Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Egentlig burde vi ikke diskutere slikt her da religion og politikk er vepsebol av dimensjoner.

Sverige har jo forandret seg ganske mye de siste 30 årene, og voldtekter mot hvite er ganske normalt. Faktisk vil jeg si at det er ganske naivt av en kvinne å dra på fest på et asylmottak. Hun burde vite bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har peiling på hvordan Amazon.co.uk belaster handel?

Handlet vintersko der i 2012. Betalte da med kort.

Kortnummeret mitt ligger lagret i brukerkontoen.

Nå kjøpte jeg en forsterker, men fikk bare opp "place order" og trakk på den, fikk bekreftelse på e-post osv.

Men jeg fikk ikke opp noe vindu eller knapper for å betale for det.

Så det jeg lurer på, er om de bare belaster kontoen ved sending, eller om man må betale når mannen kommer på døren med pakken?

Betaling står som "visa", så regner med jeg ikke får en faktura.

Mener å huske at kontoen ble belastet så snart jeg førte inn kortdetaljer, på forrige ordren. Hmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sverige har jo forandret seg ganske mye de siste 30 årene, og voldtekter mot hvite er ganske normalt.

Det gjør det dog ikke mindre akseptabelt..

Forøvig et innlegg i kommentarfeltet under som virkelig setter skapet på plass. 

Sto det noe sted at det var muslimer som voldtok denne kvinnen? Nei. Så hvorfor fokuserer du på det?

«Hva med å skrive en liste over norske voldtektsforbrytere?», spør du. Hva har det med saken å gjøre? Er det plutselig ikke lov å fokusere på innvandrerkriminalitet «fordi nordmenn også begår kriminalitet?». Hva slags logikk er det?

Selvfølgelig begår nordmenn mer kriminalitet enn innvandrere, fordi vi ennå er i betydelig majoritet (på landsbasis, i Oslo er vi en minoritet iløpet av 2030-årene).

Innvandrere på sin side er overrepresentert på alle voldtektsstatistikker, inkludert relasjonsvoldtekter, festvoldtekter, sårbarhetsvoldtekter og overfallsvoltekter.

Fra Document.no:

Tabell 30 over Typer vold­tekt er anmeldt til Oslo politi­dis­trikt 2010 med iden­ti­fi­sert mistenkt/siktet, for­delt etter gjer­nings­man­nens land­bak­grunn viser imid­ler­tid at menn fra Midt­østen, Afrika og Asia er sterkt repre­sen­tert – og bety­de­lig over­re­pre­sen­tert i for­hold til befolk­nings­sam­men­set­nin­gen – i samt­lige av poli­ti­ets fem vold­tekts­ka­te­go­rier (etnisk norske gjer­nings­menns pro­sent­an­del i parentes):

Fest­re­la­terte vold­tek­ter: 38,8 pro­sent (32,7)

Rela­sjons­vold­tek­ter: 42,2 pro­sent (40,0)

Sår­bar­hets­vold­tek­ter: 60,9 pro­sent (34,1)

Over­falls­vold­tek­ter: 100,0 pro­sent (0,0)

Annet: 54,6 pro­sent (45,5)

I Oslo utgjør innvandrerne 28.4% av innbyggerne..allikevel som vi ser fra tabellen over, så er de betydelig overrepresentert i forhold til nordmenn. Hvis innvandrerne hadde utgjort 50% så hadde tallene vært desto høyere. Altså er innvandrere betydelig høyere belastet med grov kriminalitet som voldtekter, ran og vold i forhold til sitt folketall.

At du mener Fyret skal fokusere like mye på nordmenn henger ikke på greip. Det kan antirasistisk senter og de andre venstregruppene gjøre. De får i tillegg millioner av kroner i statsstøtte for å gjøre det. Men ingen nordmenn voldtar eller raner innvandrere, så det blir ikke så mye å skrive om. At en eller annen full nordmann roper «jævla pakkis» på byen og det blir ramaskrik om «den farlige hverdagsrasismen» i Norge og fakkeltog og innsamlingsaksjoner viser jo hvor blåst samfunnet har blitt.

Og når var sist gang du leste om en gjengvoldtekt av en innvandrerkvinne utført av 8 nordmenn? Åja, aldri.

:clap:  :clap:  :clap:  :clap:  :clap:  :clap:  :clap:  :clap:  :clap:  :clap:  :clap:  :clap: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg skal begynne og kjøpe varer f.eks på elkjøp som har retur rett, en på jobben har gjort dette nå med over 70 varer, nettopp fra elkjøp, han "kjøpte" 50" tv kun for og få med seg em i fotball, samt han kjøper svindyre kameraer og returnerer varen når han kommer hjem fra Kina osv.. men nå er han blitt svartelista der, så nå skal han ta neste butikk og gjøre det samme :lol:

Ikke noe jeg selv hadde gjort, men såklart er det noen som gjør det.

Jeg regner med at produktet må være tilnærmet nytt når man leverer det inn igjen, og derfor er det ikke helt risikofritt om du er uheldig og får skavanker på produktet mens du "låner" det...

Butikker som Lefdal osv er ikke kjent for å være like servicevillig når man reklamerer på noe som når man skal kjøpe.

Men jeg har mange ganger stått og vurdert et produkt da selgeren sier "Du kan jo bare kjøpe det og så se, vi har 30 dagers returrett så om du angrer deg senere er det bare og levere tilbake."

Slikt er jo også med på at folk utnytter systemet. Men samtidig får butikken solgt veldig mange flere varer.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har peiling på hvordan Amazon.co.uk belaster handel?

Handlet vintersko der i 2012. Betalte da med kort.

Kortnummeret mitt ligger lagret i brukerkontoen.

Nå kjøpte jeg en forsterker, men fikk bare opp "place order" og trakk på den, fikk bekreftelse på e-post osv.

Men jeg fikk ikke opp noe vindu eller knapper for å betale for det.

Så det jeg lurer på, er om de bare belaster kontoen ved sending, eller om man må betale når mannen kommer på døren med pakken?

Betaling står som "visa", så regner med jeg ikke får en faktura.

Mener å huske at kontoen ble belastet så snart jeg førte inn kortdetaljer, på forrige ordren. Hmm.

Bruker ikke Amazon paypal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, hva heter den delen som gjør at når jeg f. Eks kjører i ei lita håle eller over en asfaltkant så klakker det fra forestillingen ?? Er bare på venstre siden. Bavaria byttet ene dette staget i sommer men fikk aldri noe kvittering på det.. Kommer faen ikke på hva det staget heter..

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...