Kjennern Skrevet Oktober 1, 2013 Share Skrevet Oktober 1, 2013 Noen som har prøvd å ettermontere dette ? http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=FW11&mospid=52407&btnr=51_7852&hg=51&fg=50 Er solskydd for sidevinduer bak på F10, slow edition. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evi Skrevet Oktober 1, 2013 Share Skrevet Oktober 1, 2013 Lurer på hvor mange timer jeg kunne gått rundt å kikket på lageret til koed (e.l.) før jeg gikk lei.. Sikkert like lenge som damene driver på ikea Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Oktober 1, 2013 Share Skrevet Oktober 1, 2013 Noen som har prøvd å ettermontere dette ? http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=FW11&mospid=52407&btnr=51_7852&hg=51&fg=50 Er solskydd for sidevinduer bak på F10, slow edition. Normalt sett må man skifte dørtrekk også for å ettermontere rollo i siderutene. Nå har jeg ikke sjekket for F10, men kan ikke se for meg at det skal være annerledes på denne modellen enn de foregående modellene. Ellers er jo dette en retrofit som er relativt enkel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Oktober 1, 2013 Share Skrevet Oktober 1, 2013 Sitter ikke fast med forhjulstrekk? Det er sjeldent! Like sjeldent som bakhjulstrekk Skikkelige biler har RWD Har hatt begge deler i 2 vintre RWD er litt mer "dramatisk" og oppleves sikkert som dårligere av den grunn(det blir gjerne litt småslenging), men med tanke på fremkommelighet er jeg svært skeptisk til FWD. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet Oktober 1, 2013 Share Skrevet Oktober 1, 2013 Prøver spør her før jeg lager tråd. av og til så er bilen litt tungstartet og går dårlig, sviver forsåvidt nokså rent, men fjusker litt på tomgang til tider. skjedd kanskje 3 ganger i løpet av 2000 km. er vell kanskje bare en sensor som fjusker litt. m52tub28 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet Oktober 1, 2013 Share Skrevet Oktober 1, 2013 ingen her på bimmers som er eller skal til nurburgring i nærmaste framtid å kunne sjekket en ting for meg?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Oktober 1, 2013 Share Skrevet Oktober 1, 2013 Like sjeldent som bakhjulstrekk Skikkelige biler har RWD Har hatt begge deler i 2 vintre RWD er litt mer "dramatisk" og oppleves sikkert som dårligere av den grunn(det blir gjerne litt småslenging), men med tanke på fremkommelighet er jeg svært skeptisk til FWD.Der kom jeg til å tenke på en konfirmasjon på Kvamskogen i vår!3 biler med FWD og meg sto ved siden av hverandre på parkeringen. Brøytingen var luremus, så det så ut som plassen var større enn den var, så alle 4 bilene hadde forhjulene i dyp og våt snø. Gjett hva som skjedde da? Jeg rygget uten problemer, de 3 andre sto kubb. Då måtte jeg taue ALLE ut av snøhaugen. Hehehe. Med 330ci. Det var kjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 1, 2013 Share Skrevet Oktober 1, 2013 ingen her på bimmers som er eller skal til nurburgring i nærmaste framtid å kunne sjekket en ting for meg?? Skal kanskje i slutten av Februar, bare en svipptur Fikk forøvrig i dag en påminnelse om at jeg er tåkelys forbryter, møtte en Audi A4 som først blinka febrisk med sine egene tåkelys for så å sette på fullt lyset. Ikke noe problem da dette var på høylys dag med strålende solskinn men jeg finner det litt artig at folk virkelig gidder, svarte med å blinke med langlysene og hilse tilbake Gøy var det også at traileren bak meg med ble tydelig irritert over Audien og satte på sine sikkert 15 tusenmetere.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 1, 2013 Share Skrevet Oktober 1, 2013 Like sjeldent som bakhjulstrekk Skikkelige biler har RWD Har hatt begge deler i 2 vintre RWD er litt mer "dramatisk" og oppleves sikkert som dårligere av den grunn(det blir gjerne litt småslenging), men med tanke på fremkommelighet er jeg svært skeptisk til FWD. Må si jeg har samme oppfattelse som deg her Bakhjulstrekk kan virke skummelt og dårlig hvis man ikke har spesielt gode kjørekunskaper, når dette er sagt så har jeg ennå til gode å ikke komme opp en bakke en framhjulstrekker har klart å komme opp. Bakken opp til husene her er ganske drøy, og mange står fast med Passater og Toyotaer om vinteren og folk syter og klager at de MÅ ha firehjulstrekk til neste vinter. Aldri hatt noe problem med å komme opp her med BMWene, E90en tok også bakkestart på det bratteste for å slippe forbi en brøytebil. Måtte riktignok planlegge kjøringa litt med E34en på de værste holkedagene men dette skyldes Kina dekk fra 2009, nå til vinteren kommer nyeste Hakkapelitta så da bør det gå fint. Jeg oppfatter også en bakhjulstrekker som mer sikker på vinterføre, får du en uventet sladd så er det ett lite rykk i motsatt retning på rattet og vogna er stabil igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Oktober 1, 2013 Share Skrevet Oktober 1, 2013 Å rette opp en sladd som uventet kommer krever timing og trening for å få det udramatisk til, men er et par dager med leking så sitter det under normal kjøring Ettersom jeg tilbakela 2 vintere med FWD ifm. jobb fikk jeg dannet meg et bilde av hvor møkk dette kan være, RWD og FWD har hver sine fordeler og ulemper under forskjellige forhold si feks. på en parkeringsplass, det er jo helt klart, må du rygge i motbakke med RWD og det er glatt, så har du prosjekt. Det er det rent kjøremessige jeg ikke liker, at når man kjører i en glatt sving at det er understyring som skjer og at egentlig bare må tråkke inn clutchen og be om veigrep. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Milfhuntern Skrevet Oktober 1, 2013 Share Skrevet Oktober 1, 2013 Synes E60 M5 prisene har flyttet seg lite ifht. til den nye F10 som nå nærmest dumpes 500-600.000 under nypris med 5.000 KM på tellern... Ingen tror vel man får 700-800 for en haug-gammal E60 M5 lenger? Modellene på finn begynner i flere tilfeller å snuse på nærmere 10 år siden de ble produsert...2004-2005 modeller... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Oktober 1, 2013 Share Skrevet Oktober 1, 2013 Problemet er aldri (eller, meget sjeldent) fornuften i prising på brukte biler i Norge. Problemet ligger i at det er det bilene koster å ta inn til Norge fra utlandet og det er det som bestemmer prisen, punktum. Om man ikke får solgt fordi ingen vil kjøpe til annonsepris og blir nødt til å sette ned prisen, er en annen sak. Jeg er mye i UAE for tiden og der bestemmes bilpriser kun på bakgrunn av etterspørsel og slitasje, avgifter har lite med regnestykket å gjøre fordi det finnes ingen... Edit: F10 prisene har falt latterlig mye, selv i Norge! Tenk å tape nesten 1 million på nesten bare ett år! Har skjønt at den modellen ikke selger særlig bra, spesielt i Storbritannia der de dumpes med avslag... F10 M5 har ingen overlegne kort å spille med vs. RS6 og E AMG, sikkert derfor... Når M5 E28-E60 var ute så leverte bilmodellen en helt annen opplevelse enn det konkurrentene klarte. Nå har bilmodellen blitt komfortabel sedancruiser med punch og det er det ikke mangel på lenger... Panamera, E63 AMG, RS6 og XF-R leverer akkurat det samme... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 1, 2013 Share Skrevet Oktober 1, 2013 Skal kanskje i slutten av Februar, bare en svipptur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Milfhuntern Skrevet Oktober 1, 2013 Share Skrevet Oktober 1, 2013 Hva var nyprisen på den i Norge? 2.2? Ser du får dem fra 1.395 nå. Sikkert grei prutningsmonn og! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E3Sex Skrevet Oktober 1, 2013 Share Skrevet Oktober 1, 2013 Sidelengs? skal jeg love deg! kjørte hele ekebergveien sidelengs lille julaften i fjor Svingen rett før utsikten, nedover og oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg