Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som driver enkeltmannsforetak her ? Lurer litt på hvordan det er med skatting, moms etc.. Har prøvd å googla / lest litt på både på altinn og brreg, men kan ikke si jeg blir så klok av det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som driver enkeltmannsforetak her ? Lurer litt på hvordan det er med skatting, moms etc.. Har prøvd å googla / lest litt på både på altinn og brreg, men kan ikke si jeg blir så klok av det..

Har gjort det men var ikke så flink til å følge reglene, så har betalt alt etterskuddsvis med renter og gebyr i stedet :P

Skatten skal, av en eller annen forskrudd grunn forhåndsbetales etpar ganger i året med minst 50k pr gang hvis jeg ikke husker feil.

Enkleste og beste er heelt klart å leie regnskapsfører nesten uansett hvor lite omsetning du planlegger å ha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som driver enkeltmannsforetak her ? Lurer litt på hvordan det er med skatting, moms etc.. Har prøvd å googla / lest litt på både på altinn og brreg, men kan ikke si jeg blir så klok av det..

Har gjort det men var ikke så flink til å følge reglene, så har betalt alt etterskuddsvis med renter og gebyr i stedet :P

Skatten skal, av en eller annen forskrudd grunn forhåndsbetales etpar ganger i året med minst 50k pr gang hvis jeg ikke husker feil.

Enkleste og beste er heelt klart å leie regnskapsfører nesten uansett hvor lite omsetning du planlegger å ha..

Det er vel ikke helt riktig. Du kan velge selv om du betaler 1 gang i året eller per kvartal når det gjelder skatt. Har du ikke tjent mer enn 50 tusen er det veldig enkelt å fylle ut skjemaet. Stiger inntekten over 50 tusen er det litt mer arbeid å fylle ut skjema, men det er rimelig rett frem når man først er i gang. Bare ha orden på papirer, skatt og mva så klarer du deg :) Altinn sin tjeneste har gjort ting enklere hvertfall, dog ikke enkelt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...