Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Tror du noen kids kommer til sitte på nettforum om 20 år og si "ååh de E65ene var såå fete... De lager dem ikke like kule lenger!"?

Nope... det tror jeg faktisk ikke. Den faller mellom to stoler på samme måte som E32 (som er mye finere enn E65). Problemet er at E65 i likhet med E32 er en overgangsmodell mellom E38 som er oldschool og F01 som er alt E65 er + mye mer. Tilsvarende med E32 i forhold til E23 (som er enda mer oldschool) og E38 som er alt E32 er + mye mer. E36 er også en slags overgangsmodell og kan også beskrives på den samme måten i relasjon til E30 og E46.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du noen kids kommer til sitte på nettforum om 20 år og si "ååh de E65ene var såå fete... De lager dem ikke like kule lenger!"?

Hehe, nei... Forskjellen er vel at E23 var sikkert en pen bil når den var ny også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke lenge til alt med sportslige ytelser, bensinmotor og manuelt gir vil bli gitt klassikerstatus, og siden E82 er kompakt og sportslig så kan de muligens få en pen verdiøkning. :)

Ser for meg at om rundt 20 år er det bare den harde kjernen av bilgutter igjen som faktisk kjører rundt med (tar vare på) slike biler - mye som de i 40-50 åra som kjører Countach og Testarossa i dag og trives best med det.

Kan også banne på at mer enn 70% av alle nye coupéer som vil lansert for en sportslig målgruppe de neste 3 åra vil ha DSG eller annen automatalternativ...

Nye 911 GT3 er kun DSG, 911 Turbo er kun DSG, alle Ferrarier er kun DSG, Lamborghini er "automat", Maserati er "automat", Pagani er automat, R35 GT-R er kun DSG, neste NSX kun DSG, neste Mitsubishi Evo nesten garantert kun DSG, tør å vedde på at neste 911 kun kommer til å være DSG også++++

Ironisk nok er det billigsportsbilene som beholder manuelle kassa fordi DSG-kasser fortsatt er for dyre... Men nå nylig har Renault lansert Clio RS 200 med DSG (får ikke manuelt lenger) så snart begynner småputtklassen girkassekrigen også...

Jeg kommer garantert til å være en av surprompene som ikke vil gi slipp på fortiden og holde på sene 80-tallet til tidlige 2000-tallet sportsbiler til min død!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror e82 125i kommer til å bli en ettertraktet bil i fremtiden. 135i er naturligvis en raskere bil, men den har turboer og styr, så det spørs om ikke den faller litt igjennom i forhold til 1M som også har dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå sittet ett par timer å rengjort vinterhjulene. Har bla. pillet ut all småstein av alle dekkene, før felgene fikk seg en kraftig felgrens og vask. Er det bare meg som er "spesiell" og piller småstein av dekkene, eller er det flere her som gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå sittet ett par timer å rengjort vinterhjulene. Har bla. pillet ut all småstein av alle dekkene, før felgene fikk seg en kraftig felgrens og vask. Er det bare meg som er "spesiell" og piller småstein av dekkene, eller er det flere her som gjør det?

Når jeg la om til sommerdekk på madammen sin var det så jævlig mye småstein i vinterdekkene.

Skulle bare ta de verste, men gikk etter mindre og mindre steiner etterhvert.

Måtte bare gi opp til slutt, var altfor mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er greia: bilen min har stått i garasjen i hele vinter siden jeg ikke har fått kjørt noe med den. Nå er batteriet tomt, har kjørt den maks 10 ganger opp og ned i gårdsplassen for å flytte den (har flytta garasjen). Hvorfor er batteriet tomt nå? Kan det ha noe å si at den har stått i hele vinter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå sittet ett par timer å rengjort vinterhjulene. Har bla. pillet ut all småstein av alle dekkene, før felgene fikk seg en kraftig felgrens og vask. Er det bare meg som er "spesiell" og piller småstein av dekkene, eller er det flere her som gjør det?

Jeg pleier alltid å pirke ut småstein før jeg lagrer hjula. Tar litt tid når man har 4 biler, men det må bare gjøres.

Tror ikke fruen er helt enig i at det er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå sittet ett par timer å rengjort vinterhjulene. Har bla. pillet ut all småstein av alle dekkene, før felgene fikk seg en kraftig felgrens og vask. Er det bare meg som er "spesiell" og piller småstein av dekkene, eller er det flere her som gjør det?

Det med å vaske dem dreit jeg i, fordi jeg hadde plasti dipa dem. Bare dro av dipen og møkka som satt på :) Men bra at du tar deg tid til å ta ut hver stein :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...