Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg vet, jeg forlovet meg sist søndag ;)

Har dere en form for peppersvenn betegnelse i Pakistan også? Dette var/er en betegnelse (opprinnelig tysk) som gis til menn og kvinner (peppermø) som fyller 30, men som ikke er gift. Poenget er at familien/vennene sier fra på en gøyal måte at nå har du vært ungkar/ugift lenge nok... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer da!!  :beer:  \:D/

Thææænks. Skikkelig speed dating dette da... Hahaha... Men hu er skikkelig intelligent, feminin og fnisete - akkurat slik jeg liker dem, så dette ser jeg frem til :D Blir fint å starte et nytt liv, ser frem til utallige roadtrips i flotte sportsvogner.

Har dere en form for peppersvenn betegnelse i Pakistan også? Dette var/er en betegnelse (opprinnelig tysk) som gis til menn og kvinner (peppermø) som fyller 30, men som ikke er gift. Poenget er at familien/vennene sier fra på en gøyal måte at nå har du vært ungkar/ugift lenge nok... :)

Hehe, nei, vi har ikke det. Men bestekameraten min fra Litauen gikk rundt og svetta litt da han var 26 og singel, mumlet om å gifte seg før fylte 30! Heldigvis traff han drømmedama da han var 27 og giftet seg... da han var 29. Phew! Hehe.

Så det er fra det at jeg kjenner til det med 30 år, ante ikke at den greia der hadde et navn i norden og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det han svært så hyggelige kameraten som var med deg på Cars&Coffee? Likte å prate med han jeg! Når jeg tenker meg om hadde han ikke typisk Litauisk utseende hmm :-k Jeg kommer til å fylle skoa med pepperkorn til den første kameraten som runder 30 år som ungkar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det han svært så hyggelige kameraten som var med deg på Cars&Coffee? Likte å prate med han jeg! Når jeg tenker meg om hadde han ikke typisk Litauisk utseende hmm :-k

Hehe nei, han er etnisk norsk :)

Skal nok dra med kona mi og kompisen min Tomas på BMW treff etterhvert ;) Må bare fikse visum neste år for burka-baben min <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, er ikke helt enig med deg der, om bilen har mye feil og skader, så vil du få en lavere kostnad på alternativ beregning, fordi det vil koste å få bilen i godkjent stand.

Bare å sette på slitte bremser, sliten clutch, rustne dører osv, så får du plutselig prisen ned :)

Alt er selvsagt innenfor rimlighetens grenser men poenget her er at denne bilen det gjalt hadde kommet bedre ut på alternativ. Snakker vi om mint condition biler med 10 000 km på tellern også videre så lønner kanskje ikke alternativ seg like bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere... Seriøst spørsmål. Jeg er tilbake i Norge neste uke. Tenker at jeg skal ha meg nyere bil ila. denne måneden.

Har ca. 250.000 kr., og er megafrustrert pga. det går ann å ha så mye forskjellig.

- BMW 120d M-sport fra 2006 til 160.000 kr. Mange av bilene er meget velutstyrte og det virker kult å kunne slenge rundt i en knøtt bil (jeg liker kompakte biler).

- BMW 325i E90 til ca. 240.000 kr. Får flott lyd og ordentlig bensinmotor, men tenker kanskje at forbruk i byen samt forsikring blir litt dyrt. Og er egentlig litt mer krefter og litt mer vellyd verdt hele 100.000 kr. mer vs. en 320d??

- Alpina D3 Biturbo E90. Denne frister mest. Digger utseendet på de og hver roadtrip i en Alpina hadde fått meg til å føle som om jeg kjørte noe i meget kult og spesielt (vs. vanlige BMW-modeller). Har aldri lest en kjip test om disse bilene. Pluss er at komforten (etter testene å dømme) er god selv med store felger, samt at forbruket når jeg er ute på tur vil være endel lavere enn bensinalternativene.

Av de overnevnte så vil vel 325i-en ha størst verditap? Det spiller jo en rolle...

Har lyst på en kjøremaskin, en bil jeg kan storkose meg med på tur. Tenkte å kjøpe og beholde en slik bil i minst to år, mens jeg sparer til noe skikkelig gromt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... "men tenker kanskje at forbruk i byen samt forsikring blir litt dyrt".

... "Har lyst på en kjøremaskin, en bil jeg kan storkose meg med på tur".

Disse tre momentene/kravene er langt på vei selvmotsigende. Jeg tror at det er vanskelig å finne en bil som kan tilfredsstille samtlige krav... iallefall hvis den samtidig skal ha en litt større bensinmotor. En mindre bensinbil eller dieselmotor er nok reelt de mulighetene du har. Just my 5 cents... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...