Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Stemmer at det ikke et samme eierne på bilforumet, men med det inntrykket jeg sitter med ang. de nye eierne av bimmers så blir jeg ikke overrasket om det andre stemmer!

Slik jeg kjenner Hylle, farer ikke han rundt for å sverte folk uten grunn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sivilpoliti i svart e91!? Hyggelig å bidra litt ekstra til statskassa...

Den har jeg sittet i baksetet på, i 2011. Går Gardermoen-Halden.

Så den senest forrige uke da den hadde stoppet en bil ved Tusenfryd (tredje gangen jeg ser den der med blålys).

At S-klassens nye fjæringssystem ikke skulle vært testet på like grundig måte så kan man begynne å lure..

For en nydelig film. For en bil - elsker designet og alle de spesielle fargene. Er en skam at jeg ikke har eid W126 - har vært på nippet flere ganger, men endt opp med diverse annet istedenfor. W126 500 SEC er noe av det peneste i bilverdenen - og blir skamfet med styling fra Wald, AMG, ABC eller Lorinser.

Ellers enig angående F01 - vanskelig å se at det er en sjuer. Den må jo ha solgt ganske dårlig? Ser den nesten aldri i Norge, selv ikke på Oslo vest eller Bærum kan jeg huske å ha sett noe til den. I Sverige og Tyskland har jeg også sett lite til den.

Jeg klarer ikke Bangle-interiørene dessverre. E39/E46 er mer tidløse og mindre fjasete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en nydelig film. For en bil - elsker designet og alle de spesielle fargene. Er en skam at jeg ikke har eid W126 - har vært på nippet flere ganger, men endt opp med diverse annet istedenfor. W126 500 SEC er noe av det peneste i bilverdenen - og blir skamfet med styling fra Wald, AMG, ABC eller Lorinser.

Ellers enig angående F01 - vanskelig å se at det er en sjuer. Den må jo ha solgt ganske dårlig? Ser den nesten aldri i Norge, selv ikke på Oslo vest eller Bærum kan jeg huske å ha sett noe til den. I Sverige og Tyskland har jeg også sett lite til den.

Jeg klarer ikke Bangle-interiørene dessverre. E39/E46 er mer tidløse og mindre fjasete.

W126 er en fantastisk bil, en slik kunne jeg mer en gjerne hatt selv :) Det er noe med linjene og det tidløse preget på bilen, jeg klarer bare ikke å se på W126 som en 30 år gammel konstruksjon, tidløs eleganse på sitt beste. Problemet jeg har med dagens Mercedes design er at de er helt ute av proporsjoner, nye S klasse har alt for stor grill og bilen likner en "feit hval" for å si det mildt. Nye E klasse ser ut som den har Downs....

Her mener jeg A8en er mer elegant og linjelekker, slik kjøperne i dette segmentet liker. F01 har for store nyrer men er ellers en svært så lekker bil, likner dog litt for mye på F10 uten at det er noen dårlig sammenlikning. Se bare på E32 vs E34 og E38 vs E39 så linker de alle på hverandre så dette er i god tradisjon :)

Når det gjelder F01 i trafikk bildet så er jeg sterkt uenig, mitt inntrykk er at jeg ser den nesten alt for ofte. Hver gang jeg kjører innover mot Oslo så møter jeg F01 en etter en jo nærmere jeg kommer hovedstaden, selv her i lille Arendal går det flere F01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

W126 er en fantastisk bil, en slik kunne jeg mer en gjerne hatt selv :) Det er noe med linjene og det tidløse preget på bilen, jeg klarer bare ikke å se på W126 som en 30 år gammel konstruksjon, tidløs eleganse på sitt beste. Problemet jeg har med dagens Mercedes design er at de er helt ute av proporsjoner, nye S klasse har alt for stor grill og bilen likner en "feit hval" for å si det mildt. Nye E klasse ser ut som den har Downs....

Her mener jeg A8en er mer elegant og linjelekker, slik kjøperne i dette segmentet liker. F01 har for store nyrer men er ellers en svært så lekker bil, likner dog litt for mye på F10 uten at det er noen dårlig sammenlikning. Se bare på E32 vs E34 og E38 vs E39 så linker de alle på hverandre så dette er i god tradisjon :)

Når det gjelder F01 i trafikk bildet så er jeg sterkt uenig, mitt inntrykk er at jeg ser den nesten alt for ofte. Hver gang jeg kjører innover mot Oslo så møter jeg F01 en etter en jo nærmere jeg kommer hovedstaden, selv her i lille Arendal går det flere F01.

W126 er helt klart den beste veteranbilen på markedet. Vi snakker om en 34 år gammel konstruksjon som fortsatt er god å kjøre, forholdsvis moderne, behagelig interiør som ikke er utdatert og et bensinforbruk som ikke er helt håpløst. Og ikke minst driftssikkerheten.

Designmessig er vel BMW E24 den tøffeste veteranen (da ser jeg bort fra 911 og div italienske sportsbiler), men den sliter vel litt mer med deletilgang, driftssikkerhet og forbruk i direkte sammenligning med W126.

Jeg har ingen problemer med moderne MB - liker både W204, W221 og W212. Det største aberet er at man sjelden ser dem med bensin og manuell, som jeg foretrekker.

Jeg kjører mye i Bærum og Oslo vest faktisk, og kan ikke si at jeg ser noe særlig til F01. I det hele tatt ser jeg lite sjuere, A8 og W221 langs veien...

I går så jeg faktisk en tilsynelatende pen og rustfri E38 i sentrum - disse har det blitt færre av på veiene rundt Oslo siste årene. Jeg måtte faktisk snu meg og beundre den meget fine E38en, som fint kunne vært en representasjonsbil for myndigheter selv i 2013.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skevet av Trond Hylle på facebook

attachicon.gifimage.jpg

Slik som dette synes jeg bare blir barnslig, å skrive dritt om hverandre på Facebook er noe 14 år gamle jenter gjør. Synes begge parter får oppføre seg som mannfolk og ikke slenge med leppa over litt konkurranse...

W126 er helt klart den beste veteranbilen på markedet. Vi snakker om en 34 år gammel konstruksjon som fortsatt er god å kjøre, forholdsvis moderne, behagelig interiør som ikke er utdatert og et bensinforbruk som ikke er helt håpløst. Og ikke minst driftssikkerheten.

Designmessig er vel BMW E24 den tøffeste veteranen (da ser jeg bort fra 911 og div italienske sportsbiler), men den sliter vel litt mer med deletilgang, driftssikkerhet og forbruk i direkte sammenligning med W126.

Jeg har ingen problemer med moderne MB - liker både W204, W221 og W212. Det største aberet er at man sjelden ser dem med bensin og manuell, som jeg foretrekker.

Jeg kjører mye i Bærum og Oslo vest faktisk, og kan ikke si at jeg ser noe særlig til F01. I det hele tatt ser jeg lite sjuere, A8 og W221 langs veien...

I går så jeg faktisk en tilsynelatende pen og rustfri E38 i sentrum - disse har det blitt færre av på veiene rundt Oslo siste årene. Jeg måtte faktisk snu meg og beundre den meget fine E38en, som fint kunne vært en representasjonsbil for myndigheter selv i 2013.

Helt klart en av de brede klassikerene man kan kjøpe og jeg ser stadig W126 biler på veien den dag i dag, det var en gang da Mercedes faktisk bygget knall gode biler svært få kunne matche. Slik konkurranse, kostnadsnivå og krav til effektivitet er blitt i dag så blir det nesten umulig å få til noe tilsvarende i dagens bilmarked, de bygger rett og slett ikke slike biler lengere og det er forferdelig synd synes jeg :(

E24 har jeg aldri eiet dessverre så hvordan den er vet jeg ikke, men etter hva jeg har fått med meg så er deltilgangen på eldre BMWer svært god. Originaldelene også for de som har dype lommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer at det ikke et samme eierne på bilforumet, men med det inntrykket jeg sitter med ang. de nye eierne av bimmers så blir jeg ikke overrasket om det andre stemmer!

Slik jeg kjenner Hylle, farer ikke han rundt for å sverte folk uten grunn..

Jeg møtte Hylle 03 oktober. Det var ikke noe problem.

På det tidspunktet var ikke jeg moderator her. Og jeg tror heller ikke han vet hvem jeg var uansett.

Dette skjedde på et arangement fra BMW CCN. Hylle har også kranglet med BMW CCN. Så de er heller ikke helt på godfot med Hylle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skevet av Trond Hylle på facebook

attachicon.gifimage.jpg

Wow - jeg har ikke ord. Sant er det i alle fall ikke. Jeg hadde med meg min kone, og et annet medlem her på forumet - ReidAre - (og hans samboer). Vi var på vei til en privat feiring. Jeg kan ikke si annet enn at hvis det er slik denne karen opererer, så må han bare fortsette. jeg kommer ikke til å øke pulsen av den grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det poster her, som jeg ikke ser? Hvor påstår Hylle at det er samme eiere her og på bilforumet? Og hva er det snakk om på et arrangement fra BMW CCN? Alt blir usammenhengende her jo :P

Jeg bare sa at jeg også har Møtt Hylle. Og det var ingen krangling der. Dette var på et BMW CCN arangement.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så / overhørte ham på oslo motor show. Virka som en litt bråkjekk type, men til hans forsvar kan det jo også bli sett på som entusiasme.

Har ikke tenkt å henge meg opp i sånt.

Sånn ut fra hva som skjer på bakrommet her på bimmers så får jeg ikke akkurat det inntrykket av de nye eierne som Hylle beskriver (i fylla?) på facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...