Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Men da er det jo litt rart at jeg ble innkalt til intervju da jeg ringte...og han diskuterte lønn også og sa at jeg mest sannsynlig kunne få jobben...men ja..er nok andre grunner til dette enn min transportvei til jobb...

På daværende tidspunkt hadde vel ikke vedkommende kjennskap til CV, så det kan hende at han var litt "overivrig" i sakens kjerne. Uten å ha videre kjennskap til din utdannelse eller øvrige forhold, kan det være at vedkommende vurderte det dithen at du var underkvalifisert for jobben. Du kan etter mitt syn være glad det gikk som det gikk, da en skikkelig leder ikke diskuterer lønnsvillkår over første telefonsamtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ifølge alle så er jeg nok overkvalifisert til jobben.... tro meg... ;)

Jeg tviler ikke, men det å være overkvalifisert og/eller for gammel i forhold til ønsket profil er nesten like negativt som å være underkvalifisert og for ung i forhold til ønsket profil. Det å ha klare "huller" i CV'en er også noe som får mer og mer fokus. Ikke at det behøver å være negativt i seg selv, men du skal ha en god forklaring samt ha brukt tiden til noe annet enn å ligge på sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at det er ditt opphav som gjorde at du ikke fikk dra på intervju? Synes det er litt rart.

Dro på en liten biltur oppi bygda nå. Så ei 79 år gammel dame på en skikkelig strøken Tempo Corvette. Det er så bra det fremdeles finnes slike tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å søke jobb har jeg aldri gjort, men ønsker meg en "hjernedød" deltidsjobb for tiden for å få litt penger inn når jeg studerer( nå jobber jeg i sommerferien og lever på disse to månedslønningene gjennom hele året :P). Har Biltema rett i nærheten og kunne tenke meg å stå der 2 ganger i uka bak delelagerdisken(hvorfor en dagligvarebutikk når jeg liker verktøy og biler?). Det som praktiseres er såkalt "åpen søknad" antar at man sender inn en søknad for å bli en medarbeider, også får man evt. svar om det er interessant når de trenger folk.

Jeg har litt angst mot formelle møter og det å blottlegge seg selv(hvis du skulle samarbeidet med 3 andre medarbeidere, hvilke egenskaper skulle de hatt...) og liker heller vise hva jeg kan. Tidligere har jeg blitt headhuntet og har måttet takke nei(dårligere lønninger og vilkår) i mer yrkesrelaterte jobber, da har jeg fått en praktisk problemstilling, så har jeg måttet vise mine synspunkter og løsninger på det aktuelle problemet som en slags presentasjon. Jobben jeg hadde før var også mer "kom her, deg vil vi ha, og det fort".

Noen som har levert en åpen søknad før og kan gi meg noen råd? Jeg har vel egentlig aldri søkt på noen som helst jobb før :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har levert en åpen søknad før og kan gi meg noen råd? Jeg har vel egentlig aldri søkt på noen som helst jobb før :(

Google er din venn! Men bare et tips om at arbeidsgivere liker ikke generelle søknader, så om du skal sende en åpen søknad så må den skreddersys etter den arbeidsgiveren du sender søknaden til. Skreddersy = Ta med personlige egenskaper, kvalifikasjoner og interesser som kan være relevante for akkurat den jobben du søker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...