Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Vært ute og lekt i snøen med Markus E30 sin E39 :) Gøy!

 

Dette fungerer til min bil, ikke sant?: BMW High Power Special 10w-40

Skal bare etterfylle, tar oljeskift til våren.

Ps. Hvor mye trenger man til et oljeskift?

se på mekonomen eller meca for fyllmengde.. vi kjører 0-30 olje på alle våre bmw`r her på bruket, bortsett fra///M biler da.. jeg brukte det på min e30 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begrunn svaret :P hvorfor Castrol? Har bestilt oljeskift hos NAF, 1kr for arbeidet. Må kun betale for filteret og oljen, di bruker mobil1 olje. Leste på diverse utenlandske forum og dem mente mobil1 var best..

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, var innom verksted i forbindelse med PKK. Fant ut at jeg har 1) Slitt bærekule V.F., 2) Bremserør bør byttes, 2 stk over tank. Noen som kan hjelpe meg å finne delenr til disse delene? Alt da til e46 316touring. Takker på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så BMW recommends er bare reklame? 

Tror ikke det er sånn at motoren trives bedre fordi den er "programmert"/"konstruert" for å kjøre på en eller annen Castrol olje.

Kjøper man olje fra konkurrenten som oppfyller samme krav og har de samme smørende egenskaper, hva er det som er annerledes som gjør underververker?

 

BMWene her på "gården" har kjørt på Texaco i alle år(mer enn 10..), dette fordi det skaffes billig.. Tja, ikke noe oljeforbruk eller problemer enda hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror begge er like bra jeg.. BMW har "avtale" med Castrol om å reklamere for dem, Mercedes for Mobil1..

 

Jeg brukte olje fra franske Total (tidligere Elf) de siste ca. 250000 Km på min E46 318d uten at den brukte olje da jeg solgte den ved ca. 340000 Km. Total brukes av bl.a Renault Motorsport og Lotus Racing... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja. 2100kr for oljeskift og filter er vell ikke så verst uansett :-) sjekk ut Naf om dere leverer bilen inn for jobben.

Hadde gjort det selv om jeg ikke hadde hatt så "ny" bil, vil ha stempel i boken :P hehe

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte noe olje fra Atlas Copco sist jeg bytta, fylte siste literen med Biltema sin. Funker fint det også.

 

greit nok med billigolje, men når du smeller på noe nytt hver eneste gang så roter du litt med musefella.

 

 

billigolje har jeg forøvrig ikke skjønt meg på, prisforskjellen til premiumolje er jo minimal, men det er jo en evig diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...