Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Noekult: Ser hva du mener..feite folk blir sett på som rike i Pakistan..hele slekta mi er feite...haha  :P men er en ny trend i de store byene... gjelder å være slank med langt hår... så tror nok treningshysteriet vil ta over pakistan i de neste 5 årene...

I Pakistan er det annerledes self monitoring. Man skal ha pene og rene klær og man skal ha fet mobiltelefon osv. Vet ikke om det er stas å være feit :P

Treningstrender vil ikke bli et hysteri i Pakistan, folk sliter nok med å ha penger til mat og opphold. Har mange bønder i familien, de hadde hvertfall sett rart på noen som foreslo å trene, for de har nok fysisk aktivitet i hverdagen fra før hehe

 

Er en kar der nede i 50-åra som har hugget ved hele livet sitt. Nesten hele kroppen er skrøpelig, men ryggen har flust av muskler :o Skikkelig spesielt og fascinerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror majoriteten trener for å se bra ut fordi folk har noe som heter self monitoring (i større eller mindre grad) som gjør at vi er meget opptatt av hvordan vi blir oppfattet av omverdenen. At noen er feite eller syltynne og slabedasker har det bra med seg selv er bra det, men i dag SKAL man i følge ALT av nyheter og artikler være supersunn og opptatt av å se og ta seg bra ut. Dette er utenlukkende pga. samfunnets latterlige helsepress og kroppshysteri som media dytter i oss med skje og balltre.

Leste i sted om Hollywood-stjerner som Christian Bale (Batman), Daniel Craig (007), Gerard Butler (300) og Hugh Jackman (Wolverine) som har latterlig bra kropper på skjermen. Trenerne dems kommenterte at det er nesten umulig å opprettholde en slik kropp og at de skuespillerne leker en farlig lek når de går fra vanlig næringsinntak til å mangedoble proteiner og andre næringsmidler som virkelig tyner nyrene og treningsøktene som virkelig presser hjerte og ledd. Tenk å gå fra å være sofasliter til å trene like hardt som eliteidrettsutøvere, sier seg selv at kroppen går inn for slitasje.

Det beste med å være i Pakistan er at INGEN INGEN INGEEEEEEEEEEEEN bryr seg om kroppen din. Skallet på hode, hår på brystet, gorillahår på bena, mage som ser gravid ut - spiller ingen rolle. Det er normale og maskuline trekk. På det meste kan de veldig tynne få "spis mer!" eller de feit få "begynn å gå turer" som kommentarer, men pga. konservativ media ser man ingen urealistiske halvnakne og photoshoppede kropper over alt. Dette er en av de store forskjellene jeg merket på meg da jeg var der sist. Jeg har begynt å bli skallet og i Norge skal ALLE bekjente kommentere hårtapet og selv godt voksne og super oppegående venner mobber i mange tilfeller indirekte, men der nede tok folk en titt på hodet, du så at dem tenkte noe, men det var ikke noe de kommenterte, for det var bare naturlig at noen menn mister håret.

Det viktigste er at du har en god lege som bryr seg om deg og som kan fortelle at du har god helse. Har du det skal du helst si deg fornøyd og være fornøyd.

Christian Bale veide 50kg ish skinn og bein i The mechanic og trente seg opp til 110kg ish i muskler til Batman film ikke lenge etter. Det er sykt !

Sent from space using Tapatalk -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christian Bale veide 50kg ish skinn og bein i The mechanic og trente seg opp til 110kg ish i muskler til Batman film ikke lenge etter. Det er sykt !

Sent from space using Tapatalk -

http://www.allforfun.org/wp-content/uploads/2013/03/22.jpg

Tipper han brukte anadrol clenbuterol og ble overvåket av leger sjekket blodtrykk osv 

Tro meg det er umulig naturlig å forandre seg så raskt  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil ikke bli sterk nok 

 

Jeg løfter bakenden på min e36 :)

 

er alt sterk nok :P bare ikke bli svakere og gå ned en 20kg burde bli bra :P

 

har allerede gått ned 30kg ca, og det jeg merker mest med det er at jeg ikke har like mye motvekt når jeg skal løfte tunge greier :P

 

dog begrensa hvor langt jeg gidder å løfte motorer (riktignok uten gir da, :P) er gjerne bare opp/ned av kjelleren eller på hengern,

 

men prøve tenke på ryggen, er nok ikke bra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Pakistan er det annerledes self monitoring. Man skal ha pene og rene klær og man skal ha fet mobiltelefon osv. Vet ikke om det er stas å være feit :P

Treningstrender vil ikke bli et hysteri i Pakistan, folk sliter nok med å ha penger til mat og opphold. Har mange bønder i familien, de hadde hvertfall sett rart på noen som foreslo å trene, for de har nok fysisk aktivitet i hverdagen fra før hehe

 

Det er noen grunnleggende ting som gjelder vedr. hva som gir sosial status i store deler av verden (les: "self monitoring"), men de varierer litt fra sted til sted. Det som nesten aldri slår feil er et stort og fylldig skjegg... gjerne hvitt. NRK reporteren og forfatteren Tomm Kristiansen skriver om dette i en av sine bøker hvordan han nærmest ble mottatt som en konge i Afrika pga. sitt hvite skjegg. Der nede er skjegget et tegn på alder og dermed visdom. Slik er det mange andre steder i verden også. Min bestefar var en av landets største entreprenører på 50, 60 og 70-tallet. På 50-tallet var det vanlig med dagsjobber. Folk som ønsket en dagsjobb ventet om morgenen ved porten foran byggeplassen. Der plukket formannen ut de mennene han ønsket å hyre for dagen. Et av de viktigste kriteriene var at mennene var nogenlunde sognerte (så rene og ordentlige ut) og ikke gikk i alt for slitte klær. De kunne godt være fattige, men kunne de ikke ta vare på seg selv kunne de heller ikke brukes på en byggeplass som krevde at man var konsentrert og disiplinert. Dette er enkle prinsipper, men de gjelder i store deler av verden... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det morsomste med treningen er fremgangen og hver gang man klarer å bryte nye barrierer.

Jeg er langt ifra fornøyd med kroppen min atm, da jeg har for mye fett, men er jo vesentlig mye sterkere enn for 5 år siden da jeg begynte så smått.

er vel de siste 2 åra jeg har blitt mere seriøs, mtp hvor ofte, og hvordan(teknikk) og slike ting. 

jeg gjør det for min egen del, og fordi jeg rett å slett er hekta. 

er litt slik som det er med bil interessen :)

 

Min største achievement så langt er å dra 200kg i markløft :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selg meg moto GP spilla samlet :D

Syns du forresten farcry er bra ? Begynte å spille det men syns det er utrolig tregt !

Sent from space using Tapatalk -

 

 

Ta over basene deres da. Viss eg ikke husker feil, så blir di områdene "fredfulle" :-P

Bruker nesten bare bue og sniper (lyddemper). Så di merker meg nesten aldri

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

 

Farcry 3 er en av de beste single player spillene jeg har spilt. Hele opplegget er bare så konge!

Hater at jeg spilte det på alt for lav vanskelighet, så jeg endte opp med å runde det alt for fort.

 

09 er 211 karosseri...eller 212 karosseri... hva er prisen du vil betale da? Kjøpte min som var kjørt nord for kristiansund...så min er safe..alle servicer er fulgt etc, en eier og bruker.. faceliften er nok den beste å kjøpe sånn sett... du betaler 100 for den iår...bruk den i 2år..selg den for 80...

 

Alt fjas til side mellom BMW og Mercedes - hvordan er de å kjøre i forhold til moro-faktor?

Jeg synes de ser så kjipe ut innvendig, og de jeg har kjørt og sittet på i har vært myke båter.

Rattet er f.eks et veldig viktig moment, og det oser ikke akkurat funZ av et tynt ratt i kunststoff.

 

Christian Bale veide 50kg ish skinn og bein i The mechanic og trente seg opp til 110kg ish i muskler til Batman film ikke lenge etter. Det er sykt !

Sent from space using Tapatalk -

 

2000 - American Psycho. Svær

2004 - The Machinist. 50 kg

2005 - Batman Begins. Svær

2006 - Rescue Dawn. 50 kg

2008 - The Dark Knight. Svær.

 

http://www.allforfun.org/wp-content/uploads/2013/03/22.jpg

Tipper han brukte anadrol clenbuterol og ble overvåket av leger sjekket blodtrykk osv 

Tro meg det er umulig naturlig å forandre seg så raskt   :)

 

I henhold til han selv, så gikk han ned i vekt til The Machinist ved å drikke kaffe og spise et eple om dagen.

Vekttapet går på viljestyrke, men det er vanskelig å komme fra The Machinist til Batman på et år uten bol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...