e30_joakim Skrevet November 8, 2013 Share Skrevet November 8, 2013 siden det er så mange som er på denne tråden , har noen av dere dynavin ? til e46 ? Erfaring ? noe å satse på ? fått tak i en billig av en kompis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 8, 2013 Share Skrevet November 8, 2013 Det er selvsagt større sjanse for at noe kan ryke jo mer deler man har i og rundt motoren, så % sjanse for at det blir mer feil med en diesel enn bensin er jo absolutt til stede, men man finner dessverre ikke ut det før man har prøvd. Man kan være heldig og uheldig med begge deler. Selv har jeg kjørt Golf TDI og 320d de siste årene, og de har det ikke vært noe problemer med. Har byttet ut Golf`n med en -08 Peugeot 308 diesel, og er spent på om jeg opprettholder statistikken....... PSA´s HDi motorer er bra motorer på nær 1,6 literen som har en feilkonstruksjon i bunnkaret slik at metallspon ikke kommer frem til filteret og/eller magneten i bunnproppen, men derimot samles andre steder (slik tror jeg iallefall problemet er). Jeg er ellers enig med deg på generell basis, men utfordringen fremover er jo at bensinmotorene etterhvert har blitt like avanserte som dieselmotorene om ikke mer avanserte (spesielt de bensinmotorene som har både kompressor og turbo). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet November 8, 2013 Share Skrevet November 8, 2013 Apropos Golf og 208. Ble sjokkert i går da jeg fant ut at en nesten ny Ford Focus 1.0 Ecoboost 125 hk kostet under 200.000 kr.! Så meg blind på dyre brukte BMWer og det frister faktisk veldig mye med en slik bil. 4+ års garanti, lave vedlikeholdskostnader, forbruk som gjør skam på de fleste 1.6D motorer osvLeser tester på den og den er godt mottatt også av entusiastmagasiner. De skal ha kul lyd og 125 hestern skal oppleves som kvikk pga mye dreiemoment og motoren liker visst aktiv bruk sånn at den er gøy å tyne. Klarer ikke å overse den bilen. Eneste negative er forhjulstrekk som er grusomt kjedelig om vintern og litt lav interiørkvalitet, men det meste annet stemmer godt. Tror de er enkle å få prøvekjørt, jeg må nok det før jeg bestemmer meg endelig. Jeg tror du kommer til å gå lei en slik type bil ganske fort. Sikkert stas i 6 mnd før man vil ha noe morsomt med mer sjel. En slik vil også falle ganske kjapt nedover i verdi - en fin brukt BMW med sekser vil holde verdien noe bedre over tid. Siden du stort sett kjører i byen er det uansett bedre med bensin, da den blir fortere varm, forurenser mindre, støyer mindre og er mer lettkjørt i bytrafikken. Apropos 330i - jeg var akkurat ute og kjørte en strøken (jepp den er faktisk det) 2004 E46 330i touring med et utrolig pent brunt skinninteriør. Nydelig bil som er hakket mer komfortabel enn min. Motoren og interiøret gir bilkjøring en helt annen dimensjon og glede enn ved kjøp/kjøring av brødbiler med firerdiesel... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Connie Cumstains Skrevet November 8, 2013 Share Skrevet November 8, 2013 kjøpte felger som trenger lakk, de skal på en farngrün e36, hvilken farge skal jeg lakkere de i? (ikke sølv, sort eller grønn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet November 8, 2013 Share Skrevet November 8, 2013 kjøpte felger som trenger lakk, de skal på en farngrün e36, hvilken farge skal jeg lakkere de i? (ikke sølv, sort eller grønn) Litt vesentlig hvilke felger du har kanskje? Dersom det er typiske billigfelger ser det bare tryhard ut med farger utenom de normale etter min mening ivertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 8, 2013 Share Skrevet November 8, 2013 Det måtte jo bare skje før eller siden... En luring har rygget på E90en og selvsagt stukket av uten å legge igjen noen lapp, skap på bakfangern og felg Skjedde utenfor jobben til dama så har gode forutsetninger for å finne fyren, vet at det er en mørk 1 Serie E87 og førern er en mann i 50-60 års alderen og parkerer der regelmessig. Han hadde gått ut og gnidd på skrapene i fangeren for å konstatere skaden og så altså bare satt seg i bilen å kjørt avgårde.... Håper virkelig og gleder meg til å få tak i fyren, skal få høre hva jeg synes om folk som skader andres biler og bare gir faen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Connie Cumstains Skrevet November 8, 2013 Share Skrevet November 8, 2013 Litt vesentlig hvilke felger du har kanskje? Dersom det er typiske billigfelger ser det bare tryhard ut med farger utenom de normale etter min mening ivertfall. bmw style 127 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet November 8, 2013 Share Skrevet November 8, 2013 Siden du stort sett kjører i byen er det uansett bedre med bensin, da den blir fortere varm, forurenser mindre, støyer mindre og er mer lettkjørt i bytrafikken. Har varme i varmeapparatet 3 min etter at jeg starter dieselen min i 10 minus, forurensning driter jeg i, hører ikke motoren inne i bilen, og; hvorfor i allverden er en bensiner mer lettkjørt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet November 8, 2013 Share Skrevet November 8, 2013 kjøpte felger som trenger lakk, de skal på en farngrün e36, hvilken farge skal jeg lakkere de i? (ikke sølv, sort eller grønn) Jeg ville valgt Orange, noe ala denne: Har varme i varmeapparatet 3 min etter at jeg starter dieselen min i 10 minus, forurensning driter jeg i, hører ikke motoren inne i bilen, og; hvorfor i allverden er en bensiner mer lettkjørt? Bensinbil er mer lettkjørt i bytrafikk. Dieselbiler med manuell krever som regel mer sluring, kveles ofte ved igangsetting og dårlig respons på lave turtall f.eks. ved bruk i rundkjøringer. Ser gang på gang at folk med diesel sliter når de skal krysse en godt trafikkert rundkjøring der man må være kjapp i reaksjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet November 8, 2013 Share Skrevet November 8, 2013 5 kW diselvarmer på Passaten, starter ved mindre enn 4 grader. Bilen blir varm på et blunk. Det er litt uvant for meg med diesel og manuell så i starten kvelte jeg bilen et par ganger. Blir jo liksom ikke noe særlig stressa heller da en må ha inn clutchen og trykke på nøkkelen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet November 8, 2013 Share Skrevet November 8, 2013 Vag dieslene er jo helt på tryne å sette igang med… stopper med et kjempesmell og et plåff om man ikke slurer godt Høres ut som bilen sprenger Føler at dette gjelder mest VAG dieslene, har ikke "slitt" med dette på andre dieselbiler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet November 8, 2013 Share Skrevet November 8, 2013 Bensinbil er mer lettkjørt i bytrafikk. Dieselbiler med manuell krever som regel mer sluring, kveles ofte ved igangsetting og dårlig respons på lave turtall f.eks. ved bruk i rundkjøringer. Ser gang på gang at folk med diesel sliter når de skal krysse en godt trafikkert rundkjøring der man må være kjapp i reaksjonen. Hatt både bensin og diesel sugemotorer, og med turbo originalt. Og både bensin og diesel med ettermontert turbo, og kompressor. Kan ikke huske å ha hatt problemer med å kvele noen av de eller problemer med å måtte slure så mye. Men nå er jo jeg usedvanlig god til å kjøre bil da Thundercoil reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet November 8, 2013 Share Skrevet November 8, 2013 Kodeordet er "lettkjørt", og det er ikke diesel i byen - når man sitter bak rattet og må fokusere litt ekstra på kjøringen/kjøreteknikken betyr det at bilen ikke er særlig bruksvennlig. "noekult" kjører stort sett i Oslo, og der er det mer fleksibelt med bensin. Et annet eksempel er køkjøring langs Ring 2 og 3 - der er den dårlige responsen på lave turtall/turboforsinkelsen ikke godt egnet. Forbruket i byen er litt lavere med diesel, men servicekostnadene henter det fort inn med god margin og litt til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet November 8, 2013 Share Skrevet November 8, 2013 Fredrik, ja . Det er så spot on, har trodd at jeg har drept Passaten noen ganger. Så på senkveld nå, ble litt provosert. De lekte blinde i Oslo sentrum og slo borti biler med pekestokker. Hadde jeg sett min bil der hadde jeg blitt litt forbannet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poppy Skrevet November 8, 2013 Share Skrevet November 8, 2013 Så på senkveld nå, ble litt provosert. De lekte blinde i Oslo sentrum og slo borti biler med pekestokker. Hadde jeg sett min bil der hadde jeg blitt litt forbannet. Tenkte akkurat på det samme. Hadde ikke likt det akkurat... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg