Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Syns du det altså? Syns tvert imot det er veldig oversiktlig i forhold til min E90, men jeg har ikke kjørt F10/F11.

Er en W212 200 taxibil :)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Tenkte meg at det var en Mercedes ja, trodde ikke de hadde slike løsninger. Speedometeret i E90 er lettlest og enkelt, mangler kun en motor tempmåler synes jeg. Det er helt klart en smakssak men når det kommer til speedometer så synes jeg det enkle ofte er det beste. Alt for mye dilldall er kun distraherende og forvirrende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg syns er unødvendig i det speedometeret er klokke, men uten den hadde det ikke vært symmetri. Samme som at E90en min har forbruksmåler og tankmåler under turteller og speedometeret, men madammen sin E82 bare har tankmåler under turteller og ingenting under speedometer. Ser ikke bra ut.

 

Hvorfor BMW kuttet ut tempmåler vil jeg aldri forstå. Har det ikke digitalt i noen av bilene våres heller, eller i Minien til mor. Greit nok at det er varsellys ved for høy temp, men jeg vil vite når motoren min når driftstemperatur og hvor det ligger på skalaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OBD-II kjenner jo temperaturen så det burde være mulig å programmere systemet slik at vanntemperaturen kan vises digitalt i instrumentpanelet. Det er forøvrig ganske mye annet som også kan innstilles via dette systemet... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha trykkt 49 ganger totalt på triptelleren så får jeg opp kjølevanntempen. Er jo rimelig tungvindt å gjør det hver gang jeg starter bilen :P

Sent from my iPad using Tapatalk HD

 

Med et litt mer avansert diagnoseverktøy kan man endre oppsetningen via ODB-II slik at vanntemperaturen vises fast i instrumentpanelet på samme måte som f.eks utetemperaturen. Jeg fikk engang på et BMW verksted en større innføring i hvilke muligheter man har via ODB-II systemet og det er ganske imponerende. Det er imidlertid ikke meningen at andre enn kvalifiserte mekanikere skal ha tilgang til systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det, men flere av disse programmene har et ganske fornuftig grensesnitt. Det er imidlertid også endel funksjoner man ikke har tilgang til på denne måten. Jeg fikk f.eks justert trykket på høytrykkspumpen (diesel), men det måtte gjøres med et mer spesialisert diagnoseverktøy (iallefall i mitt tilfelle).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med et litt mer avansert diagnoseverktøy kan man endre oppsetningen via ODB-II slik at vanntemperaturen vises fast i instrumentpanelet på samme måte som f.eks utetemperaturen.

Nei, det er ikke mulig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...