Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De avis-løsningene er latterlig simple. Jeg laget meg bare en utvidelse i chrome som sletter informasjonskapslene som "teller" hvor mange artikler du har lest. Så når beskjeden om at du må betale dukker opp, så trykker jeg på knappen, og fortsetter lesingen :)

Tror det går på ip addr hos aftenposten, stadig vekk får jeg ikke lest en eneste artikkel når jeg er på jobb.

Skrevet

Greit det ja:) Imponerende for å være 30 år siden egentlig.

i 1985 så var jo konkurrenten fra BMW E28 535i, en bil som blir nærmest forhistorisk i sammenligning.

W124 slo rett og slett knockout på alle konkurrentene, og det var ikke før 3-4 år senere at BMW fikk somlet seg til å lansere E34,

som dessverre heller ikke klarte å hamle opp med W124. Den var hakket sportsligere å kjøre, men hadde ikke samme holdbarheten og materialkvaliteten

som W124 vartet opp med - og ble referansen i klassen og elsket av millioner av drosjesjåfører over hele verden som visste å sette pris på kvalitet =)

Her er det litt faktafeil ute å går. Det er for det første ikke til å stikke under en stol at W124 hadde en del problemer de første årene frem til første faceliften, det ble til og med laget oppslag i bilpressen dengang hvor de stilte spørsmålstegn ved om modellen var den første "problem Mercedesen". Eiere rapporterte om sviktende kvalitet og biler som stadig måtte inn til garanti arbeid, en brå overgang for de som var vant til supersolide W123 (som jeg beundrer for dens kvalitet og holdbarhet) Alt ble mye bedre ut over 90 tallet dog med da var allerede modellen aldrene og hadde det som sin svakhet mot konkurrentene sine. Mange Mercedes entusiaster vil likevel kalle modellen for verdens beste bil, dette er såklart langt i fra sannheten. Slik som hele Norges bilekspert avkrefter her:

http://www.tv2.no/underholdning/broom/mercedes-eklasse-w124-nei-dette-er-ikke-verdens-beste-bil-4151568.html

http://www.tv2.no/underholdning/broom/mercedes-eklasse-w124-er-dette-virkelig-verdens-beste-bil-3693853.html

W124 er selvsagt ikke bedre enn E34, ikke på noen som helst måte. Begge modellene utfyller hverandre forøvrig bra og jeg vil ikke si den ene er så mye bedre enn den andre, begge har sine klare styrker og svakheter. Fra og med 1988 så var det over for W124 som klassen leder, E34 overtok den rollen med sin lavere pris, dynamiske kjøreegenskaper, effektive motorer og ikke minst ett mer attraktivt design. Mercedes så ikke for seg det trekket BMW gjorde på slutten av 80 tallet, E32, E34, E31, M3, M5 og Z1 var alle med på å effektivt vippe Mercedes ned av tronen og bli ledende innen permiumsegmentet. I biltest etter biltest slo E34 beina under W124 ut over 90 tallet og bilen vant utmerkelsen "Das beste auto der Welt" i 1988, 1989, 1990, 1992, 1993, 1994 og det siste året av sin levetid i 1995 (året W210 ble lansert) Nå i ettertid så skal jeg være den første til å innrømme at automatkassene og dieselmotorene til BMW ikke holdt samme mål som Mercedes sine, men ikke glem at mens W124 slet etter sin lansering så hadde E28 stadig sin enkle og solide M20 motor som gikk knirkefritt :)

Selvsagt var W124 populær som taxi, den hadde jo minst fire motorer som var egnet for taximarkedet. E34 hadde i beste fall en, 524TD ;) Dessverre så ble E34 en veldig populær ungdomsbil og mange biler ble kjørt i filler så alt for tidlig, W124 hadde fortsatt gubbestemplet og snittalderern for eierne er høy selv i dag lenge etter bilene var nye. Av 10 stk W124 jeg ser langs veien så har 7 av dem gråhåret sjåfør, av 10 stk E34 jeg ser lags veien har 9 av dem sjåfør med capsen bak frem. Så at det forstsatt eksterer overraskende mange hele, strøkene og fabrikk originale W124 har i store trekk med bruken og kundegruppen å gjøre :) Har selv hatt flere kamerater med 124 biler som jeg har prøvd og i de harde 18 årene så sto de like mye med defekter som E36 og E34eme gjorde etter ungdommelig pisking, så alt har med bruksmønster å gjøre. Som en 30 år gammel konstruksjon så har den derimot overraskende god kjørekomfort, men E34 føles langt mer moderene i dag med sine mer dynamiske kjøreegensper.

Skrevet

Noen som har peiling på lover og regler rundt utleie av bolig? Dama skal leie leilighet i oslo, men veldig mange utleiere opererer med 1 års avtaler som ikke går an å si opp før etter 9 mnd. Så kommer 3 mnd oppsigelsestid, og da er vi på 1 år totalt.

Er det lov egentlig? Må jo være mulig å komme seg ut av en leiekontrakt...

Skrevet

Noen som har peiling på lover og regler rundt utleie av bolig? Dama skal leie leilighet i oslo, men veldig mange utleiere opererer med 1 års avtaler som ikke går an å si opp før etter 9 mnd. Så kommer 3 mnd oppsigelsestid, og da er vi på 1 år totalt.

Er det lov egentlig? Må jo være mulig å komme seg ut av en leiekontrakt...

Utleier kan kreve 1 års avtale om de ønsker det. Kan vel kun sies opp om det er mangler ved leiligheten som ikke blir rettet. + Diverse andre grunner.

Se kapittel 9-3 i husleieloven http://lovdata.no/dokument/NL/lov/1999-03-26-17/KAPITTEL_9#KAPITTEL_9

Skrevet

Skulle egentlig komme en mann på privatvisning i dag, klokken 16. Samboeren min ryddet og vasket som f i flere timer for at han skulle komme, til tross for at hun var hjemme med barn og har høy feber. Klokken ble 16, og 16.30, da jeg til slutt fikk tak i nummeret hans og ringte for å etterlyse han. Da hadde han funnet ut at han ikke gadd å komme allikevel. Fy faen, hadde lyst til å gi han en jævla kjeftskur men jeg klarte å styre meg merkelig nok. Enkelte eier faen ikke folkeskikk, hva med å sie fra at man ikke kommer kanskje!? 

Skrevet

Skulle egentlig komme en mann på privatvisning i dag, klokken 16. Samboeren min ryddet og vasket som f i flere timer for at han skulle komme, til tross for at hun var hjemme med barn og har høy feber. Klokken ble 16, og 16.30, da jeg til slutt fikk tak i nummeret hans og ringte for å etterlyse han. Da hadde han funnet ut at han ikke gadd å komme allikevel. Fy faen, hadde lyst til å gi han en jævla kjeftskur men jeg klarte å styre meg merkelig nok. Enkelte eier faen ikke folkeskikk, hva med å sie fra at man ikke kommer kanskje!? 

Prøv å selge spill og gaming tilbehør du, bare useriøse drittunger som tar kontakt :P Slike irritasjoner opplever jeg med salg av ting generelt. Har merket at folk flest sender en e-post (gjennom finn.no) nå og det blir vanskelig å spore de opp senere, så jeg pleier å spørre om mobilnummeret til kjøper med en gang. Senest i dag skulle en møte meg mellom 12 og 14 og vi møttes rundt 15:40 i stedet (men han var ganske grei og holdt meg oppdatert underveis - en bonde i byen som undervurderte Oslo-rushen/fredagstrafikken skikkelig :P)

Sinnsykt irriterende ved privatsalg av ting i mange tileller.

Skrevet

2234fa431771307180c6071e21080fa2.jpg

^^ Morsom serie forøvrig http://www.imdb.com/title/tt0487831/?ref_=nv_sr_1

Skrevet

Ser ingen grunn overhodet til å skryte av automatkassene til mb, bryr man seg lite om bil utover å ha et premium-merke parkert utenfor hjemme funker alltids Mercedes. Men bil, som i nå er det seint og lite trafikk så nå tar jeg meg en tur ut og kjører, det har de aldri bydd på.

Bør være lett og fort gjort å ramse de opp, hvor mange kjøreglade MB finnes det med vel fungerende manuell kasse?

Skrevet

Prøv å selge spill og gaming tilbehør du, bare useriøse drittunger som tar kontakt :P Slike irritasjoner opplever jeg med salg av ting generelt. Har merket at folk flest sender en e-post (gjennom finn.no) nå og det blir vanskelig å spore de opp senere, så jeg pleier å spørre om mobilnummeret til kjøper med en gang. Senest i dag skulle en møte meg mellom 12 og 14 og vi møttes rundt 15:40 i stedet (men han var ganske grei og holdt meg oppdatert underveis - en bonde i byen som undervurderte Oslo-rushen/fredagstrafikken skikkelig :P)

Verste er salg av bil. "Jai komme med 30 tosen kontant og henta bil, ja, ja. Jai komme etter klokke fyre" "Ja, kommer du ikke, skal jeg spore deg opp og vrenge hodet ditt 360 grader rundt." Man kan naturligvis ikke svare dette, men da jeg solgte E46'en fikk jeg sånn ca 200 sånne sms'er, og kun 3-4 seriøse henvendelser hver uke. Var vel kun 3-4 stykk som faktisk så bilen. Prute mest mulig, opptre minst mulig seriøst. Var så utrolig deilig å bli kvitt den, da trengte jeg bare å skrive "solgt".

Skrevet

har prøvd å selge audifelgene og dekkene mine, bare useriøse folk som tar kontakt dessverre. 

Skrevet

Ja, jeg kjenner til det... Har solgt mye rart i år... Hehe, hva slags spill selger du da? :P Kanskje jeg er interessert! Dette var hvert fall ingen drittunge, eller man kan kanskje være det selv om man er 60 og heter Tidemann til etternavn. Skulle kvelt han gjennom telefonen, men ettersom det ikke er noe jeg selger privat (men gjennom megler) så klarte jeg dy meg. 

Skrevet

Fikk MYE kjøreglede av min w124 :) ASD på vinteren er uten tvil bedre enn e34 med åpen diff.. Som mesteparten har.. Jada man kan ettermontere osv.

Skrevet

Fikk MYE kjøreglede av min w124 :) ASD på vinteren er uten tvil bedre enn e34 med åpen diff.. Som mesteparten har.. Jada man kan ettermontere osv.

Rare greier. Har ikke hatt noe problemer med å ta meg frem med E34 med åpen diff, nøkkelen ligger i gode dekk, 50 50 vektfordeling og andre giret opp bakkene :) Kan forøvrig ikke sammenlikne bil med sperre og en bil med åpen diff...

Skrevet

Rare greier. Har ikke hatt noe problemer med å ta meg frem med E34 med åpen diff, nøkkelen ligger i gode dekk, 50 50 vektfordeling og andre giret opp bakkene :) Kan forøvrig ikke sammenlikne bil med sperre og en bil med åpen diff...

Handler om sidelengs behandling, hvertfall legger jeg mye vekt på det :D

Selv 123 føler jeg ikke har fått et skikkelig klassikerstempel enda, det sier jo litt :P De bare forsvinner hen, ruster vekk grunnet hard bruk til det siste krampetak eller bileier går bort og barn/barnebarn sitter igjen med en eldgammel Mercedes de ikke forstår hva man skal bruke til! --->Skrot

Det vil minst være like trått for en 124 å få klassikerstempel etterhvert, det er få 124 biler jeg ser som er strøkne, alle blir brukt, og det hardt :P

E28 og E34 derimot, klassikere det nå :P Selv elsker jeg 124, men vil aldri se på det som en kosebil.. :P Det blir brukt, og det hardt! Så holder man det gående sålenge det er forsvarlig.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...