemte å nullstille tripteller) Men jeg har fremdeles 420km igjen på kjørekomputeren..Så for min del har jeg "vunnet" ved valg av billig familiebil...

Ja... det lave drivstofforbruket er den store fordelen med en dieselbil. Hvis man også gjør noen strategiske valg som f.eks rekkefirer istedenfor rekkesekser, relativt smale dekk og en voksen kjørestil kan man f.eks kjøre en temmelig billig ny BMW. Vi har nå et totalregnskap på vår BMW som ligger under 1,50 kroner pr. kjørte kilometer (og dette inkluderer verditap på bilen).

Til daglig merker man det lave drivstofforbruket godt. Vi kan f.eks kjøre Århus-Lillehammer via København, Malmø og Gøteborg på en tank (ca. 1100 Km). En tank holder også rundt 4 uker med alminnelig kjøring her i Århus (40-50 Km daglig)... :)

Skrevet

På min Touran glemte jeg jo hvor åpneren til tanklokket var mellom hver tanking i starten. Det var ikke akkurat tilfellet på Z4en :)

Så får en heller kjøre "ulovlig" de dagene i året det er forbud mot dieselbiler, om en skulle ha et ærend som krever bil den dagen.

Jeg kjører vel ca 20 mil i uka. Noen ganger mindre. Kjører stort sett kun Oslo - Fredrikstad - Oslo, eller St.Hanshaugen - Alnabru - St.Hanshaugen. Ligger på mellom 0.49 og 0.53 l/mil.

Wicky: Mye xxxx når du beskriver de nye bilene? Snakker vi MB?

Skrevet

Følte jeg var så heldig når jeg fant ei sjappe på ebay som hadde masse billige deler til Goffen og bobla i går.

Så jeg satte meg ned for å bestille i dag, men fikk endel sjokk når de krevde postage for hver enkelt jævla del!

Og det var ikke lite heller, 25 pund postage på ett jævla oljefilter som kosta knapt 3 pund..

Argh!

Skrevet

Vil tro dette er mer enn nok. Sekseren er oppskrytt i 525/325-klassen, det er en lat sekser(ikke misforstå). Samme som 320i og 520i på tidligere BMW-modeller med seksere er også late seksere.

Jeg skulle gjerne ha likt å se deg begrunne litt nærmere hvorfor sekserne i 525 og 325 er oppskrytt. Om man trenger en slik motor her i Norge er en ting men det er da dørgende kjedelig å ha en BMW med firesylindra motor, da kan man like godt kjøpe Audi som har meget pene men kjedelig modeller.

De mindre sekserne i BMW er forholdsvis "late" ja, men uansett hvordan man vrir og vender på det så er en E46 med en 2,2 liters rekksekser mer "riktig" enn en E60 med firesylindra diesel motor. For ikke å snakke om F10 528I, flott motor som bruker lite og går godt men lyden er en skam for bilen [-X I denne prisklassen som det var snakk om så hadde nok jeg prøvd å finne en 05 E60 525I med 218 hestern som var ny det året, muligens en IX også hvis det var å oppdrive :)

Skrevet
":26z6ie82]

Så får en heller kjøre "ulovlig" de dagene i året det er forbud mot dieselbiler, om en skulle ha et ærend som krever bil den dagen.

gjelder dette forbudet alt med diesel? lastebiler, busser, mobilkraner, mopedbiler. eller er det greit og kjøre buss og lastebiler foreksempel. hviss ikke så stopper jo hele landet opp.

eller om det kommer en utlandsk turist i en campingbil med diesel. han vet sikkert ikke at det brått er ulovlig og kjøre. så han får bot og må stå en dag eller 2 og ødelegge ferien som han har lagt opp.

hele delle loven er jo bare dum.

Skrevet
":2203cpk3]Wicky: Mye xxxx når du beskriver de nye bilene? Snakker vi MB?

Volvo V70 2,4tdi går opp i antall x´er... :P

Skrevet

Vil tro dette er mer enn nok. Sekseren er oppskrytt i 525/325-klassen, det er en lat sekser(ikke misforstå). Samme som 320i og 520i på tidligere BMW-modeller med seksere er også late seksere.

Jeg skulle gjerne ha likt å se deg begrunne litt nærmere hvorfor sekserne i 525 og 325 er oppskrytt. Om man trenger en slik motor her i Norge er en ting men det er da dørgende kjedelig å ha en BMW med firesylindra motor, da kan man like godt kjøpe Audi som har meget pene men kjedelig modeller.

De mindre sekserne i BMW er forholdsvis "late" ja, men uansett hvordan man vrir og vender på det så er en E46 med en 2,2 liters rekksekser mer "riktig" enn en E60 med firesylindra diesel motor. For ikke å snakke om F10 528I, flott motor som bruker lite og går godt men lyden er en skam for bilen [-X I denne prisklassen som det var snakk om så hadde nok jeg prøvd å finne en 05 E60 525I med 218 hestern som var ny det året, muligens en IX også hvis det var å oppdrive :)

+1.

BMW og sekser er riktig, selvom de små er litt late, så er de veldig fine å kjøre. Jeg er veldig fornøyd med min late 520, den er helt ok. Pappa sin E60 med 2.2 er også en helt kurrant bil.

Late, men de er veldig trofaste og slitesterke, greit, de bruker litt bensin. Men jeg er fornøyd med å kjøre min på litern jeg, juler jeg den på turtall så kommer jeg forbi en bil eller to om jeg vil også.

Skrevet

hehe både fredrik og space har delvis rett... Blei en volvo s80 2,5tdi og en Merce s320..begge sølv og begge 2001 mod... Volvoen er veldig godt utstyrt, mangler vel bare ryggesensor på den, ellers har den navi, soltak,automat, skinn, elstoler etc.. Merca er også greit utstyrt med massasje i seter etc...

Skrevet

Dere misforsto meg. Jeg synes forøvrig det er bra at man må litt opp i motorutgave før man får sekseren igjen, da blir ikke BMW med sekser allemannseie og kanskje det blir mer eksklusivt igjen uten at man må opp på V8 eller M3/M5.

Det jeg mente var med at 525 og 325 kunne godt vært firere på E90/E60, derfor oppskrytt. BMWs firere er undervurderte i BMW-miljøet. Jeg bryr meg ikke om lyden om ikke ytelsen kan forsvare den!

For å ha det klart, JA jeg er for seksere på BMWs øvre modeller for at det skal bli mer eksklusivt, og JA jeg mener en firer gjør nytten sin til langt opp i rekken.

scoot: En E34 er såpass gammel at den telles ikke i denne sammenheng siden bilfronten var litt annerledes på den tiden ;)

Noen uklarheter nå Fredrik90 og scoot? :)

Skrevet
BMWs firere er undervurderte i BMW-miljøet. Jeg bryr meg ikke om lyden om ikke ytelsen kan forsvare den! .... og JA jeg mener en firer gjør nytten sin til langt opp i rekken.

Jeg er helt enig i disse synspunktene. Hva som er status er imidlertid høyst subjektivt og individuelt. Jeg vil f.eks ikke ha en 7-serie eller en X-serie så for meg representerer de modellene ikke status, men jeg forstår selvfølgelig at andre kan ha en annen oppfatning.

Min kritikk av BMW´s motorfilosofi idag er at de uten tvil kunne ha utviklet en økonomisk liten bensinrekkesekser med ladeluft. Det hadde uten tvil vært mer imponerende med en rekkesekser på 1995 cm3 i ulike konfigurasjoner som yter f.eks 190 HK, 240 HK og 280 HK. Tyngden, størrelsen, utviklingskostnadene og kompatibilitet på tvers av modellseriene taler imidlertid mot en slik motor... :cry:

Skrevet

Dyrere å lage seksere enn å lage firere da, vet ikke om det kan ha noe å si økonomisk?

"Billigbilene" blir jo enda billigere med en firer under panseret.

Skrevet
Dere misforsto meg. Jeg synes forøvrig det er bra at man må litt opp i motorutgave før man får sekseren igjen, da blir ikke BMW med sekser allemannseie og kanskje det blir mer eksklusivt igjen uten at man må opp på V8 eller M3/M5.

Det jeg mente var med at 525 og 325 kunne godt vært firere på E90/E60, derfor oppskrytt. BMWs firere er undervurderte i BMW-miljøet. Jeg bryr meg ikke om lyden om ikke ytelsen kan forsvare den!

For å ha det klart, JA jeg er for seksere på BMWs øvre modeller for at det skal bli mer eksklusivt, og JA jeg mener en firer gjør nytten sin til langt opp i rekken.

scoot: En E34 er såpass gammel at den telles ikke i denne sammenheng siden bilfronten var litt annerledes på den tiden ;)

Noen uklarheter nå Fredrik90 og scoot? :)

Har sansen for BMWs nyere firere (uten turbo). Har kjørt mye e90 318i og e82 120i, til tross for mindre effekt enn hva jeg er vant med i sekserbilene mine, oppleves de veldig kjørbare fordi de er sterkere fra bunnen.

Men jeg ville ikke ofret denne lyden for litt mer bunndrag. :P

http://www.youtube.com/watch?v=5d9Z29TpsAE

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...