Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser ikke du hva jeg skriver? ingen bil er perfekt som jeg sa til flobben over her. Andre kan mene hva de vil selvsagt men i denne saken så gikk du ut med en konklusjon som du dreit deg ut med. Da påpekte jeg at det er så på villspor at du måtte kødde...

Greit nok at du har hatt mye problemer med din bil, men det betyr ikke at alle andre med E39 ha hatt det. Min tidligere kollega sin E39 523I runder i disse dager 400 000 km, den har vel ikke vært vasket ordentlige på 5 år og ser helt forjævlig ut. Men med olje og bensin så går og går M52en ustanselig :) Enkelt tilfeller som dette kan det ikke tas konklusjoner ut ifra og det er her du bommer stygt. Jeg har aldri hatt noe problemer med mine BMW kan mene for meg selv at dette er gode biler, heldigvis så kan fakta som DEKRA og ADAC sin "Pannenstatestikk" bygge opp under det inntrykket jeg allerede har av disse bilene.

Så det hele er ment for å fyre opp, god bedring...

Julian spurte oppreinnelig ikke etter noen andre biler enn E39 og E38. Ergo han spør ikke etter noen andre alternativer og hvorfor da komme prakkende på med nitriste Mercedeser fulle av rust.

Skulle gjerne likt å se all den statistikken du snakker så varmt om, da altså på E39. Det som er så merkelig med testene fra Dekra og ADAC er at det alltid er de populære tyske merkene som skinner i slike tester. Da setter jeg et spørsmålstegn bak hvem som betaler selskapene. Det er heller ikke få som mener at testene er alt for "tyskifiserte", og dermed alt for godt tilpasset tyskerne sitt behov i en bil og bruken. Da er det jo ikke rart at tyske og tyskutviklede biler er best. 

Å påstå at Dekra sitter på den mest troverdige statistikken er som å påstå at NAF gjør det samme her til lands, selv om NAF kun tester en brøkdel av bilene på norske veier. Vi lever i 2014, vi har internett. Informasjondelingen mellom folk har eksplodert. Hvorfor ikke heller se på vanlige folk sine problemer og opplevelser, istedenfor å sette seg på bakbeina, riste på hodet og vise til tysk statistikk?

DSC04264.jpg

Skrevet

Å påstå at Dekra sitter på den mest troverdige statistikken er som å påstå at NAF gjør det samme her til lands, selv om NAF kun tester en brøkdel av bilene på norske veier. Vi lever i 2014, vi har internett. Informasjondelingen mellom folk har eksplodert. Hvorfor ikke heller se på vanlige folk sine problemer og opplevelser, istedenfor å sette seg på bakbeina, riste på hodet og vise til tysk statistikk?

Hvor riktig balansert blir svaret hvis man skal basere det ut fra sutringa i div forum hvor folk har rasert tingene sine, all den tid det nok ikke finnes en eneste tråd hvor en kar feks skriver; Fy faen så bra Forden min er, fikk ikke en råde gjennom blokka i dag.

Sikkert ingen her som har vært innom Elkjøp i dag og skrytt over at TV-en deres fremdeles virker, osv osv    :P

Skrevet

Snakket med Bavaria i dag,

mens jeg snakket med dem på telefonen holdt dem på å regne ut rep kostnadene, da var delekosten foreløpig på 110k og med arbeid ca 200k... 

Blir nok ikke å se den e92n igjen på veien i mitt navn nei  :cry:

Får vell telefon fra forsikringa snart om hva dem vill gi meg for bilen :P

Skrevet

Dagens gullkorn:

14% av norske kvinner er medisinert på grunn av mental helse! Detta er skremmans! Det betyr faktisk at 86% av de sviver rundt i detta landet ubehandlet! :P

Sendt fra min SM-G900F via Fapatalk

Skrevet

Hvordan er riksvei 7 fra Bergen mtp natur?

Tenker du retur til østlandet/Oslo via Hardanger/Telemark?

Jeg synes hvertfall den veien er mye finere å kjøre enn E16..

Noe lengre da, men kjører den strekningen noen ganger i året når jeg skal besøke min søster i Skien...

Skrevet

Skulle gjerne likt å se all den statistikken du snakker så varmt om, da altså på E39. Det som er så merkelig med testene fra Dekra og ADAC er at det alltid er de populære tyske merkene som skinner i slike tester. Da setter jeg et spørsmålstegn bak hvem som betaler selskapene. Det er heller ikke få som mener at testene er alt for "tyskifiserte", og dermed alt for godt tilpasset tyskerne sitt behov i en bil og bruken. Da er det jo ikke rart at tyske og tyskutviklede biler er best. 

Jah...DEKRA og ADAC er selvsagt korrupte når statestikkene sier at BMW er bra fordi E39en til kjerringa di har vært langt ifra bra...

Er ett ordtak som sier "Never argue with an idiot"

Hvor riktig balansert blir svaret hvis man skal basere det ut fra sutringa i div forum hvor folk har rasert tingene sine, all den tid det nok ikke finnes en eneste tråd hvor en kar feks skriver; Fy faen så bra Forden min er, fikk ikke en råde gjennom blokka i dag.

Sikkert ingen her som har vært innom Elkjøp i dag og skrytt over at TV-en deres fremdeles virker, osv osv    :P

Nettopp! Vi mennesker er satt samme slik at vi gir for det meste kun tilbakemeldinger hvis det er noe negativt å melde. De som måtte finne på å gi posetive tilbakemeldinger i ett slikt selskap vil bli sett på som skrytepave, har skylapper og er trangsynt fordi man yttere seg i motsatt rettning av hva folk liker å få frem. Og det er litt synd...

Skrevet

Tenker du retur til østlandet/Oslo via Hardanger/Telemark?

Jeg synes hvertfall den veien er mye finere å kjøre enn E16..

Noe lengre da, men kjører den strekningen noen ganger i året når jeg skal besøke min søster i Skien...

Ja, tenkte å se litt natur på vei hjem.. Har god tid til å stoppe og beundre litt også :)

Skrevet

Kan ikke folk bare DRIIITE i å krangle om hvilken bil som er best??? Gå på finn.no og søk opp E39 og w210 under 25tusen...

Da vil du finne VELDIG mange w210 som har dette i annonseteksten: Selges billig pga rust.

På E39 annonsene vil det stå : Selges billig da den koker på tomgang. vet ikke hva det er men sikkert enkel fiks for den som kan.

Det finnes ræææl i alle bilmerker. Alle bilene har sine problemer og mangler. Ingen her på forumet er kvalifiserte nok til å avgjøre hvilken bil som er best. Ei heller BroomBenny.. 

La oss heller snakke om alle pengene 316 skryter på seg! Så rik som han er burde han nok gi bort penge gaver til folk på måfå..er visst den eneste millionæren her på forumet blant oss... Eller naturturen til noekult... pakistaner på tur i lånt bimmer... som sagt..pass deg for sivilen :P

Skrevet

Haha Wicky, noen er jelly :P Og oh, et utbrudd lignende mitt eget... Skjønner det dog, måtte sikkert lufte litt frustrasjon etter trøbbel med bleieekspressen din :P

Jeg bare spør jeg :) Plutselig dukker det opp tips jeg ikke hadde tenkt på. Og neste tur blir ikke med lånt bil iaffall.

Takk for sivil headsup, skal se etter mørke C-klassen...

Skrevet

Jeg møtte polisen i en rundkjøring i sta. De snudde og kjørte etter meg. Forstod med en gang at det var meg de skulle ta. Og det var i min egen bimmer. Ikke var det sivilen heller. :P

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...