Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, alt er tull :)

Likte den. Haha.

Men det kryr jo av dem nå, så det er sikkert noen artikkelen stemmer for :P

Jepp, ser flere og flere av de overalt. For bare tre uker siden tok jeg bilde da jeg så en, nå snur jeg meg ikke lenger. Er det så mange mennesker i Norge med kjempegod råd, eller har bankene en brikke med i spillet? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God nok råd er det vel ingen i middelklassen som har som kan cashe ut nye biler hvert tredje år :) Snu seg etter en Tesla? Jeg har alltid lurt på hva mange synes er så spesielt med den bilen :P Det er en evighet siden jeg så en Tesla Model S for første gang, og nærere 4-5 år siden jeg så en Tesla Roadster for første gang, og så den deretter daglig.

 

Jeg har en kamerat som regnet på kjøp av en VW E-up. Det viste seg at dersom han tok opp et grønt lån(???) på elbilen, og forsikret den med grønn forsikring(??) så tjente han nærmest på det :P Altså bilholdet ble så billig med lån at det å ikke ta det lånet var "galskap". Så han kjøpte en helt ny en, har sagt til seg selv at bilen er avskrevet til verdien 0,- om 5 år. Sammenlignet med Diesel/bensin så var det helt innenfor :P

 

Er nok mye av det samme med Model S. At det er en bil som er på moten akkurat nå, fører jo til at de som er ute etter ny bil ønsker å se seg om etter biler å kjøpe, og hva er mer spennende enn en Tesla Model S? Akkurat som at Audi, Mercedes og BMW skulle være hvite en stund merket man nærmest på trafikkbildet i Oslo. Særlig på Oslo-Vest krydde det av kliss nye hvite biler med blank chrome og mørke ruter! Tesla har tatt over tronen nå.

 

Jeg sammenligner El-bil eiere litt med båtfolk. Har vært med denne kameraten min en del på EL-bil tur og 1 time med kjøring rundt på Alnabru og Bryn etter at vi forlot min bopel var vi tomme for juice. Da var det å koble seg på nærmeste hurtiglader som forøvrig ikke funka, og mens vi da står med normal lading så vi får nok distanse for å komme oss til neste hurtiglader stopper andre El-bileiere ved siden av for å slå av en prat  :blink: Alt fra ladestasjoner og støpseltyper til utstyr og finesser på deres modell prates det varmt om. I tillegg la jeg merke til en litt annen detalj i trafikken er at El-bil eiere nikker bekreftende til hverandre :blink: Jeg lærte mye om El-bilkulturen den lørdagen, særlig når vi da hadde kommet oss til hurtigladeren i Sandvika, fått ladet opp bilen og ruslet oss en tur. Vi kjørte bussfila på vei tilbake, og da vi kom til E18 Høvik var det en bil som kjørte utpå 150 meter forran oss. Den akselererer i Buss/taxi fila for å klare å legge seg inn i høyre feltet. Dette resulterer i at vi innhenter den litt kjapt og min El-bil kamerat klikker mongo, han legger seg dermed på tuten og blir virkelig forbanna :rolleyes: Selv synes jeg det var ubegrunnet oppførsel, da det i mine øyne var en enkel bagatell og min kamerats manglende forståelse for trafikkflyt(El-bil lapper på øynene ^_^ ) var en større grunn til bekymring for meg der og da.

 

Så har man den beryktede Tesla-sekten! De snakker ikke med mindreverdige El-bileiere, og går på møter. Har Teslatreff og har vel egentlig oppnådd/opplevd noe virkelig stort i livet, nemlig det å være Tesla-eier, og å mingle med andre Tesla kjørere er noe av det morsomste de vet! Deres diskusjoner om mobilt bredbånd til kommandosentral-skjerm-systemet/midtkonsollen, software oppdateringer og deres modifikasjoner som kan forbedre bilen for norske forhold.

Det er som å være på et BMW treff hvor alle åpner seg opp for hverandre og blir bestevenner :ph34r:

 

Jeg står igrunn bare på sidelinja og iakttar deres vaner i hverdagslivet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kameraten din høres ut som en skikkelig idiot. Kollektivfeltet er et gode dere har fått tilgang til å bruke ved behov, dere har ikke krav på dette feltet. Bøllekjøring med elbil har blitt mer og mer vanlig siden elbil-eiere flest er egoistiske gjerrigknarker med lite interesse for bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat av meg regnet på dette med Tesla Model S, han kjører mye bil i jobben. Bare de sparte utgiftene på drivstoff i seg selv dekker lånet på Tesla'n.

Om du tar med hva han får i bilgodtgjørelse i tillegg så tjener han faktisk en god slant penger om dagen på dette. Lite kostnader ellers til Tesla'n.

 

Dette kan så klart endre seg, men km godtgjørelsen er såpass bra at det vil fortsatt se bra ut det regnestykket.

Så for noen er Tesla Model S et perfekt valg, for andre ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er direkte sakset fra en mail jeg fikk angående felgene.

 

 

 

du kan ta dekken jeg trenger ikke den. Du kan sende meg bare felger ( pga på dekken kan se at den er slitte)
Fra hvilken vw den felger er???? Jeg kjøre like og viet alt om den ! Bare trenge sammen til sommer.

 

Noen som kan oversatte? Forstår det meste, men hva betyr jeg kjøre like, og viet alt om den? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er direkte sakset fra en mail jeg fikk angående felgene.

 

 

Noen som kan oversatte? Forstår det meste, men hva betyr jeg kjøre like, og viet alt om den? 

Du kan ta av dekkene, jeg trenger ikke dem. Du kan bare sende meg felgene(Jeg kan se at dekkene er slitte).

Fra hvilken VW kommer felgene fra? Har like felger fra før, og vet alt om dem(Han vet hvordan de ser ut etc.) og trenger felger til sommerdekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta av dekkene, jeg trenger ikke dem. Du kan bare sende meg felgene(Jeg kan se at dekkene er slitte).

Fra hvilken VW kommer felgene fra? Har like felger fra før, og vet alt om dem(Han vet hvordan de ser ut etc.) og trenger felger til sommerdekk.

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kameraten din høres ut som en skikkelig idiot. Kollektivfeltet er et gode dere har fått tilgang til å bruke ved behov, dere har ikke krav på dette feltet. Bøllekjøring med elbil har blitt mer og mer vanlig siden elbil-eiere flest er egoistiske gjerrigknarker med lite interesse for bil.

Helt enig! Jeg synes elbil eiere ofte viser dårlige holdninger og oppførsel i trafikken fordi de ikke vel stoppe eller bremse ned farten, blåser over gangfelt forran nesa på folk som er på vei over, gir faen i vikeplikten enkelte steder (basert på at "jeg har større fart en deg" tankegang) og på motorveien sinker de ned trafikken der det ikke er forbikjøringsmuligheter.

Her får de bruke veiene våre gratis selv om de sliter like mye som oss andre likevel så er det dem som får førsteprioritet, vi som faktisk betaler for veiene må stå i kø og komme som nummer to. De kommer kjørende i hønnstøgge Leaf og kaster stygge blikk på min 20 år gamle bensinsluker totalt uvitende om hvor dumme se selv ser ut i de lyseblå noldusbilene sine, de tror enkelt og greit at de er så mye bedre enn alle andre siden de tenker miljø. Problemet er bare det at miljø er det siste som står i huet på dem, spare penger derimot og dra store fordeler av det er det er fint det. Blir som med IPhone, folk sier ikke telefonen lengere men bare IPhonen for å symbolisere til omgivelsene at de har en slik telefon. Sånn er det blitt med bilen også, den er blitt byttet ut med Leafen eller Teslaen for å symbolisere at jeg kjører elbil og jeg er ett godt menneske. Hvis jeg sier BMWen i stede for bilen så blir jeg sett på som en skryter kakse....

Elbil hysteriet har gått over styr og jeg tror myndighetene har mistet litt kontrollen, akkruat som at noen av disse elbil sjåførene tror de kan gjøre som de vil. Bare hold dere langt unna meg for jeg gir faen i om du har rekkevidde angst, jeg bremser ned om jeg føler for det og jeg kjører når du har vikeplikt for meg. Er det så grusomt at du ikke kommer deg til neste stikkontakt så får du kjøpe deg normal bensin/diesel bil som de fleste andre, så lever du kanskje noen år lengre også (angst og stress er ikke godt for helsa) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Jeg synes elbil eiere ofte viser dårlige holdninger og oppførsel i trafikken fordi de ikke vel stoppe eller bremse ned farten, blåser over gangfelt forran nesa på folk som er på vei over, gir faen i vikeplikten enkelte steder (basert på at "jeg har større fart en deg" tankegang) og på motorveien sinker de ned trafikken der det ikke er forbikjøringsmuligheter.

Her får de bruke veiene våre gratis selv om de sliter like mye som oss andre likevel så er det dem som får førsteprioritet, vi som faktisk betaler for veiene må stå i kø og komme som nummer to. De kommer kjørende i hønnstøgge Leaf og kaster stygge blikk på min 20 år gamle bensinsluker totalt uvitende om hvor dumme se selv ser ut i de lyseblå noldusbilene sine, de tror enkelt og greit at de er så mye bedre enn alle andre siden de tenker miljø. Problemet er bare det at miljø er det siste som står i huet på dem, spare penger derimot og dra store fordeler av det er det er fint det. Blir som med IPhone, folk sier ikke telefonen lengere men bare IPhonen for å symbolisere til omgivelsene at de har en slik telefon. Sånn er det blitt med bilen også, den er blitt byttet ut med Leafen eller Teslaen for å symbolisere at jeg kjører elbil og jeg er ett godt menneske. Hvis jeg sier BMWen i stede for bilen så blir jeg sett på som en skryter kakse....

Elbil hysteriet har gått over styr og jeg tror myndighetene har mistet litt kontrollen, akkruat som at noen av disse elbil sjåførene tror de kan gjøre som de vil. Bare hold dere langt unna meg for jeg gir faen i om du har rekkevidde angst, jeg bremser ned om jeg føler for det og jeg kjører når du har vikeplikt for meg. Er det så grusomt at du ikke kommer deg til neste stikkontakt så får du kjøpe deg normal bensin/diesel bil som de fleste andre, så lever du kanskje noen år lengre også (angst og stress er ikke godt for helsa) ;)

 

Hvilken psykolog skal vi sende deg til i dag da? Virker som du har et problem med sinne du burde bli kvitt, vent litt, så skal jeg slå opp alle rundt Arendal til deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...