janerik171187 Skrevet August 29, 2014 Share Skrevet August 29, 2014 [/quote den så litt morsom ut egentlig så dårlig at det er bra ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet August 29, 2014 Share Skrevet August 29, 2014 Men da er det jo litt rart at jeg ble innkalt til intervju da jeg ringte...og han diskuterte lønn også og sa at jeg mest sannsynlig kunne få jobben...men ja..er nok andre grunner til dette enn min transportvei til jobb... På daværende tidspunkt hadde vel ikke vedkommende kjennskap til CV, så det kan hende at han var litt "overivrig" i sakens kjerne. Uten å ha videre kjennskap til din utdannelse eller øvrige forhold, kan det være at vedkommende vurderte det dithen at du var underkvalifisert for jobben. Du kan etter mitt syn være glad det gikk som det gikk, da en skikkelig leder ikke diskuterer lønnsvillkår over første telefonsamtale. Fredrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet August 29, 2014 Share Skrevet August 29, 2014 ifølge alle så er jeg nok overkvalifisert til jobben.... tro meg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet August 29, 2014 Share Skrevet August 29, 2014 Snakker du strøkent norsk? Sa du evt. etternavn når du ringte eller kom dette på CV? Mange som blir skeptisk til en "innvandrer" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet August 29, 2014 Share Skrevet August 29, 2014 Presenterer meg alltid med fullt navn...og ja jeg snakker "strøkent" norsk... Mange som ringer (når jeg selger biler etc) og får sjokk når de kommer "oi trodde ikke du var utlending..du prata så bra norsk"... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet August 29, 2014 Share Skrevet August 29, 2014 Absolutt mulig du ikke fikk jobben fordi du var overkvalifisert og. Da kan man både lure på hvorfor du er interessert i jobben, og være redd for at du slutter igjen fort. Fredrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 29, 2014 Share Skrevet August 29, 2014 ifølge alle så er jeg nok overkvalifisert til jobben.... tro meg... Jeg tviler ikke, men det å være overkvalifisert og/eller for gammel i forhold til ønsket profil er nesten like negativt som å være underkvalifisert og for ung i forhold til ønsket profil. Det å ha klare "huller" i CV'en er også noe som får mer og mer fokus. Ikke at det behøver å være negativt i seg selv, men du skal ha en god forklaring samt ha brukt tiden til noe annet enn å ligge på sofaen. 316 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet August 29, 2014 Share Skrevet August 29, 2014 Mener du at det er ditt opphav som gjorde at du ikke fikk dra på intervju? Synes det er litt rart. Dro på en liten biltur oppi bygda nå. Så ei 79 år gammel dame på en skikkelig strøken Tempo Corvette. Det er så bra det fremdeles finnes slike tilfeller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet August 29, 2014 Share Skrevet August 29, 2014 Å innisatanfittehelvettekukirævsatan! Venter på ei kjærrring er i banken og har tatt pre-workout og skal trene etterpå faen å det stikker og klør!!!! ★sent from my wifi microwave★ adne95 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet August 29, 2014 Share Skrevet August 29, 2014 Det å søke jobb har jeg aldri gjort, men ønsker meg en "hjernedød" deltidsjobb for tiden for å få litt penger inn når jeg studerer( nå jobber jeg i sommerferien og lever på disse to månedslønningene gjennom hele året ). Har Biltema rett i nærheten og kunne tenke meg å stå der 2 ganger i uka bak delelagerdisken(hvorfor en dagligvarebutikk når jeg liker verktøy og biler?). Det som praktiseres er såkalt "åpen søknad" antar at man sender inn en søknad for å bli en medarbeider, også får man evt. svar om det er interessant når de trenger folk. Jeg har litt angst mot formelle møter og det å blottlegge seg selv(hvis du skulle samarbeidet med 3 andre medarbeidere, hvilke egenskaper skulle de hatt...) og liker heller vise hva jeg kan. Tidligere har jeg blitt headhuntet og har måttet takke nei(dårligere lønninger og vilkår) i mer yrkesrelaterte jobber, da har jeg fått en praktisk problemstilling, så har jeg måttet vise mine synspunkter og løsninger på det aktuelle problemet som en slags presentasjon. Jobben jeg hadde før var også mer "kom her, deg vil vi ha, og det fort". Noen som har levert en åpen søknad før og kan gi meg noen råd? Jeg har vel egentlig aldri søkt på noen som helst jobb før Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adne95 Skrevet August 29, 2014 Share Skrevet August 29, 2014 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/fyllekjoerte-med-baaten-paa-slep-uten-tilhenger/a/23284242/ Sendt fra min SM-G900F via Fapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet August 29, 2014 Share Skrevet August 29, 2014 Noen som har levert en åpen søknad før og kan gi meg noen råd? Jeg har vel egentlig aldri søkt på noen som helst jobb før Google er din venn! Men bare et tips om at arbeidsgivere liker ikke generelle søknader, så om du skal sende en åpen søknad så må den skreddersys etter den arbeidsgiveren du sender søknaden til. Skreddersy = Ta med personlige egenskaper, kvalifikasjoner og interesser som kan være relevante for akkurat den jobben du søker på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 29, 2014 Share Skrevet August 29, 2014 Jeg kan se at disse buksene er italienske, men kjenner umiddelbart ikke igjen selve merket. Anyone?... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet August 29, 2014 Share Skrevet August 29, 2014 Noen fra bergen her som vil tjene noen kroner? Må få frakta en seng i sentrum..går fint i en stasjonsvogn eller på taket med rails... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet August 29, 2014 Share Skrevet August 29, 2014 Det regner alltid i Bergen.. Da må man bli våt.. Jeg liker ikke å bli våt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg