Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Elbil er veldig bra for LOKAL miljøet.. F.eks i Bergen gir det endel gevinst på røyklokket mellom byfjellene! På verdensbasis derrimot er det muligens like miljøskadelig som alle andre transportmidler.

De må fremdeles finne opp noe som forhindrer alt veistøvet som produseres og virvles opp av dekk også da. Det er et annet stort lokalt miljøproblem...

Og utslipp fra båter. Litt usikker på hvordan fly utslipp påvirker.  Men er lite fan av at billistene blir straffet og at kjøring med bil blir "strupet" istedefor at de finner effektive løsninger og godbiter til de som kan klare seg uten å forrurense..

 

Det er viktig å poengtere at om vi skal se det store bildet her, så kunne alt dette vært løst lenge før el-bilen ble oppfunnet. Du har helt rett i at det reduserer forurensningen der bilen kjører - selvfølgelig :)

 

Legg gjennomfartsveiene utenfor bysentrumene. Oslo har et forurensningsproblem fordi all trafikk som skal fra en side av byen til den andre må kjøre gjennom sentrum.

Nå bygger de nye veier i hue og rævva, og fortsatt legger de årene gjennom sentrum. Og dermed konsentrerer de forurensningen der, i stedet for å få trafikken vekk fra sentrum. 

 

En ting er Bjørvika, men det de har gjort på Økern er helt tragisk i tillegg. De skal bygge nytt høl i bakken, og da lager de det fra Sinsen til Økern. I stedet for å lage et høl på Lysaker som ender opp på f.eks Karihaugen og Skullerud.

Og hva med å ofre en skvett av nordmarka for å lage en motorvei som kan frakte deg fra Lier til Romerike. Og å lage motorveiforbindelse til Oslofjordtunellen, slik at det faktisk ble fart nok i trafikken til at det lønner seg for hvermannsen å kjøre der.

 

Klimakvota burde kommet rett ut av formuen til de rasshøla som har styrt samferdsel i Norge de siste 50 årene. Vi er et land som har veier der kua tråkka for 200 år siden. Og det er ikke kødd engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kremgutt: Er forskjell på å kjøre som en tulling i et befolket tettbygd strøk, og å kjøre forbi køen i bussfila. Om jeg er villig til å betale boten så er det opp til meg hva jeg gjør...jeg kjører der på lik linje med busser og drosjer og elbiler... eneste forskjellen er at jeg eventuelt må betale en bot om jeg blir tatt...

 

Nei, det er ikke forskjell om man skal se på din argumentasjon om å være bedreviter og leke politi. For du gjør en forbrytelse som går ut over MEG, på samme måte. Den har bare mindre potensielt alvorlige konsekvenser.

Du velger å ta risikoen i forhold til lovverket, men det er fremdeles mange andre som er skadelidende på grunn av dine valg. Og dermed kan du ikke klandre dem for å forsøke å hindre deg i å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe sant as... Spesielt fra statoil og nordover... folka blinker...og ligger i bussfila...Men det er også det med å ikke skape kø...holde trafikkflyten...

 

Men la meg si det slik...jeg ligger i 80 i bussfila forbi køen fordi jeg skal kjapt hjem siden kona er dårlig og ungen gråter og jeg må hjem og passe på dem..Så ser noekult at jeg kommer der i en helt vanlig rød jaguar. han skal leke superhelt og svinger ut for å stoppe meg. jeg klarer ikke å bremse ned...smeller inn i e30 cabben hans i bakskjermen på  passasjersiden.. Siden bilen hans ikke er så...moderne eller tung...så pløyer jaguaren min inn i den... den snurrer opp ned og treffer bilen som lå foran noekult i køen. I denne bilen er det ett lite spedbarn og en ung mor...E30ens spinkle frontrute ramme pløyer inn i sideruta på denne bilen med moren og ungen...

 

 

Vil du være en heltemorder noekult? bare lurer...

 

Nå mente jeg ikke at jeg hoppet inn og blokkerte biler som kom i fart, men å ikke la køsnikere slippe ut fra kollektivfelt og inn i vanlig kjørefelt ved innfletting i rushen  :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå mente jeg ikke at jeg hoppet inn og blokkerte biler som kom i fart, men å ikke la køsnikere slippe ut fra kollektivfelt og inn i vanlig kjørefelt ved innfletting i rushen  :roll:

 

Haha, bra du poengterte det. Jeg så også for meg at du titta i speilet, sa noen grove ord i sinne, og bare KASTA bilen inn i kollektivfeltet i rein galskap. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at du sier det, samtidig som du forsvarer at du kjører med ulovlige lys.

Ingenting er som litt hykleri!

Ingenting er som litt hykleri nei, om det gjør meg til hykler at jeg kjører med tåkelys på så får det bare være. Har aldri selv blitt blendet av andres tåkelys og blir blinket på svært sjelden, Politiet gir også faen de gangene jeg har blitt stoppet i rutinekontroll. Har irritert meg litt over de som setter på fjernlysene, ikke bare blender dem meg men også de bilene som kjører bak meg og eventuelt de bilene som kjører forran dem. Trafikkfarlige mennesker som dette burde fått lappen inndradd, ikke bare blender de andre billister og skaper livsfare men de kjører også rundt og stirrer inn i lysene på møtende biler....Svarer som regel alltid med ett kort blink igjen og en hyggelig hils :)

Man må ikke sitte å stirre inn i fronten på møtende biler, man skal sikte forbi langs din veiskulder. Det lærer man når man tar lappen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke forskjell om man skal se på din argumentasjon om å være bedreviter og leke politi. For du gjør en forbrytelse som går ut over MEG, på samme måte. Den har bare mindre potensielt alvorlige konsekvenser.

Du velger å ta risikoen i forhold til lovverket, men det er fremdeles mange andre som er skadelidende på grunn av dine valg. Og dermed kan du ikke klandre dem for å forsøke å hindre deg i å gjøre det.

 

 

er du seriøs? Skal du grine når jeg passere deg i kollektivtrafikken!? Herregud for en idiotisk greie mister... Tenk annerledes...jeg står i kø FORAN deg... jeg legger meg ut og bruker kollektivfeltet... jeg forsvinner i horisonten... Du kommer fortere hjem fordi det nå er EN BIL MINDRE foran deg i køen... Skal du grine da også?

 

Nå mente jeg ikke at jeg hoppet inn og blokkerte biler som kom i fart, men å ikke la køsnikere slippe ut fra kollektivfelt og inn i vanlig kjørefelt ved innfletting i rushen  :roll:

 

 

da er det litt annerledes... jeg kommer som regel inn der jeg skal..finnes folk som sperrer meg fra å komme inn foran dem... Da velger jeg bare å legge inn en bil lenger foran...da taper dem uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du seriøs? Skal du grine når jeg passere deg i kollektivtrafikken!? Herregud for en idiotisk greie mister... Tenk annerledes...jeg står i kø FORAN deg... jeg legger meg ut og bruker kollektivfeltet... jeg forsvinner i horisonten... Du kommer fortere hjem fordi det nå er EN BIL MINDRE foran deg i køen... Skal du grine da også?

 

da er det litt annerledes... jeg kommer som regel inn der jeg skal..finnes folk som sperrer meg fra å komme inn foran dem... Da velger jeg bare å legge inn en bil lenger foran...da taper dem uansett :)

 

Den strategien går bra inntil mange velger å gjøre det samme. Da blir det totalt kaos og sikkert veldig utrivelig. Det er alltid de få som ødelegger for de mange og du er åpenbart en av de få i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er som litt hykleri nei, om det gjør meg til hykler at jeg kjører med tåkelys på så får det bare være. Har aldri selv blitt blendet av andres tåkelys og blir blinket på svært sjelden, Politiet gir også faen de gangene jeg har blitt stoppet i rutinekontroll. Har irritert meg litt over de som setter på fjernlysene, ikke bare blender dem meg men også de bilene som kjører bak meg og eventuelt de bilene som kjører forran dem. Trafikkfarlige mennesker som dette burde fått lappen inndradd, ikke bare blender de andre billister og skaper livsfare men de kjører også rundt og stirrer inn i lysene på møtende biler....Svarer som regel alltid med ett kort blink igjen og en hyggelig hils :)

Man må ikke sitte å stirre inn i fronten på møtende biler, man skal sikte forbi langs din veiskulder. Det lærer man når man tar lappen....

Det er ulovlig å kjøre med tåkelys ved mørkets frembrudd, hadde du kjørt her jeg bor, hadde du fått bot sporenstreks :) De som blinker på deg, blinker fordi du kjører med feil lysføring på bilen din, og da for å hjelpe deg med å huske å vri om til riktig lys. Ikke fordi de vil deg noe vondt. Det handler om sikkerhet, også din. Med tåkelys sitter du og ser på rev og grevling i veikanten eller rett forran bilen, ikke langt frem.

 

Stiller du om til riktig lys til riktig forhold, så slipper du andre som ønsker å minne deg på feil lys, og da slipper de bak/forran deg og også bli blenda kun på grunn av deg ;)

 

Det er sikkert gøy å få et kick av å være badass, men feil å være badass ved ulovlig lysbruk.. Du vet det er forbudt, men gjør det allikevel fordi du mener det er tøft.

 

Når man tar lappen lærer man om hvordan man skal bruke lys :stupid:  [-X

På mørkekjørings-demonstrasjon lærer man hvor man skal feste blikket ved møtende biler, riktig lysbruk for samspill med andre bilister i mørket for best utnyttelse av lyset. Slik du kjører er det neppe noe samspill :)

 

Dagens moral-preken fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjører moped enda? Da jeg kjørte mopp (gikk helt greit, 90-95 tenker jeg, med 70cc Airsal T6, uoriginal dreving og større forgasser) la jeg meg alltid helt til venstre i eget kjørefelt med gassen i bånn, likevel skulle folk alltid forbi, samme om det var 70 eller 80 der jeg kjørte. Utrolig irriterende, var et par episoder hvor jeg gira ned og dro forbi i det jeg så det var klart, for å ligge og bremse foran idiotene :lol: Må innrømme at jeg er en bedre bilfører enn mopedfører med tanke på både fartsgrenser og kjøring generelt. Hadde en Derbi som det var mye kødd med :P

Både moped og bil når jeg lærekjører, den L-lappen bakpå setter sinnet i kok hos noen folk virker det som.. :P

 

Og fartsgrenser, hva er det? Går det moppisen eller jeg tørr :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den strategien går bra inntil mange velger å gjøre det samme. Da blir det totalt kaos og sikkert veldig utrivelig. Det er alltid de få som ødelegger for de mange og du er åpenbart en av de få i denne sammenhengen.

 

 

Huff likke fredrikk...  Skal du skylde klimaproblemene over på meg også? Mannen som ikke eier bil engang skal klandre meg for at det blir kaos og utriveligheter i trafikken?

 

Jeg er effektiv i trafikken. Sparer opp til 40minutter pr vei daglig ved å sjonglere blant flere filer, samt bruke bussfila så lenge jeg ikke sperrer for de som faktisk har lov til å bruke det feltet. Om alle kjører Up! så blir også verden ett mer utrivelig sted... Jeg kan fremdeles ikke skjønne hvordan du kan mene at de som sniker ødelegger for andre?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er effektiv i trafikken. Sparer opp til 40minutter pr vei daglig ved å sjonglere blant flere filer, samt bruke bussfila så lenge jeg ikke sperrer for de som faktisk har lov til å bruke det feltet. Om alle kjører Up! så blir også verden ett mer utrivelig sted... Jeg kan fremdeles ikke skjønne hvordan du kan mene at de som sniker ødelegger for andre?!

 

Nei... det er åpenbart ganske mye du ikke forstår eller ikke vil forstå. Det at din kjørestil er forbudt burde kanskje gi deg et hint om at det er du som tar feil og tar deg til rette på andres bekostning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er som litt hykleri nei, om det gjør meg til hykler at jeg kjører med tåkelys på så får det bare være. Har aldri selv blitt blendet av andres tåkelys og blir blinket på svært sjelden, Politiet gir også faen de gangene jeg har blitt stoppet i rutinekontroll. Har irritert meg litt over de som setter på fjernlysene, ikke bare blender dem meg men også de bilene som kjører bak meg og eventuelt de bilene som kjører forran dem. Trafikkfarlige mennesker som dette burde fått lappen inndradd, ikke bare blender de andre billister og skaper livsfare men de kjører også rundt og stirrer inn i lysene på møtende biler....Svarer som regel alltid med ett kort blink igjen og en hyggelig hils :)

Man må ikke sitte å stirre inn i fronten på møtende biler, man skal sikte forbi langs din veiskulder. Det lærer man når man tar lappen....

Om du nå for en gang skyld tenker på andre enn deg selv..

Lastebilsjåfører blir blendet av tåkelys i regnvær. Fordi lyset fra tåkelykter går rett i bakken og rett opp i "hytta" til en lastebilsjåfør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ligger vell over tanken går jeg utifra, kjøp rør fra biltema og legg rundt så sparer du det masse arbeid :)

Takk. Tenkte å sjekke delenummeret først, jeg da :) Var selv innom tanken med rør fra biltema. Skal sjekke med gutta fra verksted om de greier å skjøtte rør :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...