Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Det er greit nok det, men slik jeg ser det så kan det nok være at W210 er en bedre bil enn veldig mange skal ha det til. Mine erfaringer er meget gode i tillegg til at det ruller fremdeles en drøss av dem selv i prefacelift utgave.

Det går noen 124 taxier i oslo og, minst 4 stykken. De kjøres av entusiaster og forskjermer er forbruksvare. BMW som taxi finnes det også, men det har ikke tatt helt av, det som derimot har tatt av er bruk av Toyota(fysj).

Det var ikke stort med E39 som taxi i utgangspunktet, og har ikke sett en på minst 1,5 år. F10er står på hvert hjørne der jeg ferdes, blir spennende å se hvordan de holder seg, og ikke minst om en BMW forhandler kommer til å opprette et såkalt Taxisenter slik Bertel O. Steen har på Økern for sine næringskunder.

Det bunner til syvende og sist ut i hva man foretrekker. Jeg foretrekker begge deler, BMW er uslåelig i klassen på lekne biler de fleste kan ta seg råd til :) Bak rattet på en Merc kan jeg sitte i timesvis og kose meg med god musikk og noen kopper med kaffe, ingen hast :) Setene til Mercedes er fine de. Kan virke litt harde i det man setter bakenden nedpå, men å sitte der i timesvis går helt fint. Den erfaringen har jeg ikke med Volvo(sitter godt de første 20 minuttene før en kjenner det i ryggen) feks.

Jeg misliker at 210 modellen dømmes så hardt av mange som kun ser rusten utenpå, for ellers er den god som gull. Har kjørt E39 jevnlig i snart 10 år, kjørt mye 210. Begge er temmelig like, og fine på hver sin måte. Det E39 scorer dårlig på, som 210 scorer bra på er kvalitet på knapper og dyser.

Begge to ruster en del, 210 mer enn den andre. Ellers kan jeg liksom ikke si noe vondt om noen av dem.

BMW kommer ikke til å opprette eget taxisenter. Detter er fordi BMW egentlig ikke vil at sine kunder skal bruke bilene i taxivirksomhet. Det har med image, rykte osv. å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit nok det, men slik jeg ser det så kan det nok være at W210 er en bedre bil enn veldig mange skal ha det til. Mine erfaringer er meget gode i tillegg til at det ruller fremdeles en drøss av dem selv i prefacelift utgave.

Det går noen 124 taxier i oslo og, minst 4 stykken. De kjøres av entusiaster og forskjermer er forbruksvare. BMW som taxi finnes det også, men det har ikke tatt helt av, det som derimot har tatt av er bruk av Toyota(fysj).

Det var ikke stort med E39 som taxi i utgangspunktet, og har ikke sett en på minst 1,5 år. F10er står på hvert hjørne der jeg ferdes, blir spennende å se hvordan de holder seg, og ikke minst om en BMW forhandler kommer til å opprette et såkalt Taxisenter slik Bertel O. Steen har på Økern for sine næringskunder.

Det bunner til syvende og sist ut i hva man foretrekker. Jeg foretrekker begge deler, BMW er uslåelig i klassen på lekne biler de fleste kan ta seg råd til :) Bak rattet på en Merc kan jeg sitte i timesvis og kose meg med god musikk og noen kopper med kaffe, ingen hast :) Setene til Mercedes er fine de. Kan virke litt harde i det man setter bakenden nedpå, men å sitte der i timesvis går helt fint. Den erfaringen har jeg ikke med Volvo(sitter godt de første 20 minuttene før en kjenner det i ryggen) feks.

Jeg misliker at 210 modellen dømmes så hardt av mange som kun ser rusten utenpå, for ellers er den god som gull. Har kjørt E39 jevnlig i snart 10 år, kjørt mye 210. Begge er temmelig like, og fine på hver sin måte. Det E39 scorer dårlig på, som 210 scorer bra på er kvalitet på knapper og dyser.

Begge to ruster en del, 210 mer enn den andre. Ellers kan jeg liksom ikke si noe vondt om noen av dem.

Problemet med 210 er jo rusta, og greia er den at man kan liksom ikke overse noe så alvorlig. Den ruster over, under, foran, bak, inni og utenpå, E39 ruster kun utenfor og har ikke for vane å ruste i bærende konstruksjoner og gulv. Mercedes har ett overlegent grep på taxi markedet og jeg tror aldri BMW kommer til å kunne måle seg der, og skal jeg være ærlig så vet jeg ikke om jeg virkelig ønsker at BMW skal bli populære som taxi. Men det tror jeg ikke kommer til å skje, tviler veldig sterkt på at BMW Norge kommer til å satse på dette markedet med ett utbedret servicetilbud. Når det er sagt så all ære til de drosjeeierne som trosser dette og likevel kjører BMW :)

W210 vs E39 er den evige diskusjonen, setter man bilene opp i mot hverandre så er ikke forskjellene så store rent teknisk. E39 ble ofte omtalt som "verdens beste bil" da den var ny, bilpressen elsket den høyt fordi den ga design, en perfekt blanding av comfort og sport, meget høy kvalitet og en pris som lå godt under E-klasse og bitte litt over A6. Det W210 scorte på er plass, sikkerhet og i liket med E39 selvfølgelig kvalitet. Wicky sa det treffende og kalte den en flau Mercedes og det er det faktisk mye sannhet i, den kom som regel sist ut i testdueller mellom E39, A6 (C5) og til og med Opel Omega havnet høyere på pallen hos Auto motor und Sport ved noen tilfeller.

W210 er sikkert ingen dårlig bil rent teknisk, men det er ikke til å stikke under en stol at E39 var den første 5-serien som virkelig var totalt overlegen E-klasse når de var nye. W124 vs E34 var mer gjevnt igjen selv om mange hevder at W124 er overlegen "for det sier alle andre", så viser iallfall testene da de var nye noe helt annet. W211 vs E60 er også en gjevn duell men begge modellene taper jævlig mye på driftsikkerhet, ellers så var E60 mer innovativ mens W211 rett og slett var bedre designet og mer komfortabel. F10 vs W212 er stor seier til F10, den er mer innovativ, bedre kjørekomfort og kjøredynamikk, ett bedre design, bedre opplevd kvalitet og ikke minst mer økonomisk. Ellers så har faceliften hjulpet 212 mye og det er i likhet med F10 blitt en pen bil (med AMG pakke) og den er fortsatt plassmesteren i klassen.

Men ting kommer seg og ny E-klasse er klar om få år så jeg er ikke i tvil om at BMW må være skjerpet, serlig hvis vi ser på de siste kreasjonene til MB. Neste 5-serie bør være bra om den fortsatt skal være klasseleder, for Mercedes kommer for full fart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart at en forhandler verdsetter en taxikunde. Dem kjøper jo tross alt ett dyrt produkt, og hvis dem er fornøyd flere produkter. 
Og ingenting er så lønnsomt for en forhandler som taxikunder. Dem bruker jo verkstedet ofte, på servicer, bremsejobber og understellsjobber (noe av det meste lønnsomme jobbene for ett verksted). Samt andre typer jobber og produkter.

Det jeg mener er at BMW Sentralt og BMW Norge egentlig ikke ønsker sine produkter i taxivirksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det satses vel på taxi til en viss grad i fra BMW generelt da bla F10 kan bestilles med taxi spesifikasjoner? Men dette går vel under samme kategori som at de også kan levere biler som er tilrettelagt for f eks politi, hvor BMW er veldig populært så fort vi kommer ut av Norge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ruller fortsatt diverse Mercedes W210 som taxi i Oslo, og det sier alt. Bedre attest får man ikke

Ruller jo mange w124 i Oslo som drosje også og eierne er storfornøyde fremdeles!

Det er helt utrolig.

Ser den ikke egentlig grei ut og ?

Jeg hadde ikke hatt noe problemer med å eie den ihvertfall.

E32 er fine biler :)

Lå til salgs da jeg kjøpte min E32 også...Men ja..ganske rart den fremdeles ikke er solgt.... Kanskje by eier 15k for den?

Ruller fortsatt en og annen E39 som taxi rundt forbi, alt har med vedlikehold å gjøre :)

attachicon.gifimage.jpg

Litt flaut menne....skal du først skryte av en "e39 taxi er like bra som w210 taxi" så sjekk iallefall om bilen du legger ut fremdeles er drosje.... den E39en du skryter av ble avskilta i mars iår.... altså...Den ruller ikke rundt som en drosje...Ei heller som en privatbil... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fort stemme på litt nyere biler, men på en gammel e30 kan det nok være noe billigere :)

Jeg mistet nøkkelen til Golf 4en jeg hadde, eneste nøkkelen jeg hadde. Måtte sette av bilen hos Møller mens de skaffet ny fra Tyskland. Sparte noen tusenlapper :) Men bra det ordner seg billigere for gammel BMW eiere!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet nøkkelen til Golf 4en jeg hadde, eneste nøkkelen jeg hadde. Måtte sette av bilen hos Møller mens de skaffet ny fra Tyskland. Sparte noen tusenlapper :) Men bra det ordner seg billigere for gammel BMW eiere!

Kjøpte en ekstranøkkel til compacten, da det kun fulgte med en nøkkel. Kjøpte da den billigste uten knapper eller noe styr, og betalte vel rundt 500,- med litt prosenter hos BMW :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vell ta sånt på reiseforsikring og?

husker det kostet 800 får nøkkel til e46n min på Bavaria, metallnøkkel uten sentrallås. kostet vell 1200-1500 får elektrisk nøkkel.

Rundt 2000 får nøkkel til e90.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe jeg har lagt merke til er at det er få F10 på markedet med høy km. Til tross for at det går noen som taxi ser jeg på finn at de to bilene med høyest km-stand, hhv 323 000 og 211 000 km, begge har byttet motor. Den bilen som har lengst km på original motor er derfor en med 186 000 km.  

Jeg søkte litt blant 2010-2013-modeller, og fant ut følgende:

17 stk av 567 F10/F11 har over 150 000 km. 

103 av 451 W212 har over 150 000 km.

Den bilen i flokken med høyest km er en 2010 W212 med 561 000 km, tilsynelatende på originalmotor og gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...