Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Det jeg mener er feil proporsjoner er mye lettere å se når du ser den i virkeligheten, men det er noe sånn som dette her..

Spør du meg så er bilen bare jævlig rar ut fra denne vinkelen

post-47692-0-09627400-1396702796_thumb.j

Fronten tar seg mye bedre ut og fra denne vinkelen så blir taklinjen for høy i forhold til bilens øvrige linjer

post-47692-0-36060200-1396702808_thumb.j

Sånnsett er F30 mer avstemt og strammere i designet

post-47692-0-72107800-1396702960_thumb.j

Noe som også er tydlig fra siden der C klasse har en litt for stutt hekk, hjelper selvsagt med AMG pakka på dette bildet med de to andre er standard. Men det er en veldig flott bil de har klart å lage, det skal være sikkert :)

post-47692-0-69887400-1396703017_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er en egen plass til det dekselet i hanskerommet. Skjønner ikke helt hva som er så stygt med det da men… :)

 

Det er godt mulig, men allikevel en upraktisk og mindre elegant løsning. Designet er jo en smakssak, men jeg hadde foretrukket at plastikkdekselet rundt girspaken og koppholderne var i samme utførelse som pyntelistene og at det var et lokk over koppholderne som man klappet igjen når de ikke var i bruk i likhet med F01/F10 etc. 

 

634458-4.jpg

 

auto-show-photos.asp?imageId=179469&gall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt hende, men at C-klassen har en litt stutt hekk kan man dessverre ikke skjule. C-klasse har en litt rett og bratt bakrute, som får hekken til å fremstå som stutt, spesielt når man sammenligner F30 og W205. Ellers fremstår C-klassen som svært elegant på de foreviste bildene.

 

4c59d569-4c47-0991.jpg&h=736&w=1140&zc=1

Bild-Vergleich-BMW-3er-F30-Luxury-Line-M

Ja hekken sliter merce med, på flere modeller... synes dog også bmw og stort sett mange produsenter har råe frontpartier, men misser helt ut på bakpartiet, ingen tvil om at F30 sin rumpe er finere ^^

@Fredrick90 Bilde ditt ser redigert ut? ser også spor av shadowing, men, du har sett den live, det har ikke jeg, så du har nok rett =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at skjermen i C-klasse ikke er spesielt lekker, men det er den heller ikke i F30, selv om den her er noe bedre integrert i bilens design. Det er lov å håpe at Mercedes´ sin harde satsing vil gjøre at BMW nå skjerpes, noe man også ser tendensene til. :)

 

Skjermen i den nye S-klassen er imidlertid noe av det mest elegante jeg har sett så langt i en bil. Den er egentlig bare en lang avlang monitor som viser all nødvendig informasjon... rimelig sobert... :)

 

gallery_38233_76_537633.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes igrunn BMW mistet HELT og holdent den røde tråden mtp. interiør da E90, E60 etc. ble lansert. E36, E38, E39 og E46 er vel de siste med førerorienterte knapper og dingser, knapper som var logisk plassert. Det som BMW har nå, er jo bare rør.. Kjørte en 1-Serie et par timer, og det minnet om alt annet enn BMW, dørsidene var også så høye at man såvidt så ut? E90 er også sånn, samt E60/E61, absolutt ålreite biler, men for meg så mistet jeg BMW følelsen. Det var ikke meg, bilens ratt og understell mot landeveien lenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes igrunn BMW mistet HELT og holdent den røde tråden mtp. interiør da E90, E60 etc. ble lansert. E36, E38, E39 og E46 er vel de siste med førerorienterte knapper og dingser, knapper som var logisk plassert. Det som BMW har nå, er jo bare rør.. Kjørte en 1-Serie et par timer, og det minnet om alt annet enn BMW, dørsidene var også så høye at man såvidt så ut? E90 er også sånn, samt E60/E61, absolutt ålreite biler, men for meg så mistet jeg BMW følelsen. Det var ikke meg, bilens ratt og understell mot landeveien lenger..

"Du har nådd grensen for positive tilbakemeldinger per dag"

 

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes igrunn BMW mistet HELT og holdent den røde tråden mtp. interiør da E90, E60 etc. ble lansert. E36, E38, E39 og E46 er vel de siste med førerorienterte knapper og dingser, knapper som var logisk plassert. Det som BMW har nå, er jo bare rør.. Kjørte en 1-Serie et par timer, og det minnet om alt annet enn BMW, dørsidene var også så høye at man såvidt så ut? E90 er også sånn, samt E60/E61, absolutt ålreite biler, men for meg så mistet jeg BMW følelsen. Det var ikke meg, bilens ratt og understell mot landeveien lenger..

 

Når det gjelder interiørdesign er jeg helt enig, men 1-seriene, E90 og F30 kjører som på skinner i forhold til f.eks E46. Det man imidlertid kan hevde er at de gir en marginalt mindre involverende kjøreopplevelse fordi E46 er mer påvirket av elementene og knapt så stabil i høyere hastigheter. På den annen side er E30 virkelig "levende" i forhold til E46 så dette handler mest om høyhastighetsegenskaper. Ellers er jeg også helt enig med deg når det gjelder den håpløst høye skulderlinjen og dermed lite glasshus. Der er E46 og E39 absolutt å foretrekke fremfor de moderne modellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...