Diiesel Skrevet Desember 15, 2014 Share Skrevet Desember 15, 2014 (endret) Jeg sliter med lav EQDårlige equalizere er det verste jeg vet as... Er det noen felger som ligner GS Raptor som er greie å få tak i brukt? Endret Desember 15, 2014 av Einarsson Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet Desember 15, 2014 Share Skrevet Desember 15, 2014 Hvor kjøpes billig motorfester til E39 525 tds ? bilxtra tar 1800 kr stykke.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Desember 15, 2014 Share Skrevet Desember 15, 2014 Hvor kjøpes billig motorfester til E39 525 tds ? bilxtra tar 1800 kr stykke.. Biltema hockeypucker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet Desember 15, 2014 Share Skrevet Desember 15, 2014 Biltema hockeypucker haha gæærn du , ikke på diesel , rister i hele bilen da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriksen76 Skrevet Desember 15, 2014 Share Skrevet Desember 15, 2014 Erfaringer med Biltema bilbatteri i -20 grader, +/-? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Desember 15, 2014 Share Skrevet Desember 15, 2014 (endret) Helt konge det, stått biltemabatteri i min bil i noen år nå, funker som rakkern enda det.. Varta batteriet jeg hadde slet med svak startstrøm, skiftet til biltema og vips Nå er biltemabatteriet jeg har like gammelt som det Vartabatteriet jeg hadde var da jeg byttet det ut, og Biltemabatteriet er still going strong Begge med Sølv/Calcium(anode/katode) og 110Ah. Så har man en E36 "på gården" som har hatt et biltemabatteri innabords i minst 10 år om ikke lenger. Funker helt strøkent enda. Har du bensinmotor, så er det hvertfall ingen fare, det er verre med diesel, selvom -20 ikke burde være noe problem da heller om man gløder nok før man "fyller" sylindrene med iskald diesel Endret Desember 15, 2014 av FredrikE24 eriksen76 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robkill Skrevet Desember 15, 2014 Share Skrevet Desember 15, 2014 Da jeg jobbet med bilrekvisita fikk jeg ofte inn batterier fra biltema som skulle kastes, ofte ikke mer enn et år gamle.Greia der var at de hadde kortslutta, og bortimot alle som hadde vært for å klage på biltema fikk "Brukerfeil" som skyld umiddelbart.Når det er sagt, har selv hatt batteri fra biltema i MC'n siden 2009, funker enda! Aldri vedlikeholdsladet. eriksen76 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rublings Skrevet Desember 15, 2014 Share Skrevet Desember 15, 2014 Noen som har erfaring med E93 her inne? Er det ok biler eller er det mye tull med takmekanismen? Modern vurderer å bytte ut sin Mini for en 320i kabriolet. Bensinmotorene ok? Har hørt det kan være litt problemer med tenning, men ellers? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriksen76 Skrevet Desember 15, 2014 Share Skrevet Desember 15, 2014 Helt konge det, stått biltemabatteri i min bil i noen år nå, funker som rakkern enda det.. Varta batteriet jeg hadde slet med svak startstrøm, skiftet til biltema og vips Nå er biltemabatteriet jeg har like gammelt som det Vartabatteriet jeg hadde var da jeg byttet det ut, og Biltemabatteriet er still going strong Begge med Sølv/Calcium(anode/katode) og 110Ah. Så har man en E36 "på gården" som har hatt et biltemabatteri innabords i minst 10 år om ikke lenger. Funker helt strøkent enda. Har du bensinmotor, så er det hvertfall ingen fare, det er verre med diesel, selvom -20 ikke burde være noe problem da heller om man gløder nok før man "fyller" sylindrene med iskald diesel Takker for svar! er kanskje 1 år gammelt, men "bare" noe over 60ah.Er en 325 e36, Sverigetur neste helg! Har motorvarmer i tillegg da var å kjøpte inn kabler til varme-elementet i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Desember 15, 2014 Share Skrevet Desember 15, 2014 Batteri fra biltema i E46'en, ingen problemer med til -30 ihvertfall.. Jeg bor i kuldegokk. eriksen76 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Desember 15, 2014 Share Skrevet Desember 15, 2014 Må si meg enig med Robkill angående Biltema-batterier. Har selv kastet 3 stk som døde plutselig på tross av at de ikke var gamle...Jeg skal ikke bruke tid og penger på den søpla igjen, man får hva man betaler for. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Desember 15, 2014 Share Skrevet Desember 15, 2014 Som oftest får man det man betaler for, men det er ikke alltid representativt for hva man faktisk får. Jeg har et originalt BMW AGM batteri til den nette sum av 3.600kr montert i min bil, og dette er nå defekt etter snaue to år og ni måneder. Jeg har også hørt om flere som har hatt defekte AGM batterier fra BMW, noe som er uholdbart til den prisen. Fredrik og R Andersen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Desember 15, 2014 Share Skrevet Desember 15, 2014 (endret) Jeg har kun gode erfaringer med Biltema, både i båt(6x110Ah forbruk og 1x110 til start av 2xVolvo Penta TAMD71A ble brukt i 8 år før båten ble solgt, ikke et feilslag), moped/motorsykkel og bil. Alle har vært uproblematiske. Nå er det Sønnak i en bil her, og Original BMW i en annen og resten kjører Biltema og har gjort dette i flere år. Alt til sitt bruk, batterier har ulike egenskaper en bør ta hensyn til når man kjøper batteri. Ønsker man AGM(krever høyere ladespenning på regulatoren bla.), et tradisjonelt syrebatteri som kan vedlikeholdes, eller et vedlikeholdsfritt batteri? Kapasitet? Vibrasjoner? Miljø det skal stå i? At en eller fler celler begynner å vakle er slettes ikke unormalt, ofte som følge av vibrasjoner kombinert med stort belegg på anodene, og det var det som hendte med Varta batteriet jeg hadde i Benzen(med andre ord kjørte jeg det aldri ned, og ladet det regelmessig med Ctek lader). I gamle E24n hadde jeg et noen få år gammelt Tudor batteri, selges i Sverige og har vært testvinner i noen år, dette også mistet tidvis en celle. En kjapp sjokking ved å lage kortslutning fungerte til nød da det oppsto og cellene som hadde falt ut fikk kontakt igjen, men det varer jo ikke lenge før det heller ikke vil fungere. Inn med Biltema og det holdt fint i flere år inntil jeg solgte den. Batterier er uansett slitedel og feil lading, bruk og alder har mye å si på hvordan det presterer. Mine erfaringer med Biltema er faktisk bare gode, men forstår en viss skepsis. Biltema har brede og kraftigere broer som binder cellene sammen og tåler derfor vibrasjoner godt, de får dog problemer dersom man strammer polskoene hardt, da det ofte fører til brudd på forseglingen mellom blypol og batterikasse og man vil få irrdannelse på blypolen og polsko, samt mer rust på bilen Som en sikkerhetsgreie har feks. Varta en absorberende glassvatt i toppen som er et stort pluss der det er dårlig med ventilasjon. De mest fancye batteriene har tynnere broer og det setter større krav til god innfesting, å sette noe slikt i en stiv og sportslig BMW er noe jeg igrunn ikke ville gjort.Liker man å kose med batteriet er absolutt et åpent syrebatteri fint, men man skal passe på å ha korrekt syrevekt, ved lavt nivå kan man fylle på rent springvann(i Norge har vi temmelig reint og fint vann, men batterivann er jo greit om man ønsker å være på den sikre siden) og lade opp. Ved overladning kan man til en viss grad redde batteriet dersom det ikke har kokt helt tørt. Ved lading skal man passe på god lufting og en skikkelig lader, koking er noe man ikke vil.. Hydrogengassen oppstår rimelig fort(veldig mye raskere enn ved normal lading) og kan fylle både små og store rom. Man skal også huske på at dersom man kommer utfor slikt, så skal man så absolutt være forsiktig med å koble av ladingen, da det kan oppstå gnister, så går alt i lufta..En siste ting er vekt, jo tyngre det er, jo bedre er det som oftest. En Ctek lader jeg har, har et recondition-program og kan tildels riste liv i et slitent batteri ved å gi store strømpulser for å "riste" belegget av anoden på cellene.. Jeg prøvde dette på et slitent batteri, og det funka fint et par dager, så var det ute å kjøre igjen. For å dra min egen konklusjon tilslutt.. Biltema er godt nok til mitt bruk Endret Desember 15, 2014 av FredrikE24 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adne95 Skrevet Desember 15, 2014 Share Skrevet Desember 15, 2014 http://www.ingentingodd.no/interior-med-skrift-pa/ er så enig! Mulig jeg bare er utrendy, men faen heller.. awt og Nytern reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Desember 15, 2014 Share Skrevet Desember 15, 2014 Ja, uff..Alt det Love-pisset Skal innrømme at jeg har en dørmatte med skrift da. Hehe. "You look like shit! Is that the style now?" Shattered, Nytern og adne95 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg