Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Det skal vanskelig gjøres å kjøre bedre billigere for å si det på den måten. Pass på rusten... når den først kommer så går det fort. Mekanisk er E34 solid som få og alminnelig vedlikehold + skifte av olje, som du påpeker, holder lenge. Jeg satser på at vår E46 kan klare strabasene med litt ekstra oppmerksomhet på rusten. Venstre forskjerm må skiftes til høsten og høyre fordør til neste år. Under er bilen stadig veldig fin, men ekstra oppmerksomhet kreves hvis den skal forbli like fin i årene som kommer... :)

Ja rusten er min største trussel, men det lille som er i form av bobler nederst på framskjermen og litt på kanten av venstre bakdør skal jeg klare å holde i sjakk. Bilen har blitt gjevnlig understelsbehandlet av tidligere eiere så jeg følger opp den trenden, er meget fin for rust under etter det jeg har sett også. Ellers så tror jeg som sagt på godt og riktig vedlikehold samt fornuftig bruk, tidens tann har sluttet å sette sine spor etter at jeg overtok bilen :wink:

Veldig synd at eldre BMWer som dette og din E46 er plaget med rust, rart at ikke en premiumprodusent som BMW ikke hadde galvaniserte karosserier slik f eks VAG begynte med på tidlig 90 tall :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh, endelig fri perioden og ny jobb er fikset etter at lærlingtiden nin gikk ut idag :D Vert å hentet bilen hos Bavaria idag, ble bra når rusten forsvant og ny bærearm på plass! Imorgen går turen til Sarpsborg så til Karlstad på torsdag. Tar ikke kjangsen å kjøre hele strekningen på en dag med jentungen på 4.5 måneder. God sommer ! :D

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvor den sitter på m43 da? :)

Åfy faen, Du kan begynne med og åpne panseret og muligens instruksjonsboka

Det tror du ikke jeg har gjort? Men hvordan kommer jeg til der? :P

Jeg tror nok det er best du setter bilen på verksted.

Nei, nei nei [-X

Er ikke så dum at det gjør noe. Bare lurte på hva som faktisk må til for å komme til ved beholderen, ser den sitter under en slange og noe greier, husker ikke nøyaktig i farta.

Men, skal sjekke det ut i morra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har peiling på Mercedes Benz W168 A-Klasse?

Det er min søster som skal ha og det har dukket opp en fin A160 til salgs.

Den har ikke manuell, men en semi-automatisk? Slik med manuell gir uten clutch.

Hvordan fungerer isåfall dette i praksis? Er dette gode biler?

Vi ser litt på VW Lupo også, men de som ligger ute i nærområdet er kun 1,0L motoren. Leser at denne er veldig treg (0-100 på 17,7sek), dette trekker ned, men likevel skal den kun jentekjøres i by. Hva tror folket?

Få andre biler er aktuell, må være hatchback, da hun ikke har nok erfaring med sedan ved tanke på rygging. Rygger hun på en vegg kan jeg banne på at hun påstår at det var veggen som traff henne. Hun klarte å påstå en gang at veien svingte feil vei, derfor var det ikke hennes feil at hun var over i motsatt kjørefelt og traff en annen bil :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kikket på en E87 116I eller noe, enkle og driftsikre biler som ser bedre ut enn A klassen :) Naboen her kom til meg da ho skulle bytte bil, ho hadde en A4 som var forferdelig upålitelig og ville ikke ha Audi lengere. Jeg foreslo en Golf men den var for kjeldelig, så 1 serien falt mer i smak da jeg foreslo den :) Nå er ho strålende fornøyd med en pen 116I :) Trygt og problemfritt bilhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kalle 116i for driftsikker er nok å dra den litt langt, men det er greie biler. :)

Min var ihvertfall veldig driftsikker i de årene jeg hadde den. Den var med på banekjøringer og langturer med jevne mellomrom.

Aldri noe problem -30 og lavere heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt noen problemer med min heller (den korte tiden jeg har hatt den), men det er en kjent sak at spesielt pre-facelift-modellene har hatt sine problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

116I er ikke den beste bilen i fra BMW, men i forhold VAG TDI motorer med tvilsomme automatkasser og små Mercer med sær teknikk så er nok 116i noe av det bedre ja. 1 serien faktisk blandt de mest driftsikkre bruktbilene man kan kjøpe i Golf klassen leste jeg nylig i Dagbladet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...