Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kompis av meg har en A6 2006 mod med 3,0tdi v6Q...er ikke lei av den..

Og alle dere som diskuterer firer og r6 i bmw... hysj! Ekte bmw skal ha V8 8)

3,0 TDI er absolutt en herlig motor, også 3,2 liter V6 bensin :)

Ja V8er blir aldri feil uansett hva slags bil den står i, også BMW. M50B20 motoren i min E34 er både slapp og tørst, men passer bilens orginale oppsett perfekt. Den har iallfall fin lyd :)

Skrevet

Hva er dette M-greiene dere prater om i motorsammenheng? Motorene skal jo hete S, modellen skal hete M!

Skaar, ser pen ut den 5-serien, og selges tydeligvis en plass i nabolaget mitt. Har selv en M30B35, rundet 300 000 og still going strong (bortsett fra at startmotoren har streiket, men hva har man bakker til?). M30 er slik jeg har forstått det svært holdbare motorer. Er jo ganske moderat effektuttak på de i forhold til motorvolum. Ikke forvent en racerbil dog, min er lat som bare pokkern!

Skrevet

Og alle dere som diskuterer firer og r6 i bmw... hysj! Ekte bmw skal ha V8 8)

What he said. :mrgreen:

Evt. en 12er. 8-[

:D

Skrevet
Ville valgt en 318IS selv, m50b20'ene er noen utrolig slappe og kjedelige motorer! m50b25 er derimot en meget flott bruksmotor :)

vell... kan ikke huske sist vi hadde bruksbil med lite volum !

3.2l bruksbil?! hehe... har jo hatt m50b25 å den synes jeg var kanon som bruksmotor! men m60b40 er også fin bruksmotor foruten om bensin forbruket ;) !! smak å behag..

men, mere "Behagelig" utgifter når meg bruker c180`n til jobb.

Skrevet

Hvis du har en c180, liffi, burde du huske når du sist hadde bruksbil med så lite volum. Det er vel en 1,8 liter.

Skrevet

fruen sin ;) så... vell. jeg kjøpte den til hu, står i mitt navn, så er vell i teorien min da?.. faen.. jaja. kjørte 540`n idag. gåen clutch, men deilig å høre den brumme igjen .

Skrevet
3.2l bruksbil?! hehe... har jo hatt m50b25 å den synes jeg var kanon som bruksmotor! men m60b40 er også fin bruksmotor foruten om bensin forbruket ;) !! smak å behag..

Interessant nok er det iht. BMW ikke den helt store forskjellen når det gjelder drivstofforbruket på en tidlig E34 525iA (M50B25) og E34 540i. Rekkesekseren skal iht. BMW ha et gjennomsnitlig bensinforbruk ved blandet kjøring på 0,99 liter/mil. V8 motoren krever ditto 1,15 liter/mil. En forskjell på ca. 16% når det gjelder drivstofforbruket kan jeg leve med for å få nesten 50% mer effekt... i teorien. Virkeligheten er nok knapt så fantastisk, men det er ingen tvil om at M60B40 motoren er vesentlig mer moderne og effektiv... :)

Skrevet
Om jeg har baby volvo wicky, hva slags bmw har jeg da? :)

Om du ikke vet det, så har du en E38... :lol:

En sjuer er en sjuer uavhengig av årsmodel 8)

Hvorfor kjøpe E46 til 100k når du får E38 til samme prisen? Det der forstår jeg VIRKELIG ikke.. Hvorfor vil folk betale 200tusen for en E60 520 når de kan få E65 735i for samme prisen?? :roll:

Skrevet

Jeg har ett ørlite håp om at moderene teknologi igjen setter rekkesekserne på dagsorden, BMW har allerede fått kraftig på pungen når det kommer til utfasing av rekkeseksern

Er vel entusiastene som sier dette. Ser bare på Mercedes sin C250 CDI eller E250 CDI, den er jo 2.2 med r4 med 205hk. Man må faktisk opp på E300 CDI, med 3.0L V6, da får man 231hk. Jeg synes det er rett og rimelig med at BMW også følger denne trenden med r4 på motorene sine fra bunn og litt opp i rekken. Audis A4 og sine modeller der, man har r4 helt opp til 211hk og 2.0L TFSI, ser bort fra diesel så må man på 3.0L for å få V6 som yter 333hk.

En E91 325d har ifølge BMW en 0-100 på 7,6 sekund, mens en 320d som er firer og en del mindre hest har på 8,2 sekund. 0,6 sekund er ikke mye om å gjøre i slike sammenligninger(LES: vanlige biler som er ment for gatebruk av Ola Nordmann). En 320d har 163hk og en 325d har 197hk, det er faktisk litt, men likevel er ikke forskjellen fra 0-100 mye. Prater fortsatt om E91 (da E90 er borte fra BMWs nettsider).

La oss bevege oss over til F10 kontra E60.

En F10 528i har firer og "bare" 2.0L den har 245hk og 0-100 på 6,2 sek.

En E60 530i har sekser og 3.0L den har 258hk og 0-100 på 6,5 sek.

Altså ser du at det ikke er store forskjellen der, selv om E60en har både sekser og 1.0L mer, samt 13 hk mer, så er den snevet tregere enn F10. Men det er så lite at det er ikke merkbart på vanlig gatebruk. Jeg har troa på at F10 bruker mye mindre drivstoff og i disse miljøtider mindre utslipp(der er ikke jeg så nøye). Med andre ord en mer fornuftig bil.

Så om du kan komme med noe bedre argument enn akkurat lyden så skyt ut! :)

Alle meninger er subjektive, men tall fra fabrikk er fastslått :)

EDIT: Jeg ser man må på E60 helt opp i 540 og V8 for å kunne matche 0-100 fra F10 528i, de stiller nemlig likt :)

Skrevet
Hvorfor kjøpe E46 til 100k når du får E38 til samme prisen? Det der forstår jeg VIRKELIG ikke.. Hvorfor vil folk betale 200tusen for en E60 520 når de kan få E65 735i for samme prisen?? :roll:

Hvis du forestiller deg at ikke alt handler om størst mulig bil er du tett på en forklaring. For noen kan det faktum at en 3-serie er betydelig mindre enn en 7-serie være... ikke bare positivt, men også helt avgjørende for valg av modell... :)

Jeg synes at E38 er en av de helt store BMW modellene, men jeg ville aldri hatt en selv. Jeg kan til nød vurdere en 5-serie (dog ikke E60/61), men selv da dette var aktuelt for 7-8 år siden fravalgte jeg en E39 523i Touring til fordel for vår nåværende E46 318d Touring. Jeg har aldri angret på dette valget.

Hva tror du er forklaringen på at E60 520i og E65 735i er prissatt nogenlunde identisk i markedet?

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...