Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordi de tror det er 50 stater i selve USA(om du skjønner hva jeg mener) og to stater utenfor som da er Hawaii og Alaska. Fakta er jo 48 stater i selve USA, og plusser man på Hawaii og Alaska blir det 50.

Noen mener at Storbritania i praksis er stat nr. 51 i USA. Tilsvarende mener mange at Japan egentlig er en vasalstat under USA. Totalt 52 stater i USA.

Åja, den versjonen av 52 stater har jeg ikke hørt før. Interessant :)

Skrevet

Nå er det mange gærninger ute å går og da, Fredrik:)

Apropo asrock, jeg har den "gamle" ion 330HT.

Kjører win7 med xbmc som mediacenter. Meget fornøyd, men ingenting funker som man tror alltid. Men alle fixes ligger jo på nett:)

Xbmc er også helt genialt

Skrevet

Fordi de tror det er 50 stater i selve USA(om du skjønner hva jeg mener) og to stater utenfor som da er Hawaii og Alaska. Fakta er jo 48 stater i selve USA, og plusser man på Hawaii og Alaska blir det 50.

Noen mener at Storbritania i praksis er stat nr. 51 i USA. Tilsvarende mener mange at Japan egentlig er en vasalstat under USA. Totalt 52 stater i USA.

Det går egentlig på at Storbritania politisk og militært mer eller mindre er underlagt USA, mens Japan er fullstendig avhengig av USA økonomisk. Andre igjen mener at Saudi-Arabia i praksis også er en amerikansk delstat pga. saudienes åpenbare interesse for USA.

Skrevet

Kjører win7 med xbmc som mediacenter. Meget fornøyd, men ingenting funker som man tror alltid. Men alle fixes ligger jo på nett:)

Kan du kjøre filmer i for eksempel rar format med xbmc på pc?

Altså at man ikke behøver å pakke ut filene.

Og den oppdaterer all info om filmen fra imdb automatisk selv om ikke filmen er pakket ut enda?

Skrevet
Hva tror folk om dette?

http://www.finn.no/finn/realestate/home ... 548083.jpg

Angående fellesgjeld betyr det at jeg må betale de 6168,- i tillegg hver måned til lånet jeg tar for å "kjøpe" boligen for 606 00,-?

Helt ærlig... jeg hadde holdt meg unna.

Dette blir vel det man kaller inskuddsleilighet og det finnes mange grelle eksemper hvordan det har gått. En kompis kjøpte det i gamlebyen i Oslo,etter fem år så tjente han ingen ting på leiligheten og hadde problemer med å få solgt. Men alle andre har tjent godt med penger.

Man får også usikkerheten ved at andre kanskje ikke betaler tilbake, du har ofte ikke mulighet for å betale ekstra ned og styre fellesgjelden selv. Så skulle du f.eks arve penger så kan du ikke bruke de på å betale ned osv.

Så jeg mener det er bedre å ha låne hele summen i banken og betale de.

Skrevet

Du har også den med at nyhetsorganisasjonene er nr 51 og de hemmelige tjenestene er nr 52, men den stammer mest fra den paranoide delen av samfunnet :lol:

Skrevet

Kan du kjøre filmer i for eksempel rar format med xbmc på pc?

Altså at man ikke behøver å pakke ut filene.

Og den oppdaterer all info om filmen fra imdb automatisk selv om ikke filmen er pakket ut enda?

Absolutt.

Kan også skrive inn navn manuelt om den ikke finner i de tåpelige rarfilene.

Skrevet
Hva tror folk om dette?

http://www.finn.no/finn/realestate/home ... 548083.jpg

Angående fellesgjeld betyr det at jeg må betale de 6168,- i tillegg hver måned til lånet jeg tar for å "kjøpe" boligen for 606 00,-?

Helt ærlig... jeg hadde holdt meg unna.

Dette blir vel det man kaller inskuddsleilighet og det finnes mange grelle eksemper hvordan det har gått. En kompis kjøpte det i gamlebyen i Oslo,etter fem år så tjente han ingen ting på leiligheten og hadde problemer med å få solgt. Men alle andre har tjent godt med penger.

Man får også usikkerheten ved at andre kanskje ikke betaler tilbake, du har ofte ikke mulighet for å betale ekstra ned og styre fellesgjelden selv. Så skulle du f.eks arve penger så kan du ikke bruke de på å betale ned osv.

Så jeg mener det er bedre å ha låne hele summen i banken og betale de.

Stort sett fellesgjeld i Oslo da.

Problemet er disse boligene som kom for noen år siden med 300k i innskudd og 1.5 mill i fellesgjeld, uten noen sikring for andres misslighold

Skrevet

Jeg har en asus pundit. Den har vanlig prosessor, altså ikke ion, men støtter også 1080p film på brikkesettet.

Jeg bruker den som filserver i tillegg til mediacenter. Om ikke hadde jeg nok valgt en ION-variant. ION-pcene kan kjøres uten vifte, så pass å kjøpe en stillegående type.

XBMC er genialt, og kjører filmer / TV-serier uten at de behøver pakkes ut.

Jeg kjører XBMC, Squeezebox-server, og spotify på maskinen. Nå i det siste kjører jeg spotify på squeezeboxen, så da behøver jeg ikke switche mellom programmer på pcen. All spotifynavigering skjer via duet-fjernkontrollen, eller squeezepad på iPad. (Eller tilsvarende program på mobilen)

Skrevet

Det er riktig nok gpu som tar seg av Videoavspilling, tror ikke jeg tar ut cpuvifta for det, men kanskje det går?

Skrevet

Jeg ville nok ikke tatt ut vifta om det er vifte i kassa originalt, men tror en får ferdige løsninger med passiv kjøling.

AppleTV må vel hackes for å få XBMC til å fungere? Og videoutgangen støtter vel kun 720p, selv om den spiller av 1080p-materiale?

Skrevet

Må hacke ja, virker som den spiller 1080p. Men har den bare på en 32" så ikke så lett å se forskjell på 720p og 1080p syns jeg. Men det hakker ikke hvertfall.

Kan enkelt hackes via Windows nå, kommet egen software til det. Var gjort på 10 min :)

Og den kan vel kalles vifte løs hehe.

Skrevet

Hører boksen min nå. Vurderer å ta gifta Hehe.

Men lurer på om det er den eksterne hd fra lacie som bråker mest. Vil aldri slutte å spinne den. For noe drit

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...