Kjennern Skrevet November 24, 2014 Skrevet November 24, 2014 sant....importvare og arrangert har vel ikke egne meninger om noe Resten av historien kan dere ta på PM! wicky124 reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet November 24, 2014 Skrevet November 24, 2014 Da var bilen levert på bilia skade for fjerning av sinkslipp. Fra hva jeg forstod så blir det lakkering av hele høyresiden. Jaja, for håpe det snart er slutt på Bilia besøk. Blir syvende uken i år på Bilia for bilen, pluss at den stod en uke i Januar for lakkering av frontfanger etter ett lite parkerings uhell. Så nå blir det Volvo xc60 d5 noen dager, funker det også. Du har vært sykt uheldig med denne bilen, ett godt bevis på at ingen lager feilfrie biler. Nå vet ikke jeg gangen i dette men det er vel ikke langt unna at du kunne krevd en ny bil eller noe, hvis garantien forsatt gjelder mener jeg. Selv har jeg har jeg nettopp fått byttet setevarmen i fører setet på reklamasjon (ifra forhandlerne og ikke BMW), den virket rett og slett ikke. F10 skal jo være en av klassens beste biler når det kommer til feil og mangler så jeg mister ikke nattesøvnen så langt, hadde nok ikke kjøpt en slik bil om det hadde vært motsatt
wicky124 Skrevet November 24, 2014 Skrevet November 24, 2014 Og likevel er Tesla og dets serviceapparat dårligere enn BMW sitt?
Fredrik 90 Skrevet November 24, 2014 Skrevet November 24, 2014 Og likevel er Tesla og dets serviceapparat dårligere enn BMW sitt? Hvem påstår det? Synes Tesla har ett kjempe bra service apparat, hadde de ikke hatt det så hadde de ikke sittet igjen med mange kunder med tanke på de problemene som har vært med Tesla bilene... Men iallfall, BMW Norge gir faen så fort bilen er importert og det er litt dårlig synes jeg da..
pautomagi Skrevet November 24, 2014 Skrevet November 24, 2014 Værsegod, et helt gratis tips om et dritkut band Sikkert ti sider tilbake quote, Men takker så meget ! Fengende
flobben Skrevet November 24, 2014 Skrevet November 24, 2014 Min har fem års garanti, ny i Norge. Har snakket meg selger om det, men er ikke aktuelt slik ståa er nå i allefall. Også blir det veldig dyrt, må minst ha like mye utstyr som i dag, men skulle jeg ha byttet bil så må man bytte oppover. På lista da står adaptiv cruise, led-lykter, edc og x-drive, pluss alt jeg har i dag. Da begynner mellomlegget å nærme seg tre hundre lapper. Så er spm om bil til nærmere en million er riktig når man bor i rekkehus og vurderer om det er nok plass. Hus i nærområdet som er eneste stedet jeg har lyst til å flytte til koster fra tre til fem mill mer en det jeg bor i idag, som allerede koster mer en nok.
Fredrik Skrevet November 24, 2014 Skrevet November 24, 2014 Jeg skal ikke påstå at kjøp av bolig er en 100% sikker investering, men det er helt sikkert en mye bedre investering enn en bil. Min holdning er at kjøp av bil bør være et overskudsfenomen. Har du råd har du også lov, men det er smart å tenke seg litt om før man handler... FredrikE24 reagerte på dette 1
Fredrik Skrevet November 24, 2014 Skrevet November 24, 2014 Hvem påstår det? Synes Tesla har ett kjempe bra service apparat, hadde de ikke hatt det så hadde de ikke sittet igjen med mange kunder med tanke på de problemene som har vært med Tesla bilene... Men iallfall, BMW Norge gir faen så fort bilen er importert og det er litt dårlig synes jeg da.. Saken er at Tesla har mye mer å riskere på dårlig kundebehandling. For Tesla er de aktuelle drivverksproblemene et være eller ikke være og derfor reagerer Elon Musk som han gjør med å sporenstreks fly inn nye motorer samt kalle inn ekstra mannskap på verkstedene. Problemet skal løses så fort som det kan løses slik at en negativ stemning ikke får tid til å etablere seg. Dette er meget god krisehåndtering i min bok.
flobben Skrevet November 24, 2014 Skrevet November 24, 2014 enig, bolig er mye bedre investering. Har forsåvidt økonomi til det, men er av den typen som ikke liker å ha mye lån. Så, blir nok beholde den til nye femmern kommer, og vurdere nærmere da.
Fredrik 90 Skrevet November 24, 2014 Skrevet November 24, 2014 Så, blir nok beholde den til nye femmern kommer, og vurdere nærmere da. Slik tenker jeg også, det er så deilig å slippe å ha en drømmebil som det konstant klør i fingrene etter. Men når den nye 5-serien kommer så kan det nok hende at det begynner å klø litt. Godt det er noen år til ennå
Fredrik Skrevet November 24, 2014 Skrevet November 24, 2014 Det er ikke alle fine bilmodeller som tåler tidens tann like godt. Ferrari 328 GTS fra midten av 80-tallet synes jeg er en av de aller fineste sportsbilene (datidens pendant til 458 Italia), men selv om den kun veier 1275 Kg og har en V8 motor på 3,2 liter som yter 270 HK har den ingen sjanser mot en 911 Carrera 4S (996) fra begynnelsen av 2000 tallet. Porschen veier 1400 Kg og har en B6 motor på 3,6 liter som yter 345 HK.
Fredrik 90 Skrevet November 24, 2014 Skrevet November 24, 2014 308 GTS var nok en imponerende bil i sin tid, 0-100 på 6,8 sekunde og 251 km/t som toppfart er kanskje ikke veldig imponerende i dag men tilbake på 80 tallet var det mektige tall. Men hvor hinsides rask var ikke da Alpina E12 B7 S Turbo som kom i 1980, den klarte 0-100 på 5,9 sekunder og hadde en toppfart på 260 km/t. Denne kjørte regelrett ifra de fleste sportsbilene på denne tiden og her snakker vi om en familiebil. Til og med BMW sin egen superbil M1 måtte se seg forbikjørt av E12en... Det er så utrolig vanskelig å ikke la seg fasinere av Alpina sin historie og dems tidligere modeller sveigis, Mattae og Fredrik reagerte på dette 3
FredrikE24 Skrevet November 24, 2014 Skrevet November 24, 2014 Ikke bare er de raske, men bygget for fart og harde prestasjoner over lang tid. Hvilke andre "normale" personbiler har egen oljekjøler med sirk.pumpe på diffen feks.? Som sønnen av grunnleggeren til den tidligere skrivemaskinfabrikken så beskjedent sier det:"For å være en vinforhandler, synes jeg ikke mine biler er så dårlige, og for å være en liten bilfabrikk, synes jeg vi har en imponerende vinkjeller". Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk Cbrooen reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg