FredrikE24 Skrevet Februar 4, 2014 Share Skrevet Februar 4, 2014 Jeg er effektiv i trafikken. Sparer opp til 40minutter pr vei daglig ved å sjonglere blant flere filer, samt bruke bussfila så lenge jeg ikke sperrer for de som faktisk har lov til å bruke det feltet. Om alle kjører Up! så blir også verden ett mer utrivelig sted... Jeg kan fremdeles ikke skjønne hvordan du kan mene at de som sniker ødelegger for andre?! Nei... det er åpenbart ganske mye du ikke forstår eller ikke vil forstå. Det at din kjørestil er forbudt burde kanskje gi deg et hint om at det er du som tar feil og tar deg til rette på andres bekostning. Jeg må nok holde med Fredrik her, om man ser på hvordan kø oppstår, så er det mulig du kommer godt fram, men kø skapes lenger bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet Februar 4, 2014 Share Skrevet Februar 4, 2014 For 1-2år siden leste jeg en artikkel i lokal avisen som omhandlet "rush-trafikken". Artikkelen konkluderte med at rush-trafikken løste seg fortere opp om minst (ett sted mellom) 10-20 % brøt trafikkreglene. Dvs med andre ord at de trafikantene som bryter reglene i rush-trafikken gjør faktisk en nyte til resten av bilistene. Så jeg foreslår at de av dere som ønsker å bryte reglene og kjøre i kollektivfeltet fortsetter med det og gjør oss andre bilister en tjeneste. Men som sagt alt på egen ansvar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Februar 4, 2014 Share Skrevet Februar 4, 2014 Nei... det er åpenbart ganske mye du ikke forstår eller ikke vil forstå. Det at din kjørestil er forbudt burde kanskje gi deg et hint om at det er du som tar feil og tar deg til rette på andres bekostning. oufff...skal du sette deg bak sofaen og gråte nå? Jeg har aldri kjørt på samme vei samtidig som deg..hvorfor i all verden skal du da blande deg inn? Jeg kjører slik JEG føler for. Jeg tar de avgjørelsene og eventuelle bøtene som da måtte komme av dette. Om andre har ett problem med min kjørestil så er det faktisk dems problem...Ikke mitt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Februar 4, 2014 Share Skrevet Februar 4, 2014 Jeg må nok holde med Fredrik her, om man ser på hvordan kø oppstår, så er det mulig du kommer godt fram, men kø skapes lenger bak. Nei det er nok ikke derfor..Når jeg ligger i bussfila så bidrar jeg til MINDRE kø... hvorfor?fordi jeg som regel skal svinge av lenger foran, eller legger meg inn igjen når det er en åpning i feltet jeg egentlig skal kjøre i... så jeg ser ikke hvordan du kan påstå at jeg bidrar til å skape kø... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Februar 4, 2014 Share Skrevet Februar 4, 2014 hehe sant as... Spesielt fra statoil og nordover... folka blinker...og ligger i bussfila...Men det er også det med å ikke skape kø...holde trafikkflyten... Men la meg si det slik...jeg ligger i 80 i bussfila forbi køen fordi jeg skal kjapt hjem siden kona er dårlig og ungen gråter og jeg må hjem og passe på dem..Så ser noekult at jeg kommer der i en helt vanlig rød jaguar. han skal leke superhelt og svinger ut for å stoppe meg. jeg klarer ikke å bremse ned...smeller inn i e30 cabben hans i bakskjermen på passasjersiden.. Siden bilen hans ikke er så...moderne eller tung...så pløyer jaguaren min inn i den... den snurrer opp ned og treffer bilen som lå foran noekult i køen. I denne bilen er det ett lite spedbarn og en ung mor...E30ens spinkle frontrute ramme pløyer inn i sideruta på denne bilen med moren og ungen... Vil du være en heltemorder noekult? bare lurer... Er jo tydelig at dette er din skyld wicky. Hadde ikke du brutt låven og kjørt i feil fil. Så hadde ikke noekult svinget ut foran deg. Da hadde ikke E30'n veltet inn i mor og barn. Og noekult slipper å være helten som tok deg i og kjøre uforsvarlig og drepe 2 personer. Om du må hjem til skrikende unger og en dårlig kone så gir det uansett inger rett på låvbrudd. Då får du dra før. Eller bli hjemme den dagen. Da jeg tok lastebillappen. Så sa kjørelærer at det er ingen vits å stresse og kjøre for fort. Det er bedre og kjøre forsvarlig og komme fram litt sent. Enn og stresse og ikke komme frem i det heletatt. (Pga ulykke eller førekortbeslag pga uvettig kjøring) Diiesel reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
7ertzen Skrevet Februar 4, 2014 Share Skrevet Februar 4, 2014 Vil det gå fint å taue 730'n min ei lita mil hvis girkassa er ute? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Februar 4, 2014 Share Skrevet Februar 4, 2014 Vil det gå fint å taue 730'n min ei lita mil hvis girkassa er ute? dersom girkassa er ute, er jo det ingenting som påvirker motoren siden det ikke er noe som henger sammen med den. Så den står jo like stille som den gjør på flatmark uansett hva bakhjulene driver med Du pakker jo selfølgelig motorenden inn med plastikk og tape så det ikke kommer unødvendig mye skit inn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 4, 2014 Share Skrevet Februar 4, 2014 Det er ulovlig å kjøre med tåkelys ved mørkets frembrudd, hadde du kjørt her jeg bor, hadde du fått bot sporenstreks De som blinker på deg, blinker fordi du kjører med feil lysføring på bilen din, og da for å hjelpe deg med å huske å vri om til riktig lys. Ikke fordi de vil deg noe vondt. Det handler om sikkerhet, også din. Med tåkelys sitter du og ser på rev og grevling i veikanten eller rett forran bilen, ikke langt frem. Stiller du om til riktig lys til riktig forhold, så slipper du andre som ønsker å minne deg på feil lys, og da slipper de bak/forran deg og også bli blenda kun på grunn av deg Det er sikkert gøy å få et kick av å være badass, men feil å være badass ved ulovlig lysbruk.. Du vet det er forbudt, men gjør det allikevel fordi du mener det er tøft. Når man tar lappen lærer man om hvordan man skal bruke lys På mørkekjørings-demonstrasjon lærer man hvor man skal feste blikket ved møtende biler, riktig lysbruk for samspill med andre bilister i mørket for best utnyttelse av lyset. Slik du kjører er det neppe noe samspill Dagens moral-preken fra meg Ja du må jo for all del bare vri å vende på det for å fremstille der som verre enn det er, er jo det der meste handler om på Bimmers nå for tiden.... Du sitter med mobilen i hånda og filmer når du kjører rundt i bakkene for å imponere på Youtube med Mercedesen din, det er også ulovelig Nå er jeg så snill og lovlydig stort sett så litt badass må jeg være, tåkelysforbryter som en her så treffende kalte det Dessuten så kjører jeg ikke med park og tåkelys i mørket, da har man kun sikt rett forran bilen og som du er inne på ikke å anbefale Om du nå for en gang skyld tenker på andre enn deg selv.. Lastebilsjåfører blir blendet av tåkelys i regnvær. Fordi lyset fra tåkelykter går rett i bakken og rett opp i "hytta" til en lastebilsjåfør. Ingen har dødd ennå iallfall.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Februar 4, 2014 Share Skrevet Februar 4, 2014 Har prøvd å lete etter den artikkelen som viser at det er pga snikerne at køen går over... Og hva jeg velger å gjøre er vel likegyldig over for den andre trafikanten? La meg snu på det... jeg ligger i høyre fila... du kommer litt fortere enn meg i venstre felt...er det da riktig av meg å legge meg foran deg og bremse fordi du bryter loven og jeg ikke liker det!? Makan til idiotiske kommentarer folkens. Jeg bryr meg fint lite om hva vedkommende i køen tenker når jeg passerer dem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Februar 4, 2014 Share Skrevet Februar 4, 2014 www.tb.no/nyheter/slik-skal-det-bli-slutt-pa-snik-kjoringen-1.8011079 I Vestfold er det faktisk ganske mange som sniker når det er kø - og får bot. Masse politi på E18 i fylket her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Februar 4, 2014 Share Skrevet Februar 4, 2014 eeeh...å legge seg i veiskulderen er noe helt annen enn å ligge i kollektivfeltet... Man forventer at det er trafikk i ett kollektivtfelt...Men ikke på veiskuldern... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Februar 4, 2014 Share Skrevet Februar 4, 2014 Dessuten så kjører jeg ikke med park og tåkelys i mørket, da har man kun sikt rett forran bilen og som du er inne på ikke å anbefale Så du kjører altså kun med tåkelys + park i dagslys og blir allikevel blenda og blinka på? Tja.. Jeg tok en vurdering av det film opptaket, hastighetene var <=30km/h og jeg kjørte på privat vei(tro det eller ei) Når det gjelder skryting av Mercedes' fremkommelighet på vinterføre synes jeg det var greit å få statuert filmbevis på at de ikke er så verst Filmen var i utgangspunktet ment for MB-Entusiastklubbs forum som jeg bruker mye tid på, men en liten link i denne tråden skader vel ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Februar 4, 2014 Share Skrevet Februar 4, 2014 Huff likke fredrikk... Skal du skylde klimaproblemene over på meg også? Mannen som ikke eier bil engang skal klandre meg for at det blir kaos og utriveligheter i trafikken? Jeg er effektiv i trafikken. Sparer opp til 40minutter pr vei daglig ved å sjonglere blant flere filer, samt bruke bussfila så lenge jeg ikke sperrer for de som faktisk har lov til å bruke det feltet. Om alle kjører Up! så blir også verden ett mer utrivelig sted... Jeg kan fremdeles ikke skjønne hvordan du kan mene at de som sniker ødelegger for andre?! Greia er at opplegget ditt fungerer fordi at dem som har folkeskikk holder seg for gode til å snylte på de andre trafikantene. Jeg tror ingen med bil dauer av ei bot på 4200, men di fleste respekterer lovene her i landet urrelevant av hva sanksjonene man pådrar seg av å gå imot de Selv tar jeg meg ikke nærme av de som ikke følger lovene, men det morer meg litt at voksne mennesker ikke klarer å slokke tåkelysene etter mørkets frembrudd, eller å bruke handsfree så mye som det har vert oppe i media. Skulebollen, Diiesel og Fredrik reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Februar 4, 2014 Share Skrevet Februar 4, 2014 Ingen har dødd ennå iallfall.... Trodde du av alle her ville svare mer voksent enn det der. Men slik er det vel når du taper en diskusjon Det er slike utspill som gjør, som du sier selv. Drittsekk image hos Bmw eigere:) Diiesel og Shattered reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robkill Skrevet Februar 4, 2014 Share Skrevet Februar 4, 2014 Ofte jeg holder drittsekk-stempelet bak BMW godt vedlike, hornene i panna kommer fort frem! Unngår den slags i Mercedes men. Skulebollen og wicky124 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg