Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Må lakke kaktusen hvit, så blir den sånn en Fiat Panda burde sett ut :) Foliere noen bambusblader på dørene osv. 

Neida :P

Men heter den Cactus pga lavt forbruk (siden kaktuser drikker lite vann?) Hehe

Godt spørsmål og svaret er ja... den er enkel (dog ikke primitiv) og svært nøysom når det gjelder forbruk.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig kar, må ha vært hos en som ikke kan kan reglene. Med mindre de har blitt endret siden jeg jobbet i butikk da.

Med vanlig korttransaksjon er det maks 5k, oppgir man kontonr så er det vel maks 25k.

Når en person tar ut 25k så skal man egentlig ta kopi av legitimasjon og sende det inn et eller annet sted.

edit; ser ut til at reglene har endret seg litt, men vet ikke hvordan det praktiseres rundt omkring.

Dette gjelder da altså DNBs bank i butikk opplegg. Det er som om man skulle gått i banken og gjort en overføring mellom to personer.

Henta en W210 220CDI facelift istad faktisk 2 voksne som tidligere eiere, 24 lapper, EU-godkjent for to år, 300 000km, kun langkjørt, alle servicer fulgt, et lass med utstyr. Helt enormt god å kjøre, sett bort ifra sportslige egenskaper er den en E39 killer når det kommer til komfort. Støydempet så til de grader er den også. Tror nesten man ikke får gjort et bedre kjøp om det er MB/BMW man er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pluss at det er lett å søke om 2 mnd etter dette igjen :)

Går det virkelig ann og søke om 'forsinket' EU-kontroll?

w210 er jo kjent for og vere elendig støydemping på. Og min e39 er myye stillere enn mors w210.

Bilder av m3 kommer nok imorgen :) Men står på stygge uoriginale chrome lykter :( Så er på utkikk etter lykter om noen har!

Kan hende det har med dekkene og gjøre, for vi merket stor forskjell på min mors bil nå. Den støyer endel mer med chingplong dekk en premium-merkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det virkelig ann og søke om 'forsinket' EU-kontroll?

Jepp, jeg gjorde det senest i vår :) jeg fikk 2mnd ekstra. Kan sikkert ikke være hva som helst av begrunnelse, men jeg søkte på grunnlag av at bilen hadde stått en god stund på verksted etter kollisjonsskade (pga forsinkelse på deleleveranse), og dette verkstedet utfører ikke PKK. Derfor rakk jeg ikke ordne eu-feila som ikke gikk på noe som ble dekket av forsikringen etter kollisjon ;)

Edit: litt krøkkete forklart, håper d er forståelig :P

Sendt fra min SM-G900F via Fapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

w210 er jo kjent for og vere elendig støydemping på. Og min e39 er myye stillere enn mors w210.

Bilder av m3 kommer nok imorgen :) Men står på stygge uoriginale chrome lykter :( Så er på utkikk etter lykter om noen har!

Har en E39 i flokken som jeg kan sammenligne med, og de er temmelig like. Skal sies at den gang E39n ble en del av flokken, så sto det jalladekk på den.. Trodde hjullagrene bak var gåene(bilen hadde da gått 70 000km). Nye dekk av kvalitet så ble det bra! Kvalitetsdekk også på denne MBn. Kan ikke si jeg har hørt noe om at W210 er dårlig støydempet, er isolasjonsmatter overalt i bilen :P Bilen er helt tysst innvendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som tilfeldigvis veit om en plass man kan bestille stoff som matcher stoffet i bagasjerommet? 

Lydhallen i Ålesund har! Jeg bestilte hos de og da bestilte de noen ruller ekstra, så hvis de ikke har solgt de ut, så har de inne. De holder til i Hatlasvingen ved gamle Mittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lydhallen i Ålesund har! Jeg bestilte hos de og da bestilte de noen ruller ekstra, så hvis de ikke har solgt de ut, så har de inne. De holder til i Hatlasvingen ved gamle Mittet.

Flott! Takk skal du ha, da kontakter jeg dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angende Maxima, hva får du for 50 laken? Det er stor og solid motor, enkelt men lievel mer enn bra nok. Jeg hadde ikke vært redd for langtur i den.

Har hatt en slik som leiebil en gang + noen studiekompiser som har hatt noen sånne. Anbefales ikke :P Etter hva jeg forsto var det forstilling og drivaksler som var problemene. Resten virka ok(japansk... :(). Automaten er ikke særlig ålreit :P

Man får mye bil for 50 laken, men sjansen for at man kjøper noe for 50 laken som heller er verdt 30, er sjansen stor for. Føler meg tryggere når jeg ser på biler på rundt 20-25 000kr. Man må følge med hver dag og vente. Deretter slår man til når den rette bilen dukker opp.

Bilen jeg hentet i går for en kamerat(Mercedes 210) var nettopp en slik bil. Har vært å sett på en masse biler i 50 000kr klassen de siste ukene uten at de var verdt "siste pris". Så dukker denne opp, iløpet av et kvarter er vogna kjøpt for 24 laken og bilen er bedre og mer utstyrt enn samtlige biler vi dro for å se på de foregående ukene. Vi har sett på diverse MBer, samt BMW 3 og 5-serier. Kravet er at man skal sitte godt(både han og jeg er 194-195 på strømpelesten), ha bakhjulstrekk og diesel. Han kjøpte ifjor høst en 530d E39 på denne måten. Kjøpte den meget rimelig(faktisk 30 000kr under markedspris), trengte en rens innvendig og litt pleie(ikke noe mekanisk), utenom det så gikk den problemfritt. Man kan uansett ikke forvente en "strøken" Mercedes eller BMW for under 200 000kr, og da særlig ikke i prisleie rundt 25 000kr. Men bryr man seg ikke om hvordan man tar seg ut og setter pris på en ærlig bil som aldri vil svikte deg så er det greit det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...